Εν μέσω πανδημίας ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε και έσπασε το φράγμα των 4.000 πλοίων φθάνοντας τα 4.038 από 3.968 που ήταν πέρσι, ποσοστό 1,7%. Αυξήθηκε και η χωρητικότητα του κατά 9,62 εκτ τόνους dw φθάνοντας τα 350,46 εκατομμύρια τόνους. Επίσης αυξήθηκε και το gross tonnage κατά 5,9,5 εκατ. φθάνοντας τα 205,6 εκατομμύρια.
Ο ελληνόκτητος στόλος με βάση τον αριθμό πλοίων αντιπροσωπεύει το 7,1% του παγκόσμιου στόλου και με βάση τη χωρητικότητα το 13,3% του gross tonnage και το 15,8% με βάση του τόνους DW.
Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έκθεση της της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee).
Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 26,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,9% των φορτηγών.
Το ελληνικό νηολόγιο έχασε το 8,1% του πλοίων του και από 636 πλοία των 38,7 εκ gross tonnage και 65,640 εκατ. τόνων dw κατρακύλησε στα 584 πλοία των 36, 6 εκατ. gross tonnage και των 62,3 εκατ τόνων dw.
To ελληνικό νηολόγιο αντιπροσωπεύει το 1% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων το 2,4% σε gross tonnage και το 2,8% σε τόνους dw.
Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων τα υπό ελληνική σημαία πλοία να αντιπροσωπεύουν το 6,9% σε αριθμό , το 7,3% σε gross tonnage και το 7,4% σε τόνους dw.
Τα ελληνόκτητα πλοία είναι μοιρασμένα σε 29 νηολόγια. Το 23% είναι εγγεγραμμένα στη Λιβεριανή σημαία, το 22% στα Νησιά Μάρσαλ, τα ο 16% στη Μάλτα, το 14% στο Ελληνικό από 5% σε Κύπρο και Μπαχάμες 1% στη Σιγκαπούρη, 1% στην Κίνα και 3% σε άλλα.
Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιο στόλου αυξήθηκε στα 14,5 έτη την περίοδο 2020-2021. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει μέσο όρο ηλικίας τα 13,9 έτη παρουσιάζοντας μικρή αύξηση σε σύγκριση με το 2021.
newmoney.gr