3 top δεξιά, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, Κορωνοϊός

Οι προβληματισμοί των εκπαιδευτικών σχετικά με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και την ενδεχόμενη παράταση της σχολικής χρονιάς

Η προστασία της δημόσιας υγείας πρέπει να αποτελέσει κυρίαρχο παράγοντα δηλώνει στην ιστοσελίδα xrisima ο Ταμίας και υπεύθυνος Τύπου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, κύριος  Μάνος Ανδρουλάκης.

Όπως όλα δείχνουν τα δημοτικά σχολεία κ. Ανδρουλάκη ανοίγουν την 1ηΙουνίου. Πόσο σας βρίσκει σύμφωνους μια τέτοια απόφαση;

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία από την πρώτη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία στις 11 Μαρτίου, είχε δηλώσει ότι, κυρίαρχος παράγοντας για την επανέναρξη των μαθημάτων στη φυσική τάξη των μαθητών που είναι η σχολική αίθουσα, θα είναι πρώτα από όλα οι δηλώσεις και οι απόψεις των ειδικών που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι λοιμωξιολόγοι.

Άρα λοιπόν και κυρίαρχος παράγοντας της όλης διαδικασίας θα πρέπει να είναι η προστασία της δημόσιας υγείας εκπαιδευτικών , μαθητών, των οικογενειών της τοπικής κοινωνίας, γιατί μην ξεχνάμε ότι, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ένας μικρός πυρήνας της τοπικής κοινωνίας.

Από εκεί και πέρα εμείς έχουμε ζητήσει και μια σειρά συναντήσεων τόσο με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας, όσο με το Υπουργείο Εσωτερικών και με το Υπουργείο Παιδείας , ενόψει αυτού του ανοίγματος, για να συζητήσουμε με περισσότερες λεπτομέρειες και να ανταλλάξουμε προβληματισμούς και απόψεις, γύρω από τα πιθανά προβλήματα και πιθανά ζητήματα που πρέπει να έχουν λυθεί πριν από την έναρξη των σχολείων.

 

Υπάρχει κάτι που σας προβληματίζει σε αυτή την απόφαση ;

Το κυρίαρχο πρόβλημα αυτή τη χρονική στιγμή είναι το γεγονός ότι οι καθαρίστριες που μέχρι τώρα απασχολούνταν στα δημοτικά σχολεία έχουν μεταφερθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για να καλύψουν τα πρωτόκολλα που έχει βγάλει ο ΕΟΔΥ σε θέματα καθαριότητας στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν.

Άρα λοιπόν είναι άμεσα επιτακτική η ανάγκη να βρεθεί λύση στο θέμα των καθαριστριών , όχι μόνο στο κομμάτι των πόρων , στο οικονομικό κομμάτι , αλλά και τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν για να προσλάβουν οι Δήμοι καθαρίστριες για αυτό το χρονικό διάστημα που θα λειτουργήσουν τα σχολεία , που πιθανότατα θα είναι από 1η μέχρι τέλους Ιουνίου .

Το δεύτερο να πούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς που πιθανόν να απουσιάζουν από τα καθήκοντά τους γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή στο στενό τους οικογενειακό τους περιβάλλον βρίσκονται άτομα που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες. Και να δούμε και τεχνικά ζητήματα όπως π.χ. τις μεταφορές των μαθητών γιατί ξέρετε στην επαρχία εκεί υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα.

Συν το γεγονός βέβαια , μην ξεχνάμε ότι ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα υπάρχουν και άλλα προβλήματα που αφορούν τους χώρους , τις κτιριακές εγκαταστάσεις που ενδεχόμενα εκεί να θα χρειαστεί να σπάσει ένα τμήμα στα τρία για να λειτουργήσει σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας που επιτάσσει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.

Έχει ακουστεί το σενάριο να ξεκινήσει μόνο η Ε΄και η ΣΤ΄ Δημορικού ; Πόσο συμφωνείτε με αυτό το ενδεχόμενο;

Να συμφωνήσω στο γεγονός ότι αν κάποιος σκεφτεί ότι πίσω από το ενδεχόμενο να ξεκινήσει η πέμπτη και η έκτη τάξη , η δυσκολία των μικρών παιδιών είναι να προσαρμοστούν στους κανόνες υγιεινής , έχω να πω ότι φαντάζομαι ότι και στις οικογένειές τους μέχρι σήμερα  – αν και τα μικρά παιδιά δεν καταλαβαίνουν τον όρο πανδημία  στο μέγεθος που καταλαβαίνουν τα μεγαλύτερα – έχουν μπει σε μια διαδικασία να ακολουθούν κάποιους κανόνες υγιεινής , νομίζω ότι δεν θέλω να ξεχωρίσω τα παιδιά , τα παιδιά του δημοτικού σχολείου πρέπει να πάνε , πρέπει να γίνει αυτή η επαφή με την φυσική τάξη , να ξαναμπούν στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως αυτή πρέπει να γίνεται μέσα στο σχολείο .

Από πλευράς λειτουργικότητας, και δημιουργίας των κατάλληλων μαθησιακών τάξεων ακόμα και να σπάσει το τμήμα στα δύο ή στα τρία, δεν δημιουργεί προβλήματα. Μην ξεχνάμε ότι είναι μια έκτακτη κατάσταση, αυτό δεν είναι κάτι μόνιμο .

Από κει και πέρα και ο δάσκαλος και οι μαθητές θα μπορέσουν να προσαρμοστούν και να βρουν τη σχέση αυτή που χρειάζεται για να προχωρήσει η μαθησιακή διδασκαλία σωστά και σε αυτό το χρονικό διάστημα.

 

Βρισκόμαστε σε μια χώρα όπου η θερμοκρασία ανεβαίνει μέρα με τη μέρα και οι κτηριακές εγκαταστάσεις δεν είναι πάντα οι κατάλληλες. Αν παραταθεί το σχολικό έτος όπως ακούγεται πώς ακριβώς  θα έχουν τα πράγματα;

Πρέπει να λάβουμε υπόψη και τις κλιματολογικές συνθήκες , δεν είναι εύκολες οι συνθήκες λειτουργίας των σχολείων μέσα στο καλοκαίρι σε περιοχές όπως π.χ. η Κρήτη , τα νησιά , ο Θεσσαλικός κάμπος, υπάρχουν περιοχές που έχουν θερμοκρασίες  που είναι πάρα πολύ υψηλές και με την απαγόρευση των κεντρικών κλιματιστικών, δημιουργείται  μια κατάσταση που είναι πάρα πολύ δύσκολη να διαχειριστεί κανείς

Εντούτοις για το γενικότερο κτιριακό πρόβλημα των σχολείων, ως απόρροια της οικονομικής κρίσης που ζούμε τα τελευταία 10 χρόνια καινούριες σχολικές μονάδες δεν έχουν χτιστεί , δεν έχουν ανακαινιστεί, άρα υπάρχουν περιοχές που έχουν σοβαρά κτιριακά προβλήματα με πολύ μικρές αίθουσες και πολύ μικρά προαύλια.

Άρα λοιπόν εκεί θα πρέπει να δούμε και σε τοπικό επίπεδο και σε κεντρικό επίπεδο πώς μπορούμε να αποσυμφορήσουμε  με διαδικασίες που πρέπει να ξεκινήσει το Υπουργείο Παιδείας και σε συνεργασία με τα άλλα Υπουργεία π.χ. με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, για να επενδύσουμε σε καινούρια κτίρια για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε όχι μόνο τη συγκεκριμένη πανδημία , η οποία όπως φαίνεται , όπως λένε όλοι θα ενσκήψει σε δεύτερο κύμα το επόμενο χρονικό διάστημα , αλλά να είμαστε έτοιμοι, να έχουμε τα κατάλληλα κτίρια για τους μαθητές μας σε όλα τα σχολεία.