Δεν χωράει καμιά αμφιβολία ότι ο βασικός πυρήνας των πωλήσεων της SEAT είναι το Leon. Αυτό το αυτοκίνητο πούλησε όσο κανένα άλλο και για αυτό οι Ισπανοί σωστά συνεχίζουν να επενδύουν πάνω σε αυτό.
Σήμερα το νέο μοντέλο στην 4η γενιά του, κλείνει το μάτι σε ένα άλλο κοινό που προσανατολίζεται στις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.
Πριν αναφερθούμε στο αυτοκίνητο να σας ενημερώσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην ελληνική αγορά ενώ για την περίοδο του λανσαρίσματος θα ισχύσει ειδικό προωθητικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη της «πράσινης» κινητικότητας, με όφελος -2.500 ευρώ για όλες τις εκδόσεις.
Η τελευταία έκδοση που ξεκινά μόλις την εμπορική της πορεία είναι το Leon plug-in hybrid, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας, που αποτελεί βασικό μέρος της ηλεκτρικής προιοντικής επίθεσής της. Το αυτοκίνητο αυτό είναι διαθέσιμο τόσο στην 5θυρη όσο και στην Sportstourer έκδοσή του.
To νέο SEAT Leon e-HYBRID σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στη Βαρκελώνη, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Martorell σύμφωνα με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές αξίες.
Η 4η γενιά Leon ενισχύει την αποδοτικότητα της με ένα plug-in υβριδικό μοντέλο (e-HYBRID) που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI 110kW, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85kW, για παραγωγή συνδυαστικής ισχύος 150kW/204PS και 350Nm ροπής. Το νέο SEAT Leon e-HYBRID είναι το πιο ισχυρό και αποτελεσματικό SEAT Leon.
Χάρη στη μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh, το SEAT Leon μπορεί να ταξιδέψει έως και 64km (72km σε NEDC) σε λειτουργία all-electric, ενώ όταν χρησιμοποιείται και ο βενζινοκινητήρας, το SEAT Leon e-HYBRID μπορεί να φτάσει τα 800 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο της SEAT: η συνδεσιμότητα στο αυτοκίνητο (Full Link συμπεριλαμβανομένου του ασύρματου Android Auto και CarPlay, λειτουργίες και υπηρεσίες που βασίζονται στο διαδίκτυο) σας κρατά συνδεδεμένους με τον έξω κόσμο. Ο συνδυασμός του SEAT CONNECT και του συστήματος e-HYBRID παρέχει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο στο όχημα, με ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργιών που ελέγχονται από την εφαρμογή – συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών διαχείρισης της μπαταρίας – είτε εντός είτε εκτός του οχήματος.
Στην υβριδική παραλλαγή του plug-in έχει αυξημένες διαστάσεις του 5θυρου και του Sportstourer και ο χώρος στο εσωτερικό είναι ευρύχωρο;. Στην έκδοση e-HYBRID, το 5-θυρο SEAT Leon και το Sportstourer προσφέρουν χωρητικότητα χώρου αποσκευών 270l και 470l αντίστοιχα.
Το SEAT Leon e-HYBRID ενσωματώνει τεχνολογίες εσωτερικής καύσης, ηλεκτρικής ενέργειας και μπαταρίας για μεγιστοποίηση της απόδοσης, χωρίς συμβιβασμούς στον δυναμισμό. Ο κινητήρας TSI 1,4 λίτρων, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh παρέχουν μια συνδυασμένη παροχή ισχύος 204 hp, προσφέροντας παράλληλα τη δυναμική που απαιτεί κάθε SEAT.
Το σύστημα Full Link του SEAT Leon e-HYBRID επιτρέπει στα ασύρματα Android Auto και CarPlay της Apple να εισάγονται στην καμπίνα, ενώ η διαδικτυακή ψυχαγωγία θα προσφέρει σύντομα εφαρμογές εντός του αυτοκινήτου που θα επεκτείνουν και θα βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία του πελάτη. Μέσω της εφαρμογής SEAT Connect οι χρήστες μπορούν όταν φεύγουν από το όχημα να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του εξ αποστάσεως, να διαχειρίζονται τη διαδικασία φόρτισης και να ελέγχουν απομακρυσμένα τον κλιματισμό.
Ενσωματώνει προηγμένα διαθέσιμα συστήματα βοήθειας όπως προσαρμοστικό cruise control, βοήθεια έκτακτης ανάγκης και ταξιδιωτική βοήθεια.
Η ανάπτυξη του SEAT Leon βασίστηκε στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MQB Evo του Ομίλου Volkswagen, παρέχοντας την εργαλειοθήκη που απαιτείται για την ανάπτυξη ενός οχήματος που ικανοποιεί τις ανάγκες της SEAT και την πρόκληση της ενσωμάτωσης ηλεκτροκίνητων λύσεων.
Εσωτερική καύση και ηλεκτρική ενέργεια σε απόλυτο συγχρονισμό, μεγιστοποιώντας παράλληλα το δυναμισμό. Ο κόσμος αλλάζει και απαιτεί μείωση στις επιπτώσεις του στο περιβάλλον. Η ηλεκτροδότηση είναι το κλειδί για την επίτευξη των απαιτήσεων του μέλλοντος και το SEAT Leon e-HYBRID έχει αναπτυχθεί ακριβώς με αυτό τον στόχο.
Το προηγμένο υβριδικό plug-in συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων 150PS (110kW) TSI με ηλεκτρικό κινητήρα 115PS (85kW), μπαταρία ιόντων λιθίου 13kWh για παραγωγή συνδυαστικής ισχύος 204PS (150kW) και ροπής 350Nm.
Η μονάδα TSI 1,4 λίτρων χρησιμοποιεί την τεχνολογία υπερσυμπιεστή και άμεση έγχυση για μεγιστοποίηση της απόδοσης, ενώ η διάμετρος και η διαδρομή της 74,5 και 80,0 αντίστοιχα και ο λόγος συμπίεσης 10,0/1 βοηθούν την ομαλή λειτουργία της μονάδας. Ο κινητήρας καύσης έχει διαμορφωθεί ειδικά για να λειτουργεί τέλεια στην υβριδική ρύθμιση plug-in.
Συνδεδεμένο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, το σύστημα μπορεί να εναλλάσσεται άμεσα μεταξύ των διαφορετικών τρόπων οδήγησης. Η παροχή ισχύος είναι ομαλή ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του οχήματος. Και ως ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής πρόωσης, η παροχή ισχύος σε λειτουργία μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα έρχεται ακαριαία, παρέχοντας μια ξεχωριστή δυναμική.
Η plug-in υβριδική έκδοση παρέχει μια ηλεκτρική εμβέλεια έως και 64km σε WLTP (72km σε NEDC) χρησιμοποιώντας την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του οχήματος – ιδανικό για αυξημένη απόδοση ή για να ταξιδεύετε σε δρόμους της πόλης όπου οι κανονισμοί για την ποιότητα του αέρα είναι πιο αυστηροί – και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 140km/h. Και όταν υπάρχει η ανάγκη οδήγησης για μεγαλύτερη απόσταση, το SEAT Leon e-HYBRID προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης του βενζινοκινητήρα, ώστε να φτάσει τα 800 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.
Ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του συστήματος και μπορεί να επιλέξει να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, εξοικονομώντας την για καταστάσεις όπου απαιτείται οδήγηση μηδενικών εκπομπών. Και όταν η μπαταρία εξαντλείται, το σύστημα μετάδοσης κίνησης επιστρέφει σε υβριδική λειτουργία. Μόλις πλησιάσετε σε μια πηγή τροφοδοσίας, η μπαταρία μπορεί να συνδεθεί και να αναπληρωθεί σε μόλις 3 ώρες και 40 λεπτά χρησιμοποιώντας φορτιστή 3,6kW (Wallbox) ή λιγότερο από 6 ώρες χρησιμοποιώντας φορτιστή 2,3kW.
Το Leon e-hybrid χρησιμοποιεί τεχνολογία αυτόματης μετάδοσης DSG για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Το κιβώτιο έξι ταχυτήτων του SEAT Leon επωφελείται τώρα από την τεχνολογία shift-by-wire έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην συνδέεται μηχανικά στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά σήματα για την αλλαγή.
Λόγω της ηλεκτρικής ενέργειας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του Leon e-HYBRID κυμαίνονται μεταξύ 25-30 g/km ενώ το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόλις μεταξύ 1,1 – 1,3 λίτρων καυσίμου για να ταξιδέψει 100km σύμφωνα με τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP.
Ενώ η αποδοτικότητα είναι κρίσιμο χαρακτηριστικό του SEAT Leon e-HYBRID, η δυναμική, η απόδοση και η απόλυτη οδηγική απόλαυση παραμένουν εξαιρετικά σημαντικές.
Το SEAT Leon e-HYBRID ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία (όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη). Η μονάδα μεταβαίνει σε υβριδική λειτουργία εάν η ενεργειακή ικανότητα της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο ή εάν η ταχύτητα αυξηθεί πάνω από 140 km / h. Στην υβριδική λειτουργία, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει την κατάσταση φόρτισης, να την αυξήσει ή να τη μειώσει σε ένα καθορισμένο επίπεδο. Αυτό καθιστά δυνατή την οδήγηση σε αστική περιοχή αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και με μηδενικές εκπομπές.
Η φόρτιση του SEAT Leon e-HYBRID είναι απίστευτα απλή. Η τεχνολογία wallbox, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να φορτίζουν το όχημα με ρυθμό έως και 3,6kW, θα διατίθεται σε διάφορες παραλλαγές, καθεμία από τις οποίες θα προσφέρει διαφορετικά επίπεδα συνδεσιμότητας.
Η έκδοση 5-θυρών SEAT Leon e-HYBRID έχει μήκος 4.368 mm, πλάτος 1.799 mm και ύψος 1.460 mm, ενώ η έκδοση Sportstourer e-HYBRID έχει μήκος 4.642 mm, πλάτος 1.799 mm και ύψος 1.456 mm. Το μεταξόνιο και των δύο ανέρχεται στα 2.682 mm.
Περισσότερα όμως για το αυτοκίνητο όταν θα το οδηγήσουμε.