Τα τελευταία δεδομένα αναφορικά με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών εν μέσω της πανδημίας Covid-19 παρέθεσε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως, μετά από πέντε εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων, για λόγους πρόληψης από τον κορωνοϊό, είναι κλειστό το 0,2% των σχολείων της χώρας και το 0,3% των σχολικών τμημάτων. Όπως έχει αναλυθεί στην ενημέρωση των κυρίων Χαρδαλιά και Μαγιορκίνη, στα σχολεία δεν έχει – μέχρι σήμερα – παρουσιαστεί η τάση ο ιός να μεταφέρεται από τον έναν μαθητή στον άλλο. Τα κρούσματα, δηλαδή, προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο και μεταφέρονται μέσα στο σχολείο., σημείωσε η υπουργός, ξεκαθαρίζοντας πως «αυτό δεν μας εφησυχάζει επ’ ουδενί» και πως «τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν ειδικά τον χειμώνα που έρχεται. Εδώ είμαστε να επικαιροποιούμε διαρκώς τα μέτρα. Να τα προσαρμόζουμε» ανέφερε.
Η κ. Κεραμέως υπενθύμισε τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει ήδη το ΥΠΑΙΘ, όπως την πρόσληψη και διορισμό φέτος άνω των 49.200 εκπαιδευτικών, αριθμό-ρεκόρ τουλάχιστον των τελευταίων χρόνων, προκειμένου να καλυφθούν οι φετινές αυξημένες ανάγκες και εξαιτίας του κορωνοϊού.
«Απλά για μία τάξη μεγέθους, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην εξουσία, οι προσλήψεις αναπληρωτών πχ το 2016 ήταν 22.000, το 2017 26.000 και το 2018 34.000. Φέτος είναι σχεδόν 50.000. Αυτά σε απάντηση σχολίων εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ πως δήθεν προσλαμβάνουμε 20.000 λιγότερους αναπληρωτές» επισήμανε η υπουργός.
Η ίδια τόνισε πως, σε όσα τμήματα έκλεισαν, λειτούργησε άμεσα η τηλεκπαίδευση: π.χ. στην Πέλλα, σε μεμονωμένα σχολεία ή τμήματα, με πάνω από 2.000 τηλεδιασκέψεις, με περισσότερους από 78.000 εγγεγραμμένους χρήστες και πάνω από 79.000 μαθήματα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Όσο για τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης περί υπερπληθυσμού των τάξεων, η κ. Κεραμέως απάντησε πως μόνο το 3% των σχολικών τμημάτων του Δημοσίου έχουν πάνω από 25 μαθητές.
«Είχαν γίνει προσπάθειες από τον ΣΥΡΙΖΑ να καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι τα περισσότερα σχολικά τμήματα στη χώρα έχουν 26, 27, 28 μαθητές. Πόσα είναι στην πραγματικότητα; Το 3%. Υπάρχουν αυτά τα τμήματα; Βεβαίως υπάρχουν» είπε η κ. Κεραμέως.
Η υπουργός αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που καταρρίπτει, όπως είπε, το επιχείρημα περί υψηλού μέσου όρου μαθητών ανά τάξη. Όπως ανέφερε, η Ελλάδα έχει τον 4ο μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα κατά μέσο όρο μεταξύ 33 χωρών. Μικρότερο από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Μικρότερο από χώρες όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Δανία, η Φινλανδία και η Γερμανία.
Σχετικά με την απόφαση για επαναλειτουργία των σχολείων, η υπουργός υπογράμμισε πως «η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής ήταν για πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων με αυξημένα μέτρα προστασίας. Το κάθε μέτρο εφαρμόζεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση τηρείται διαφορετικά στους ενήλικες και διαφορετικά στα παιδιά. Αν βάλεις 10 παιδιά Δημοτικού σε μία τάξη, όποιες και να είναι οι αποστάσεις, η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά. Η μάσκα είναι το πιο αποτελεσματικό μέτρο. Είναι το εμβόλιό μας μέχρι να βγει το εμβόλιο» επισήμανε.
Στη δευτερολογία της, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε και στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι «υπάρχουν παντού κενά σχολικά κτήρια και συγκροτήματα».
Απευθυνόμενη στον βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης Χρ. Βερναρδάκη, διερωτήθηκε «γιατί τότε δεν κατάφερε να βρει η κυβέρνησή σας αίθουσες όχι για 14 σχολικά έτη, όχι για 1,4 εκατομμύριο μαθητές, όχι ξαφνικά και εν μέσω πανδημίας, αλλά για ένα μόνο έτος – το προνήπιο, για 65.000 μαθητές, για νομοθετική ρύθμιση της ίδιας σας της κυβέρνησης, που θεωρητικά είχε μελετήσει και σχεδιάσει; Γιατί μας κληροδότησε περισσότερους από 50 δήμους που δεν μπορούσαν να στεγάσουν, επαναλαμβάνω, μόνο μία χρονιά, μόνο τα προνήπια;».
Τέλος, η υπουργός αναφέρθηκε στη συνολική στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας στις εκπαιδευτικές δομές. Όπως είπε, απευθυνόμνη στον ΣΥΡΙΖΑ, «υπάρχουν πάρα πολλά πεδία για να ανταλλάξουμε ιδεολογικά επιχειρήματα – εσείς μπορεί να μην συμφωνείτε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουμε εισάγει πιλοτικά στα σχολεία, με τη ρομποτική, την οδική ασφάλεια, τον εθελοντισμό. Μπορεί να μη συμφωνείτε με την αξιολόγηση που εισάγουμε σε σχολεία και πανεπιστήμια, με σύνδεση αξιολόγησης και χρηματοδότησης στα Πανεπιστήμια, με τη δυνατότητα το κάθε Πανεπιστήμιο να αποφασίζει μόνο του για τα ξενόγλωσσα προγράμματά του χωρίς να απαιτείται έγκριση υπουργού, μπορεί να θέλετε ο εκάστοτε υπουργός να έχει πάνω του όλες τις εξουσίες, να μην αποκεντρώνει τίποτα. Θεμιτή η διαφορετική θέση. Αλλά ας μην σπεκουλάρουμε πάνω στον κορωνοϊό και στα σχολεία. Τον Μάιο λέγατε να μην ανοίξουν τα σχολεία, ότι είναι ένα αχρείαστο πολιτικό ρίσκο. Να μείνουν δηλαδή τα παιδιά μας για 6 μήνες εκτός εκπαιδευτικής δομής, στο σκοτάδι. Το μόνο εύκολο θα ήταν για εμάς. Δεν θα ήταν όμως και το σωστό για τα παιδιά μας. Μην επενδύετε στην καταστροφολογία. Στην καλλιέργεια του φόβου και στον τομέα της εκπαίδευσης. Μην επενδύετε στον τοξικό λόγο. Βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κρίση και η χώρα μας τα έχει πάει καλύτερα σχεδόν από όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό δεν πρέπει επ’ ουδενί να μας εφησυχάζει. Και τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν ειδικά το χειμώνα που έρχεται. Εδώ είμαστε να επικαιροποιούμε διαρκώς τα μέτρα, εφόσον χρειαστεί, και να τα προσαρμόζουμε» είπε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.