3 top δεξιά, GOOGLE NEWS, ΖΟΥΜΕ ΑΛΗΘΙΝΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΜΟΝΟ ΣΤΟ USAY

Οι άμεσοι στόχοι του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τα ΚΕΠ

Του Δημήτρη Γιατζόγλου

Αρχές Αυγούστου διάβαζα ένα αποκλειστικό ρεπορτάζ της REAL NEWS για το σχέδιο του Υπουργείου Διακυβέρνησης για την ενίσχυση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Και μάλιστα ο τίτλος ήταν «Ένα ΚΕΠ σε κάθε σπίτι».

Το τι χρωστάμε στον Σταύρο Μπένο και την ομάδα του που πείσμα ενός κράτους που τιμωρεί τον πολίτη, σκέφτηκαν κι έφτιαξαν τα ΚΕΠ, φυσικά και δεν θα το βάλουμε στην ζυγαριά. Κι επειδή είναι ένα θέμα που δεν έχει σχέση μόνο μα την καθημερινότητά μας, αλλά και με τον σεβασμό προς τον ίδιο τον πολίτη, είχα στην εκπομπή μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με τον κ. Γιώργο Γεωργαντά, υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα απλούστευσης των διαδικασιών. Η ουσία; Ένα ΚΕΠ σε κάθε σπίτι και η δυνατότητα σε κάθε πολίτη να έχει όσο το δυνατός περισσότερα έγγραφα με ένα κλικ, στον υπολογιστή, στο κινητό, στο τάμπλετ.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργαντά «τα ΚΕΠ έχουν καταξιωθεί στην συνείδηση των πολιτών, ως ένας φορέας του δημοσίου που ανταποκρίνεται στα αιτήματα και στις ανάγκες τους, με όσο το δυνατόν καλύτερο και ποιοτικότερο τρόπο γίνεται. Αυτό το έχει κατορθώσει παρά τις δυσκολίες. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, τα ΚΕΠ έχοντας πολλές αρμοδιότητες, δεν είχαν και την αντίστοιχη υποστήριξη από την πολιτεία για να μπορέσουν να ανταποκριθούν. Αλλά από την άλλη δεν ολοκληρώθηκε και η πορεία που υπήρξε στο μυαλό των ιδρυτών και εμπνευστών η οποία ήταν ο πολίτης σε όσο το δυνατόν γίνεται περισσότερες περιπτώσεις να εξυπηρετείται άμεσα με την παρουσία του στα ΚΕΠ».

Με απλά λόγια «οι on line εξυπηρετήσεις, οι περιπτώσεις δηλαδή στις οποίες ο υπάλληλος του ΚΕΠ θα μπορεί να μπει μέσα στο σύστημα και να δώσει στον πολίτη αυτό που χρειάζεται, να είναι  όσος το δυνατόν περισσότερες γίνεται και να μην χρειάζεται χρόνος να μεσολαβεί ο υπάλληλος προς τις υπηρεσίες και να έρχεται πάλι ο πολίτης μετά από λίγες μέρες. Αυτό αυτομάτως θα οδηγούσε στο εξής απλό. Ο πολίτης είτε στα ΚΕΠ, αν δεν έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή, ή ακόμη και στο κινητό του τηλέφωνο, ακόμη και από το σπίτι του,  να μπορεί να  ζητάει από το κράτος, όποια υπηρεσία θέλει και ο μεγαλύτερος αριθμός των υπηρεσιών να μπορούν εκείνη την στιγμή να εκτελούνται. Θα υπάρχουν πάντα και κάποιες περιπτώσεις που η παρουσία του πολίτη θα κρίνεται απαραίτητη. Αλλά αυτές οι περιπτώσεις θέλουμε να ελαχιστοποιηθούν».

Πως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο. «Η σκέψη είναι να μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετηθούν από το Δημόσιο σαν να είναι ένας φορέας. Θέλει μια αναβάθμιση το λογισμικό με το οποίο εξυπηρετεί σήμερα το ΚΕΠ, επιπλέον ανθρώπινο δυναμικό γιατί έχουν φύγει αρκετοί υπάλληλοι και ταυτοχρόνως και η κατάλληλη εκπαίδευση, Αυτή την στιγμή από τις 1.100 υπηρεσίες που υποτίθεται ότι μπορεί να κάνει μια αίτηση ο πολίτης οι συχνές είναι 200 με 300. Η δυνατότητα που έχει ο υπάλληλος του ΚΕΠ να εξυπηρετήσει και να δώσει στο δευτερόλεπτο το χαρτί που ζήτησε κάποιος είναι μόνο 50 περιπτώσεις».

Ο άμεσος στόχος, όπως τονίζει ο κ. Γεωργαντάς «είναι άμεσα, τους επόμενους μήνες να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες. Δεν έχει κανένα νόημα να ψηφιοποιήσουμε την γραφειοκρατία που υπάρχει. Πρώτα να ελαφρύνουμε τον όγκο των δεδομένων που χρειάζεται ένας πολίτης στην συναλλαγή του με το Δημόσιο και τότε θα ψηφιοποιήσουμε αυτό το υλικό. Είμαστε αποφασισμένοι και σε λίγους μήνες θα αρχίσουν να φαίνονται τα  πρώτα αποτελέσματα».