«Είναι αδιανόητο στην χώρα που δίδαξε πολιτισμό και δίδαξε την Δημοκρατία, να διερωτόμαστε το 2023 αν θα αποδοθεί δικαιοσύνη. Αυτό δείχνει μία ήττα του πολιτικού συστήματος», σχολίασε ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξης Κούγιας.
Ο κατάλογος των υπόπτων διευρύνεται συνεχώς, καθώς πέραν του προφυλακισμένου σταθμάρχη, είναι αντιμέτωποι με τις ίδιες κατηγορίες οι άλλοι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, αλλά και ο επιθεωρητής Λάρισας του ΟΣΕ.
«Θα πρέπει να αποφύγουμε κάθε δίκη προθέσεων. Αυτή την στιγμή από το μυαλό των πολιτών περνούν διάφορες σκέψεις. Αυτήν την στιγμή ζητούν ”όλοι να χυθεί αίμα”. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε εμείς είναι να πούμε ότι υπάρχει δικαιοσύνη την Ελλάδα. Θα κάνουμε τα πάντα σε συνεργασία με δημοσιογράφους, αλλά και δημόσιους λειτουργούς», σημείωσε.
Αναφορικά με την περίπτωση να διευρυνθεί το κατηγορητήριο απάντησε: «Είναι βέβαιο. Το ίδιο έγινε στο Express Samina, το ίδιο έγινε και στο Μάτι και το ίδιο έγινε και στην υπόθεση της Μάνδρας, αυτό είναι ένα μήνυμα της Δικαιοσύνης».
Επίσης, τόνισε ότι η διαδικασία θα πρέπει να «περπατήσει» με γοργά βήματα, αλλά όχι «άρπα κόλλα».
Οι πολιτικές ευθύνες
Αναφορικά με την περίπτωση οι διώξεις να επεκταθούν και σε πολιτικά πρόσωπα ο Αλέξης Κούγιας εξήγησε: «Είναι ο χρόνος της απαξίωσης των πολιτικών, και σαν πρόσωπα και σαν χάραξη στρατηγικής, δυστυχώς. Φαίνεται ότι ο πρωθυπουργός έχει πολύ καλές προθέσεις και φαίνεται κι από το έγγραφο που έστειλε στον κ. Ντογιάκο, αλλά δεν είναι μόνος του. Είναι βέβαιο, ότι θα δω τι έχει γίνει στον κρατικό μηχανισμό, στο υπουργείο Συγκοινωνιών».
Σε ερώτηση πόσο πίσω χρονικά θα ερευνηθεί το κατηγορητήριο της τραγωδίας στα Τέμπη, απάντησε: «Το κατηγορητήριο περιλαμβάνει την διατάραξη ασφάλειας των συγκοινωνιών, το οποίο αδίκημα για πρώτη φορά δοκιμάστηκε νομολογιακά στην προηγούμενη υπόθεση των Τεμπών – με το σχολικό λεωφορείο- , δεν υπάρχει νομολογία άλλη παρόμοια στην ελληνική δικαιοσύνη.
»Έτσι, δύναται, σύμφωνα με τον νόμο, εφόσον αποδειχθεί η υπαιτιότητα να επιβληθεί από το δικαστήριο η ποινή της ισόβιας κάθειρξης. Η παραγραφή έτσι μπορεί να φθάσει μέχρι τα 20 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η έρευνα μπορεί να ξεκινήσει από το 2003».
Καταλήγοντας, ο Αλέξης Κούγιας διευκρίνισε: «Με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, οι ευθύνες των υπόλοιπων προηγούμενων υπουργών Μεταφορών, έχουν πλέον παραγραφεί. Συνεπώς μένουν οι ευθύνες αυτής της διοικήσεως του υπουργείου Μεταφορών».