Τέσσερις μήνες πριν εισαχθούν στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά Volvo XC40 Recharge, η ελληνική εταιρία κατάφερε να φέρει μερικά αυτοκίνητα προπαραγωγής προκειμένου να τα παρουσιάσει στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου. Η παρουσίαση έγινε στη Χαλκιδική. Όλα τα αυτοκίνητα είχαν σουηδικές πινακίδες και μετά την ελληνική παρουσίαση θα ακολουθούσαν το πρόγραμμα γνωριμίας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες .
Δοκιμάσαμε τα ολοκαίνουργια και πολύ στιλάτα Volvo XC40 Recharge P8 AWD. Για να διευκολύνουμε στους κωδικούς σας εξηγούμε ότι το γράμμα P σημαίνει «Pure» και ο αριθμός 8 σημαίνει ότι έχει 8 μπαταρίες. Το AWD σημαίνει μόνιμη κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Η πρώτη οδηγική εμπειρία ήταν σύντομη αλλά καλή. Αθόρυβο στην εθνική οδό με καλή ποιότητα κύλισης, αθόρυβο και στα ανηφορικά κομμάτια. Στις στροφές το Volvo XC40 Recharge,δείχνει την κλάση του. Στρίβει όπως στρίβει ένα τρένο. Ιδανικά κρατήματα. Η σουηδική εταιρία επιβεβαιώνει τη φήμη της. Ότι κατασκευάζει ασφαλή αυτοκίνητα.
Το ολοκαίνουριο XC40 Recharge παίρνει άριστα. Δεν είναι φθηνό αυτοκίνητο. Οι τιμές τόσο στην έκδοση P8 AWD 408hp Standard όσο και στην πιο πλούσια P8 AWD 408hp Upgrade με την ειδική έκπτωση του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά») κυμαίνονται από 56.101 έως 60.069 ευρώ.
Πρόκειται για ένα πολυτελέστατο αυτοκίνητο που σίγουρα αυτοί που ξέρουν θα το εκτιμήσουν. Έχει άριστα κρατήματα στο δρόμο, εκπληκτικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν ακόμη και τις επιταχύνσεις των αγωνιστικών.
Πολύ καλό είναι το σύστημα εξελιγμένης ανάκτησης ενέργειας πέδησης (One Pedal Drive ) που αποδίδει κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες.
Για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο χρειάζεται μόνο να καθίσει ο οδηγός στη θέση του, να αλλάξει από τη θέση parking στη θεση drive και να πατήσει το γκάζι. Δεν χρειάζεται κανένα κλειδί και δεν υπάρχει καμιά υποδοχή.
Όταν οδηγείς το καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo χρειάζεται να συνηθίσεις να οδηγείς χρησιμοποιώντας μόνο το δεξί πόδι. To σύστημα που λέγεται One Pedal Drive φρενάρει μόνο του μόλις σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι.
Το Volvo XC40 Recharge βασίζεται στην νέα πλατφόρμα ADAS. Η εξωτερική σχεδίαση προσδιορίζει τις νέες επαναστατικές γραμμές. Οι διαστάσεις του είναι: Μήκος 4.425, πλάτος 1.863 και ύψος 1652 ενώ το μεταξόνιο είναι 2.702 χλστ.
Το αυτοκίνητο έχει 408 ίππους ιπποδύναμη και δύο ηλεκτρογεννήτριες (330Χ2) που αποδίδουν 660 Nm ροπής.
Η αυτονομία του είναι 418 χιλιόμετρα ( με το πρότυπο WLTP)
Από 0-100 χιλιόμετρα παρά τα 2.150 κιλά (τα 500 είναι οι μπαταρίες) , χρειάζεται μόλις 4.9 δευτερόλεπτα. Τέτοια επιτάχυνση συναντάμε μόνο σε καλά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Βέβαια η τελική ταχύτητα για λόγους εξοικονόμησης ισχύος στις μπαταρίες περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα . Οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες είναι 19 και 20 ιντσών. Το τετρακίνητο XC40 Recharge, έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.500 κιλά.
Αυτό που σου κάνει εντύπωση από την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο είναι η εκπληκτική πρόσφυση ακόμη και όταν οδηγείς στο όριο σε γρήγορες καμπές.
Οι αναρτήσεις του όπως και τα φρένα του είναι εκπληκτικά. Μπροστά έχει γόνατα ΜακΦέρσον και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Σήμερα υπάρχουν εκδόσεις μόνο με κίνηση στους τέσσερις τροχούς ενώ είναι άγνωστο αν και πότε θα βγουν δικίνητητες εκδόσεις.
Τι γίνεται αν με ένα τόσο καλό αυτοκίνητο θέλεις να κάνεις το γύρο της Ευρώπης. Τα πράγματα είναι απλά. Μπορείς να φτάσεις στη Σουηδία χωρίς κανένα πρόβλημα αρκεί να μην σε πιέζει ο χρόνος. Κάθε 400 χιλιόμετρα χρειάζεται μια στάση για 40 λεπτών. Με τη χρήση συστήματος ταχείας φόρτισης σε DC 150 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί στο 80% .
Μια πλήρης φόρτιση σε AC 11 kW, που μπορεί να γίνει στο σπίτι έχει διάρκεια 8 ωρών.
Αν πάλι θέλει κάποιος να φορτίσει τις μπαταρίες του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας απλά το οικιακό τριφασικό ρεύμα, τότε θα χρειασθεί τουλάχιστον 18 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Το χαμηλό κέντρο βάρους δίνει στο XC40 μεγαλύτερη ευστάθεια και καλύτερα κρατήματα στο δρόμο. Οι μπαταρίες προστατεύονται από έναν κλωβό ασφαλείας.
Στο εσωτερικό δεν περνούν οι κραδασμοί από το δρόμο. Το αυτοκίνητο έχει εξαιρετική ηχομόνωση. Τα καθίσματα είναι άνετα με δέρμα Nappa.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει από 413 έως 1290 λίτρα. Υπάρχει και ένας αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων μπροστά.
Το αυτοκίνητο στη βασική του έκδοση είναι εξοπλισμένο με 27 συστήματα υποβοήθησης.
Στο εσωτερικό εντύπωση κάνει το σύστημα τηλεματικής και συνδεσιμότητας. Υπάρχει νέο σύστημα infotainment , πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών της Volvo που είναι δωρεάν για τέσσερα έτη. Η τεχνολογία είναι της Google ( Google Assistant, Google Maps και Google Play Store) .
Τα γραφικά είναι τέλεια και ο οδηγός μπορεί να ελέγχει ακόμη και από ψηλά το σημείο που «πατάνε » οι ρόδες. Μέσω των συστημάτων υποβοήθησης ο οδηγός ελέγχει 100% τις κινήσεις του. Σημαντικό ακόμη είναι ότι όλες οι αναβαθμίσεις του λογισμικού μπορούν να γίνουν ασύρματα.
Τα πρώτα Volvo XC40 Recharge στην Ελλάδα θα έρθουν στις αρχές Σεπτεμβρίου.Τα πρώτα δείγματα τουλάχιστον σε ευρωπαϊκό επίπεδο δείχνουν ότι η ζήτηση είναι μεγαλύτερη από την παραγωγή.