Ανακοίνωση για τη Μαρία Θελερίτη εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, απαντώντας στις καταγγελίες του Χάρη Θεοχάρη για τις υπερωρίες της, την περίοδο που είχε αποσπαστεί από την περιφέρεια Πελοποννήσου στα γραφεία της Κουμουνδούρου.
Ωστόσο, διαφοροποιείται ως προς το ποσό που έλαβε η κυρία Θελερίτη, καθώς το "κατεβάζει" από τα 5.764,48 ευρώ, στα 2.718.90, τα οποία αποτελούν, όπως αναφέρει σχετικά, δεδουλευμένες υπερωρίες για τα έτη 2013 και 2014.
Παράλληλα, η Κουμουνδούρου επιχειρεί να απορρίψει τις υπόνοιες ότι η κυρία Θελερίτη αποσπάστηκε στον ΣΥΡΙΖΑ, για να προωθήσει την υποψηφιότητά της, τονίζοντας ότι ο λόγος της απόσπασής της ήταν η εμπειρία και η γνώση της στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ:
"Στο πρόσωπο της Μαρίας Θελερίτη και κάθε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που διαπομπεύεται με τόσο ανοίκειο τρόπο, ο κύριος στόχος είναι το κόμμα, o ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί όλο αυτό το σύμπλεγμα (συμφέροντα, ΜΜΕ, αντιπολίτευση) δεν μπορούν να συμφιλιωθούν με την ιδέα πως αλλάζουν τα πράγματα και κάποιοι δικαιολογημένα τρομάζουν", αναφέρει σε ανακοινωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.
και συνεχίζει: "Όλος αυτός ο θόρυβος λοιπόν γίνεται για τα οφειλόμενα που δεν ήταν (όπως τα «αδέκαστα» media διατυμπανίζουν όλες αυτές τις μέρες) 5.764,48 αλλά 2.718,90 και αφορούσαν δεδουλευμένες υπερωρίες (βεβαιωμένες ανά μήνα) της Θελερίτη Μαρία για τα έτη 2013 και 2014. Αυτό σημαίνει επί της ουσίας 113,29 ευρώ για κάθε μήνα, όπου σημειωτέον τα είχαν λάβει όλοι οι αποσπασμένοι υπάλληλοι στα κόμματα σε όλη την Ελλάδα, εκτός από την ίδια με την αιτιολογία ότι εργαζόταν στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο λόγος που είχε αποσπαστεί στο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εκλογές του 2012 δεν ήταν για να προετοιμάσει την υποψηφιότητά της (όπως πολύ θέλουν ευθέως ή αφήνουν να εννοηθεί), αλλά γιατί λόγω των ιδιαίτερων σπουδών της, της εμπειρίας και της γνώσης της στην Τ.Α. Το κόμμα λοιπόν κάνοντας χρήση των δυνατοτήτων που του παρέχει ο νόμος, αποσπά περιορισμένο αριθμό δημοσίων Υπαλλήλων, ιδιαιτέρων και ειδικών προσόντων. Εργάστηκε δε στην νέα υπηρεσία για δύο χρόνια σε ημερήσια απασχόληση, μετακινούμενη καθημερινά στην Αθήνα, χωρίς καμία άλλη κάλυψη πλην του μισθού της. Δεν διεκδίκησε τίποτε παραπάνω. Ο νέος εργοδότης, ως όφειλε έστελνε κατάσταση υπερωριών εντός του προβλεπόμενου ορίου, ενώ η ΠΕΔ με τη σειρά της, ως υποχρεούτο, δεν κατέβαλε το ποσό μηνιαίως παρά με καθυστέρηση 2 ετών, επειδή εργαζόταν στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Η καταβολή των υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων του Δημοσίου που εργάζονται στα κόμματα ρυθμίζονται από το 2003(Ν. 3205/03 και σύμφωνα με την ΚΥΑ της 1/2/2013, με Αρ.Πρωτ. οικ. 2/10903/0022 η οποία αναφέρει ότι "Για τους υπαλλήλους που διατίθενται ή αποσπώνται στα παραπάνω Γραφεία δηλ. ( Γραφεία των Βουλευτών, των Μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των Πολιτικών Κομμάτων, καθώς και του Γραφείου του Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της ίδιας περίπτωσης Β από νομικά πρόσωπα και ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, των οποίων η μισθοδοσία δεν βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό, η αποζημίωση για υπερωριακή εργασία, θα καταβάλλεται από τις Υπηρεσίες που ανήκουν οργανικά οι παραπάνω υπάλληλοι".
Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν κακόπιστοι συνειρμοί και σενάρια επιστημονικής φαντασίας, οι οποίοι συνδέουν την καταβολή της συγκεκριμένης υπερωριακής απασχόλησης με το Ν.4325/2015, αναφέρουμε ότι η εν λόγω καταβολή πραγματοποιήθηκε λόγω αλλαγής του Δ.Σ. και του προέδρου της ΠΕΔ, οι οποίοι αναγνώρισαν τα οφειλόμενα και έπραξαν τα δέοντα".
Η ερώτηση του Χάρη Θεοχάρη
Το θέμα προέκυψε μετά από ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού προς τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου αναφέρεται:
"Ερώτηση προς Τον Υπουργό Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Θέμα: Καταβολή υπερωριακής απασχόλησης από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Πελοπονήσσου σε νυν Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ δυνάμει διάταξης του ν. 4325/15.
Με την υπ’ αριθ. 79/2-10-2015 απόφαση του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοπονήσσου, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια (ΑΔΑ 70Χ80ΚΑΓ-ΞΛ8), αποφασίστηκε η πληρωμή σε υπάλληλο της και νυν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ποσού 5.764,48 (μικτού) ήτοι 2.718,90 (καθαρού) Ευρώ οφειλομένου λόγω υπερωριακής απασχόλησης για το διάστημα από 1-2-2013 έως 31-12-2014 κατά το οποίο εργαζόταν στα γραφεία του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ βάσει απόσπασης στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Επειδή στον Προϋπολογισμό έτους 2015 του εν λόγω φορέα δεν επαρκούσαν τα διαθέσιμα χρήματα του ΚΑΕ «αποζημιώσεις υπερωριών», που προβλέπεται ειδικά για την καταβολή τέτοιων ποσών, μεταφέρθηκαν χρήματα από τον ΚΑΕ «έξοδα πολιτιστικών δραστηριοτήτων» στον ΚΑΕ «αποθεματικό» της ΠΕΔ, ώστε να καταστεί δυνατή η συνολική εξόφληση τροποποιούμενου αναλόγως του Προϋπολογισμού κατά το μέρος αυτό.
Η καταβολή των αποζημιώσεων υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων του Δημοσίου, Ο.Τ.Α και Ν.Π.Δ.Δ., που είναι αποσπασμένοι στα γραφεία των πολιτικών κομμάτων ρυθμίζεται με το άρθρο 16 του ν. 3205/2003. Το συγκεκριμένο άρθρο συμπληρώθηκε με το άρθρο 27 του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ 47Α/11-5-2015) «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» δημοσιογραφικά γνωστού ως νόμου Κατρούγκαλου. Στο νόμο ορίστηκε, ότι η υπερωριακή αποζημίωση των αποσπασμένων σε πολιτικά κόμματα υπαλλήλων ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού που δεν βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, καταβάλλεται από τις υπηρεσίες, στις οποίες ανήκουν οργανικά, ενώ ακόμη προβλέφθηκε, ότι οι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του νόμου δαπάνες εκκαθαρίζονται σε βάρος του φορέα της οργανικής θέσης. Στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το νόμο αναφέρεται ως προς την παρούσα διάταξη, ότι η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να αποφευχθούν τα προβλήματα που προκαλούνται από τη διαφορετική ερμηνεία που δίδουν η Διοίκηση και το Ελεγκτικό Συνέδριο και να εκκαθαριστούν τα αιτήματα που εκκρεμούν λόγω της διαφορετικής ερμηνείας.
Δυνάμει της παραπάνω τροποποίησης και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 2/92237/0022/21-1-2013 κατέστη δυνατή η έκδοση της απόφασης της ΠΕΔ Πελοποννήσου για καταβολή των υπερωριών στη συγκεκριμένη υπάλληλο που το διάστημα αυτό εργάστηκε στα γραφεία του κόμματος και σήμερα είναι μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ μετά την εκλογή της στις βουλευτικές εκλογές Ιανουαρίου 2015 και Σεπτεμβρίου 2015.
Επειδή προκύπτει σαφώς, ότι τον Μάιο 2015, όταν κατατέθηκε και ψηφίστηκε στο Κοινοβούλιο η συμπληρωματική κατά τα παραπάνω διάταξη, με την οποία επιλύθηκε νομοθετικά το όποιο ερμηνευτικό πρόβλημα είχε προκύψει, αυτή αφορούσε σε κάθε περίπτωση σε καταβολή των υπερωριών σε εν ενεργεία βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και προκειμένου να φωτιστούν οι εν λόγω διαπιστώσεις κατά τρόπο που να αποσοβείται ο κίνδυνος κακόπιστων συνειρμών ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποιο ήταν ακριβώς το ερμηνευτικό πρόβλημα στο οποίο αναφέρεται με γενικό τρόπο η αιτιολογική έκθεση; ποιες ήταν οι διαφορετικές απόψεις της Διοίκησης και του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε ό,τι αφορά το θέμα της καταβολής υπερωριακής αποζημίωσης σε υπαλλήλους ΟΤΑ που έχουν αποσπαστεί σε κομματικά γραφεία;
2. Σε πόσες άλλες περιπτώσεις αφορά η νομοθετική ρύθμιση του θέματος πλην αυτής της εν ενεργεία βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ; Πόσες όμοιες περιπτώσεις υπαλλήλων ρυθμίστηκαν δυνάμει της νέας διάταξης;
3. Ποια είναι τα ποσά που εκκρεμούσαν για εκκαθάριση σε βάρος φορέων στους οποίους κατείχαν οργανική θέση αποσπασμένοι υπάλληλοι που υπηρετούσαν σε κομματικά γραφεία; Ποιά είναι τα ποσά που εκκαθαρίστηκαν μετά την τροποποίηση του νόμου και καταβλήθηκαν μέχρι σήμερα;
4. Είναι νόμιμη η μεταφορά ποσού από τον ΚΑΕ «έξοδα πολιτιστικών δραστηριοτήτων» στον ΚΑΕ «αποθεματικό» στον προϋπολογισμό έτους 2015 της ΠΕΔ Πελοποννήσου;
5. Eίναι νόμιμη η καταβολή του ποσού της υπερωριακής απασχόλησης στη συγκεκριμένη περίπτωση από τον ΚΑΕ «αποθεματικό» του ίδιου φορέα με χρήματα που είχαν ουσιαστικά προβλεφθεί για τις πολιτιστικές δραστηριότητες της Ένωσης;".