Με δηλώσεις του στο xrisima.grο Πρόεδρος Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης, Στράτος Μαγκουσάκης ζητά την άμεση μείωση των τελών κυκλοφορίας, καθώς τα λεωφορεία έχουν εδώ και πολύ καιρό σηκώσει χειρόφρενο. Όπως όλα δείχνουν για πολύ καιρό ακόμα οι ιδιοκτήτες δεν θα μπορούν να γεμίσουν τα λεωφορεία τους κι έτσι η φορολογία τους φτάνει να γίνεται δυσβάσταχτη.
κ.Μαγκουσάκη η μείωση του ΦΠΑ βοηθά ουσιαστικά τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων;
Η μοναδική ελάφρυνση που έγινε στα τουριστικά λεωφορεία είναι η μείωση του ΦΠΑ το οποίο ας μην γελιόμαστε είναι ένας έμμεσος φόρος που και εμείς τον εισπράττουμε και τον αποδίδουμε .Ας μην ξεχνάμε ότι η Ισπανία και η Ιταλία στις τουριστικές μεταφορές έχουν 9% ΦΠΑ και μείς πέφτουμε στο 13% αλλά προσωρινά για 5 μήνες μόνο .Εμείς πρέπει να πάρουμε δάνεια για να επιβιώσουμε αλλά εμείς ζητούσαμε και θέλαμε επιδότηση γιατί να μην ξεχνάμε ότι τα τουριστικά λεωφορεία δεν έχουν επιδοτηθεί ποτέ στην Ελλάδα .Όποια ανάπτυξη και αν έχει γίνει έχει γίνει μόνο από ιδιωτική πρωτοβουλία .Οι μεταφορές όμως πρέπει να ευημερούν για να αναπτύσσεται ο τουρισμός και το κράτος δεν πρέπει να απέχει
Είστε ένας πολυάριθμος σύνδεσμος. Ποια είναι η εικόνα που έχετε αυτή την στιγμή για τον κλάδο σας;
Έχουμε πληγεί ανεπανόρθωτα. Είμαστε στους ΚΑΔ ως πληττόμενες επιχειρήσεις ενώ θα έπρεπε να ενταχθούμε στις κλειστές επιχειρήσεις ώστε και οι εργαζόμενοι που έχουμε να «απολαμβάνουν» τα μέτρα των κλειστών επιχειρήσεων διότι με το κλείσιμο των σχολείων τα τουριστικά λεωφορεία όλα σταμάτησαν .Είναι παρκαρισμένα. Νομοθέτησε το κράτος και μας έδωσε το δικαίωμα προσωρινής κατάθεσης πινακίδων για να γλιτώσουμε τα ασφαλιστήρια. Καταλαβαίνετε λοιπόν σε τι κατάσταση έχει περιέλθει ο κλάδος όταν ζητάει από το κράτος όταν ζητάει κάτι τέτοιο. Εμείς είχαμε ζητήσει μείωση 50 % των τελών κυκλοφορίας και αυτό το ζητάμε γιατί σε άλλα λεωφορεία με 12μηνο κύκλο εργασιών – γιατί εμείς στα νησιά έχουμε 5 μήνες και το χειμώνα υπολειτουργούμε –πληρώνουμε για ένα λεωφορείο 50 θέσεων, 600 ευρώ ,ενώ ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ με 12 μηνο κύκλο εργασιών πληρώνει 300 ευρώ .Ζητάμε μείωση 50% στα τέλη κυκλοφορίας ,παράταση ή ελευθέρωση των ορίων ηλικίας των τουριστικών λεωφορείων διότι με ευρωπαϊκά έγγραφα που έχουμε καταθέσει στα Υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού δεν υπάρχουν πουθενά στο κόσμο όρια ηλικίας των τουριστικών λεωφορείων. Κανείς δεν θέλει βέβαια ένα γερασμένο στόλο όμως αυτό το πράγμα δίνει το δικαίωμα στον εργαζόμενο αυτοαπασχολούμενο ιδιοκτήτη να έχει την επιχείρησή του γιατί για εμάς το λεωφορείο είναι το σπίτι μας
Πιστεύετε ότι θα χαθούν θέσεις εργασίας δεδομένου ότι οι περισσότεροι απασχολούσατε και οδηγούς ;
Το θεωρώ δεδομένο ότι κάποιοι δεν θα έχουν τα προς το ζην .Ο σύνδεσμός μας απαριθμεί 850 τουριστικά λεωφορεία και για να λειτουργεί νόμιμα χρειάζεται τουλάχιστον 2 οδηγούς το 24ωρο .Όταν λοιπόν το πολλαπλασιάσουμε αυτό με τους ιδιοκτήτες ,τους υπαλλήλους γραφείων και τους οδηγούς καταλαβαίνετε τι θα συμβεί στον κλάδο .Πάμε μέρα – μέρα ήδη μας είπαν ότι θα ξεκινήσουμε Ιούλιο στα χαρτιά ,διότι στην ουσία θα ξεκινήσουμε πολύ αργότερα, γιατί ο τουρισμός είναι εισαγόμενο προϊόν και μας επηρεάζουν οι διεθνείς εξελίξεις .
Πηγή: xrisima.gr