Σοκ έχει προκαλέσει η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη όταν πλοίο χτύπησε τη μια από τις κολώνες της και προκάλεσε μεμιάς την κατάρρευσή της.
Δύο άνθρωποι ανασύρθηκαν ζωντανοί από τον ποταμό Πατάπσκο ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τουλάχιστον επτά.
Το σκάφος που έπληξε τη γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης ήταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το DALI, σύμφωνα με την Κίμπερλι Ριβς. Το πλοίο με σημαία Σιγκαπούρης είχε μόλις διανύσει απόσταση 4 μιλίων πριν πέσει στη γέφυρα, εν πλω προς το Κολόμπο της Σρι Λάνκα.
Εμπειρογνώμονας, ο πολιτικός μηχανικός Τζουλιαν Κάρτερ, μιλώντας στο Sky News εξήγησε γιατί κατέρρευσε η γέφυρα.
Οπως είπε, γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία» και υποστηρίζει ότι «η καταστροφική κατάρρευση» μεγάλου μέρους της γέφυρας οφείλεται στο γεγονός ότι τα πάντα κατά μήκος της δομής της είναι «διασυνδεδεμένα».
Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».
Ο Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή για σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος».
Ο μηχανικός προσθέτει ότι αναμένει ότι πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν ως προς τον κίνδυνο για παρόμοιες καταστάσεις.