Σχεδόν πέντε ώρες διήρκησε η απολογία του Δημήτρη Λιγνάδη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας, για τις τέσσερις υποθέσεις σεξουαλικής κακοποίησης για τις οποίες κατηγορείται. Ο γνωστός σκηνοθέτης υποστήριξε για ακόμη μία φορά ότι είναι αθώος και αρνήθηκε συνολικά τις κατηγορίες που του αποδίδονται. Έκανε λόγο για πολιτική εκμετάλλευση της υπόθεσης προκειμένου να στοχοποιηθεί η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
«Όταν άκουσα για το ένταλμα νόμιζα ότι ήταν τρολιά! Είχα τη βεβαιότητα ότι πέντε λεπτά θα έμενα στη ΓΑΔΑ. Όταν άκουσα για προφυλάκιση, τότε κατάλαβα ότι το πράγμα ήταν πάρα πολύ σοβαρό, δεν ήταν μόνο οι προσωπικές αντεκδικήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά στην απολογία του.
Αναφέρθηκε και πάλι στο κίνημα του metoo και παρότρυνε όσους έχουν πέσει θύματα επιθέσεων να το καταγγέλλουν άμεσα.
«Αυτό που ευαγγελίζεται το metoo με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Ο εκφυλισμός του σε hashtag έχει τον κίνδυνο να παρεισφρήσει κάθε καρυδιάς καρύδι. Συμβουλεύω όποιον έχει κακοποιηθεί να το καταθέτει με παρρησία αμέσως, να απαλλαγεί από τα φαντάσματα και να βοηθήσει τη δικαιοσύνη να λειτουργήσει με περισσότερη ενάργεια».
Ο Δημήτρης Λιγνάδης ρωτήθηκε ξανά για τις αντιπαλότητες στο χώρο του θεάτρου και απάντησε «δεν λέω ότι οι αντιπαλότητες στο Εθνικό Θέατρο με πήρανε από το χεράκι και με φέρανε εδώ. Όλο αυτό χτίστηκε. Συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι ενώθηκαν και χρησιμοποιώντας ως μοχλό εμένα θέλησαν να χτυπήσουν τη Μενδώνη. Η πολιτική χρήση του θέματος είναι εξόφθαλμη. Τι καλύτερο να πεις «να τι διάλεξαν για το Εθνικό Θέατρο».
«Διορίστηκα το 2019 στο Εθνικό από τη κ. Μενδώνη μια κίνηση που την επικροτούσε τότε το 90%. Υπήρχε όμως ένα μικρό ποσοστό που διαφωνούσε. Στην τελετή παράδοσης παραλαβής ο προηγούμενος διευθυντής μου είπε ότι μου παραδίδει το Εθνικό με πλεόνασμα 200 χιλιάδων ευρώ. Σύντομα διαπίστωσα ότι υπάρχει έλλειμμα 3 εκατ. ευρώ. Μια αντιπαλότητα εκεί. Μου έστελναν διάφορα απειλητικά μηνύματα τότε», ανέφερε ο σκηνοθέτης.
Στη συνέχεια επεσήμανε το γεγονός της ονοματοδοσίας της σκηνής σε «Ελένη Παπαδάκη», λέγοντας: «Είναι απίστευτο το τι σάλος και ορυμαγδός σχολίων υπήρξε γιατί ονόμασα τη σκηνή έτσι. Εξήγγειλα τη μετεξέλιξη της πειραματικής σκηνής σε ερευνητική σκηνή για το αρχαίο δράμα. Άνοιξα δεύτερο μέτωπο. Έλεγαν «νάτος ο εθνικόφρων…».
Στους «Πέρσες» ασπάστηκα ομοίωμα του Παρθενώνα και εκεί ποιος είδε το Θεό και δεν το φοβήθηκε. Γιατί φίλησα τον Παρθενώνα…Όλα αυτά δημιούργησαν κάποια μέτωπο, επιθυμία για εκδίκηση».
Δικαστές και ένορκοι στάθηκαν ιδιαίτερα στις παρέες με νεαρά άτομα που έκανε ο Δημήτρης Λιγνάδης.
«Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι μου άρεσαν οι συναναστροφές με νεαρά άτομα. Έπαιρνα μια δροσιά από αυτά τα άτομα. Κάλυπταν μια πτυχή της ζωής μου αλλά δεν ήταν αυτοί η παρέα μου. Ήταν η παρέα μου συνάδελφοί μου, ο αδελφός μου…».
Σύνεδρος: Ποιες συμπεριφορές σας πυροδότησαν αυτές τις φήμες για τις οποίες έγινε τόσος λόγος στο ακροατήριο;
Κατηγορούμενος: Εγώ άκουσα τις λέξεις φήμες, αλλά δεν άκουσα κάποια συγκεκριμένη φήμη. Δεν μας είπε κάποιος ποια ήταν αυτή η φημολογία. Στο Αρσάκειο για παράδειγμα ήμουν 28 χρονών και έκανα παρέα με τρεις μαθήτριες και τους γονείς τους. Αυτό εννοούν;
Κάποια στιγμή βγήκε η Ακρίτα και είπε ότι θα παραιτηθεί ο Λιγνάδης. Από το γραφείο μου λέγανε ότι γίνεται ορυμαγδός. Όλα αυτά εγώ δεν τα σπουδαιολογούσα. Έλεγα ότι είναι κουτσομπολιά. Μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου έχω αποφασίσει να παραιτηθώ γιατί δε μπορούσα να διοικήσω σε αυτό το τοξικό κλίμα. Από την άλλη έλεγα πως αν παραιτηθώ θα είναι σα να τα αποδέχομαι. Μετά έγινε δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται. Άκουγα ηθοποιούς που δεν τους είχα δει ποτέ, δεν τους ήξερα να μιλάνε για μένα. Γιατί όλα τα στόματα άνοιξαν μετά τη Μπεκατωρου; Σωματείο δεν είχαν; Γιατί κανείς δεν κατήγγειλε τον παιδόφιλο και βιαστή Λιγνάδη; Μιλάνε για φημολογίες κάποιοι που και για την καμπούρα τους υπάρχουν φημολογίες; Θα έρθει η μέρα για τους Τζεφ και κάθε παρατράγουδο».
Η δίκη θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τετάρτη με την αγόρευση του εισαγγελέως της έδρας.