Νέα στοιχεία θα μπορούσαν να ρίξουν φως στη μοιραία «βουτιά» του αεροσκάφος της China Eastern που συνετρίβη με 132 επιβαίνοντες
Το μυστήριο της συντριβής στην Κίνα βαθαίνει καθώς τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ίσως χωρίστηκε στη μέση. Τουλάχιστον ένα κομμάτι του Boeing 737-800 που συνετρίβη στην Κίνα με 132 επιβαίνοντες φαίνεται να αποκολλήθηκε πολύ πριν από την πρόσκρουση, ένα εύρημα που προσθέτει μυστήριο στη μοιραία κατάδυση του αεροπλάνου.
Το κομμάτι που πιθανολογείται ότι προέρχεται από το αεροσκάφος της China Eastern Airlines βρέθηκε περίπου 10 χιλιόμετρα από την κύρια περιοχή όπου εντοπίστηκαν τα συντρίμμια, δήλωσαν Κινέζοι αξιωματούχοι. Ένα κομμάτι περίπου 1,3 μέτρων μήκους και 10 εκατοστών πλάτους που πιστεύεται ότι προέρχεται από το αεροπλάνο βρέθηκε σε γεωργική γη, δήλωσε ο Τζενγκ Σι, επικεφαλής της πυροσβεστικής ομάδας διάσωσης του Γκουανγκσί σε μια ενημέρωση.
«Έσπασε» το αεροπλάνο εν πτήσει;
Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε σε αυτό το πρώιμο στάδιο της έρευνας εάν το κομμάτι χάθηκε ως αποτέλεσμα πιέσεων κατά τη διάρκεια της βύθισης υψηλής ταχύτητας ή έσπασε πριν από την ξαφνική κάθοδο. Εάν οι ερευνητές επιβεβαιώσουν ότι το εξάρτημα προήλθε από το τζετ, θα υποδείκνυε ότι το αεροπλάνο υπέστη κάποιου είδους διάσπαση στον αέρα, κάτι που θα μπορούσε να προσφέρει στοιχεία για το τι οδήγησε στη συντριβή, ή τουλάχιστον να ρίξει φως στα τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης.
«Τα ερωτήματα είναι: ποιο ακριβώς κομμάτι ήταν και πότε αποκολλήθηκε;» είπε ο Τζεφ Γκουζέτι, πρώην επικεφαλής έρευνας ατυχημάτων στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας, η πτήση 5735 από το Κουνμίνγκ προς το Γκουανγκζού κατέρρευσε χωρίς κλήση έκτακτης ανάγκης από πιλότους, με αποτέλεσμα να συντριβεί σε μία πυκνόφυτη πλαγιά περίπου 160 χιλιόμετρα από τον προορισμό της. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 132 άτομα.
Η εξαιρετικά ασυνήθιστη βουτιά έχει μπερδέψει τους ερευνητές και τους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας. Αεροσκάφη όπως το 737-800 έχουν σχεδιαστεί για να μην καταδύονται τόσο γρήγορα, επομένως θα απαιτούνταν κάποιου είδους βλάβη αεροσκάφους ή επέμβαση για να μείνει η «μύτη» του στραμμένη προς τα κάτω για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το αεροσκάφος δεν διαλύθηκε εντελώς. Συνέχισε να μεταδίδει τη θέση του έως ότου έφτασε τα 3.225 πόδια, σύμφωνα με δεδομένα που συνέλεξε η υπηρεσία παρακολούθησης Flightradar24, υποδηλώνοντας ότι η κύρια δομή παρέμεινε ανέπαφη. Μια ανασκόπηση του Bloomberg News των δεδομένων του Flightradar24 έδειξε ότι το τζετ πετούσε πολύ πάνω από τις κανονικές ταχύτητες κατά τη διάρκεια της κατάδυσης, πιθανότατα πλησίαζοντας την ταχύτητα του ήχου.
Η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών της Ινδονησίας είπε ότι δεν υπήρχαν αρκετά στοιχεία για να πει τι προκάλεσε τη συντριβή, αλλά η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών στις ΗΠΑ (NTSB) διαφώνησε, λέγοντας ότι ο καπετάνιος πιθανότατα το έκανε σκόπιμα σε μια δολοφονία-αυτοκτονία.
Έριξε ο πιλότος το αεροσκάφος σκόπιμα στο κενό;
Την ώρα που οι ειδικοί πασχίζουν να καταλάβουν γιατί το επιβατικό αεροσκάφος της Boeing έπεσε στο έδαφος από τα 29.000 πόδια είναι από μόνο του ένα ακανθώδες έργο. Τώρα, η πολιτική κινδυνεύει να περιπλέξει την έρευνα και να ενισχύσει τις συνέπειες.
Με τις σχέσεις μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου στο χειρότερο σημείο των τελευταίων ετών, η έρευνα για την αεροπορική τραγωδία, τη συντριβή δηλαδή ενός αεροσκάφους αμερικανικής κατασκευής το οποίο διαχειριζόταν μια κινεζική, κρατική αεροπορική εταιρεία- έχει μετατρέψει τις δύο πλευρές σε απρόθυμους συντρόφους.
Μια διαφανής έρευνα για το δυστύχημα της 21ης Μαρτίου θα ενίσχυε τη φιλοδοξία της Κίνας να είναι πρωτοπόρος στην παγκόσμια αεροπορία ως ρυθμιστής και τελικά κατασκευαστής αεροπλάνων στο ίδιο επίπεδο με την Boeing και την Airbus SE.
Μια παρατεταμένη έρευνα θα ήταν επιζήμια για την Boeing, αφήνοντας την κατασκευάστρια στο περιθώριο στη μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της, όπου εργάζεται για να συνεχίσει τις παραδόσεις του τζετ 737 Max μετά από τρία χρόνια παύσης.