Νομικά, με προσφυγές στα δικαστήρια, θα στραφεί η ΔΕΗ κατά των λεγόμενων "μπαταχτσήδων" καταναλωτών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το κενό νόμου που υπάρχει και προσφεύγουν σε ιδιωτικές εταιρείες παροχής ρεύματος, αφήνοντας πίσω ανεξόφλητους λογαριασμούς.
"Υπάρχει δυστυχώς η διαδικασία που κάποιος μπορεί να αλλάξει και πάροχο ανεξάρτητα αν έχει εξοφλήσει τον λογαριασμό του στον προηγούμενο. Εμείς έχουμε ζητήσει από την πολιτεία να μην έχει το δικαίωμα κάποιος να αλλάξει πάροχο εφόσον χρωστά στον προηγούμενο" είπε ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, Γιώργος Αδαμίδης, μιλώντας στο "Πρακτορείο 104,9 FM".
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε, μέχρι τώρα υπήρξε διακοπή 100.000 συνδέσεων σε καταναλωτές, που χρωστούσαν πάνω από 1.000 ευρώ και είχαν 8 μήνες να εξοφλήσουν το λογαριασμό, να προβούν σε διακανονισμό ή να ενταχθούν σε κοινωνικό τιμολόγιο. Είπε, ακόμα, ότι περίπου 5,5 εκατ. πελάτες, στο σύνολο των 7,5 εκατ., είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους απέναντι στη ΔΕΗ.
"Αυτά τα χρήματα πρέπει να διεκδικηθούν και ετοιμάζει (ενν. διεκδικήσεις) η ΔΕΗ μέσα από δικαστικές διαδικασίες" ξεκαθάρισε ο κ. Αδαμίδης, υπογραμμίζοντας ότι η ΔΕΗ κανονικά θα έπρεπε να δεσμεύει και τους τραπεζικούς λογαριασμούς καταναλωτών, που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα αλλά επιλέγουν να μην εξοφλούν τους λογαριασμούς τους.
Στο μεταξύ, αναφερόμενος στην απόφαση της ΔΕΗ για επιβράβευση των καλοπληρωτών καταναλωτών που εξοφλούν το λογαριασμό στην ώρα του, είπε ότι με την επιστροφή του συνόλου των παγίων τους μπορεί να κερδίσουν μέχρι και 40 ευρώ και χαρακτήρισε την κίνηση ως "επιθετική πολιτική" απέναντι στους ανταγωνιστές ιδιώτες.
"Υπάρχει μια επιθετική πολιτική απέναντι σ' αυτές τις εταιρείες που ξεφύτρωσαν ξαφνικά και λένε ότι παρέχουν πιο φθηνό ηλεκτρικό ρεύμα απ' ό,τι η ΔΕΗ", τόνισε ο κ. Αδαμίδης, σχολιάζοντας την απόφαση της ΔΕΗ για επιβράβευση των συνετών καταναλωτών.
Κατέληξε λέγοντας ότι η ΔΕΗ θα μπορούσε να μειώσει και τιμολόγια, αν κατάφερνε να συγκεντρώσει τα χρήματα από τους ανεξόφλητους λογαριασμούς.