Η χώρα μας εξαρτάται από τα «ξύλινα τείχη», δηλαδή τα πλοία της, για την προάσπιση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων, το Πολεμικό μας Ναυτικό θα ενισχυθεί με νέες μονάδες οι οποίες θα είναι αυξημένων δυνατοτήτων, και φυσικά θα θέλουν πληρώματα, ο Ναύσταθμος Σαλαμίνας θα πρέπει να «μετακομίσει» στην Κρήτη, κατά ένα μέρος για να αντιμετωπίσει την νέα απειλή του Ερντογάν….
Αυτές είναι κάποιες από τις παραδοχές που υπάρχουν το τελευταίο διάστημα στο δημόσιο λόγο΄Όμως…
- Γράφει ο Κώστας Αττίας
Πως, ή καλύτερα ποιοι θα τα κάνουν αυτά; Μία ματιά στα στοιχεία δείχνει πως το Πολεμικό Ναυτικό είναι σε τροχιά συρρίκνωσης με κάθε χρόνο λιγότερους αξιωματικούς να αναλαμβάνουν καθήκοντα. Αν αυτό συνδυαστεί με την πρόθεση της κυβέρνησης να βάλει φρένο στους υπαξιωματικούς και να μην επιτρέπει την εξέλιξη τους ως αξιωματικών προκύπτει ένα σενάριο για το μέλλον στο οποίο λιγότεροι άνθρωποι θα καλούνται να κάνουν περισσότερα και πιο πολύπλοκα αντικείμενα, να αποκτούν περισσότερες και πιο σύνθετες εμπειρίες και πείρα.
Και με ένα διαρκώς πιο γερασμένο ηλικιακά δυναμικό, το οποίο όμως είναι άλλης τάξης ζήτημα.
Το 2013 ορκίστηκαν 56 Σημαιοφόροι εκ των οποίων 40 μάχιμοι και 16 μηχανικοί (επίσης είχαν αποφοιτήσει και 10 αλλοδαποί συμμαχικών χωρών), ίδιος ήταν ο αριθμός των Ελληνίδων και Ελλήνων που αποφοίτησαν και την επόμενη χρονιά 2014.
Φέτος ορκίστηκαν μόλις 33 (43 συνολικά, 7 από Κύπρο και 3 από Ιορδανία). Το 2019 οι Έλληνες ήταν 31 και 34 το 2018…
Οι αριθμοί μπορεί να μην λένε όλη την ιστορία, θυμίζουν όμως σίγουρα την απάντηση που έδωσε ο Κουντουριώτης όταν ο Βενιζέλος τον συμβουλεύτηκε για τις Επιτελικές μελέτες που έκαναν λόγο για ανάγκη απόκτησης νέων πλοίων με τον Ναύαρχο να επιμένει πως το σημαντικότερο είναι να υπάρχει ποιοτικά και αριθμητικά ικανό προσωπικό.«Εγώ κύριε Πρόεδρε δεν καταγίνομαι με το χι συν ψι και τας γωνίας αποκλίσεως. Ξεύρω να πω ένα πράγμα. Καράβια άνευ ικανού εμψύχου υλικού, είναι μόλυβδος βαρύς βυθιζόμενος εντός ύδατος. Σας διαβεβαιώ ότι με τα καράβια που έχομε θα κάμουμε καλά τη δουλειά μας».