GOOGLE NEWS, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

33.000 λιγότερα καινούργια ΙΧ πουλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2020 σε σχέση με 11μηνο του 2019

Μια πτώση της τάξης του 30.7 % στις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων είχε το 11μηνο (Ιανουάριος-Νοέμβριος) φέτος σε σχέση με το περσυνό  αντίστοιχο διάστημα. Αν το δούμε σε αριθμούς φέτος ταξινομήθηκαν πέρσι 32.978 περισσότερα αυτοκίνητα. Το μόνο ενθαρρυντικό φέτος είναι ότι ο Νοέμβριος κινήθηκε στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα και κάπως καλύτερα. Δηλαδή τον Νοέμβριο του 2019 ταξινομήθηκαν 7.464 ενώ φέτος 7.641. Δηλαδή η αγορά παρουσίασε αύξηση 2.4%.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:

 

Νοέμβριος 2020 Νοέμβριος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 7.641 7.464 +2,4%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 780 765 +2,0%
Καινούργια λεωφορεία 19 12 +58,3%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 2.362 2.207 +7,0%
Ιανουάριος – Νοέμβριος 2020 Ιανουάριος – Νοέμβριος 2019 Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά 74.534 107.512 -30,7%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 6.800 7.694 -11,6%
Καινούργια λεωφορεία 281 346 -18,8%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) 33.396 36.918 -9,5%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Νοέμβριο, έχει ως εξής:

 

 

 

 

Segment Νοέμβριος 2020 Νοέμβριος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Νοέμβριος 2020 Ιανουάριος -Νοέμβριος 2019 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 6,9% 8,9% -2,0 8,9% 14,3% -5,4
A-SUV 1,7% 0,8% +0,9 1,6% 1,4% +0,3
A TOTAL 8,6% 9,7% -1,0 10,5% 15,7% -5,1
B 27,0% 29,3% -2,3 28,5% 33,6% -5,1
B-SUV 24,6% 18,9% +5,7 19,4% 12,8% +6,6
B TOTAL 51,6% 48,2% +3,4 47,9% 46,4% +1,5
C 12,9% 13,5% -0,6 13,8% 13,4% +0,4
C-SUV 21,2% 21,4% -0,2 21,6% 17,9% +3,7
C TOTAL 34,1% 34,9% -0,8 35,4% 31,3% +4,1
D 1,4% 1,7% -0,3 1,5% 1,5% -0,0
D-SUV 2,6% 3,7% -1,1 2,6% 2,3% +0,3
D TOTAL 4,0% 5,4% -1,4 4,0% 3,8% +0,3
E 0,1% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% -0,0
E-SUV 0,3% 0,4% -0,1 0,3% 0,2% +0,1
E TOTAL 0,5% 0,6% -0,1 0,5% 0,5% +0,0
F-G 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,0% +0,0
F-G-SUV 0,2% 0,1% +0,1 0,2% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,2% 0,2% +0,1 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,2% 0,1% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,2% 0,3% +0,0 0,2% 0,2% -0,1
MPV-M/COMBI 0,6% 0,8% -0,2 1,1% 1,8% -0,7
  100,0% 100,0% +0,0 100,0% 100,0% +0,0
(Εκ των οποίων SUV 50,7% 45,3% +5,3 45,6% 34,7% +11,0)

 

  Νοέμβριος 2020 Νοέμβριος 2019 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Νοέμβριος 2020

Ιανουάριος –

Νοέμβριος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘20*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘19*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 42,5% 59,7% -17,1 54,6% 65,3% -10,7 50,3% 58,1% -7,9
Πετρέλαιο 30,2% 26,9% +3,3 26,9% 26,6% +0,3 29,0% 31,9% -2,9
Υβριδικά (HEV) 19,9% 9,9% +10,1 14,3% 5,7% +8,6 10,6% 5,4% +5,3
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 4,4% 0,5% +3,8 1,9% 0,4% +1,5 8,1% 2,6% +5,5
Φυσικό αέριο

(bi-fuel)

1,5% 2,5% -1,0 1,7% 1,4% +0,3 2,0% 2,0% +0,0
Υγραέριο

(bi-fuel)

1,5% 0,5% +1,0 0,6% 0,6% -0,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Οκτώβριο ως εξής:

 

  Οκτώβριος 2020 Οκτώβριος 2019 Μεταβολή Ιανουάριος –Οκτώβριος 2020 Ιανουάριος –Οκτώβριος 2019 Μεταβολή
ΕΕ(1) 953.615 1.034.669 -7,8% 8.011.490 10.943.035 -26,8%
ΕΕ 14(2) 848.974 913.782 -7,1% 7.084.099 9.690.200 -26,9%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 988.278 1.071.912 -7,8% 8.312.327 11.327.038 -26,6%
Ελλάδα 6.847 7.276 -5,9% 66.893 100.048 -33,1%

 

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.