Σε σύντομη παρουσίαση του έργου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, στη ΔΕΘ, όπου ενημέρωσε για τα έργα, τις δράσεις και τον προγραμματισμό, τόσο του υπουργείου, όσο και των εποπτευόμενων φορέων.
Όπως είπε, όλοι όσοι είναι στον τεχνικό κόσμο και γνωρίζουν τον κόσμο των έργων, «θα παραδεχθούν χωρίς καμία διάθεση αντιπολιτευτικής κριτικής ότι όταν αναλάβαμε το υπουργείο, πραγματικά δεν υπήρχε σχεδόν καμία ωριμότητα μεγάλων έργων.
Τον χρόνο αυτόν, λοιπόν, δουλέψαμε συστηματικά να ωριμάσουμε όλα τα μεγάλα απαραίτητα έργα και είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι έχουμε παρουσιάσει ένα έργο έργων υποδομών 13 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3,5 δισ. έχουμε ήδη συμβασιοποιήσει, δηλαδή έχουν ήδη ξεκινήσει. Έχουμε πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία πλέον στη διάθεσή μας, είμαστε σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με όλους τους Ευρωπαίους που μας βοηθούν σε μια δύσκολη συγκυρία να βρούμε χρηματοδότηση για τα έργα αυτά» σημείωσε.
Αναφερόμενος στον τομέα των μεταφορών, είπε πως «έχουμε κάνει και εκεί πολλά βήματα προόδου» και υπενθύμισε πως το 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν 231 λεωφορεία. Αυτά τα λεωφορεία, ήταν λεωφορεία με μέσο όρο ηλικίας άνω των 16 ετών. «Σήμερα κυκλοφορούν 440 λεωφορεία και μέχρι τον Σεπτέμβριο θα αγγίξουμε τον αριθμό των 530 λεωφορείων. Αυτά τα λεωφορεία είχε να τα δει η πόλη της Θεσσαλονίκης τουλάχιστον από το 2013-2014» επισήμανε.
«Το ίδιο κάναμε και στην Αθήνα» συμπλήρωσε. «Στην ουσία βοηθηθήκαμε από τον ιδιωτικό τομέα. Κάναμε συνέργεια με τα ΚΤΕΛ. Κάναμε και συνεργασία με τα leasing. Για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο και αυτό ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη, ξεκινήσαμε τη διαδικασία των leasing» είπε
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης επανέλαβε πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν πρόκειται ποτέ να εγκαινιάσει μουσαμάδες. Εμείς ό,τι έργο ανακοινώνουμε, δίνουμε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και λέμε συγκεκριμένα πράγματα. Μπορεί να μη λέμε πολλά, αλλά όταν λέμε κάτι, αυτό γίνεται.
Αυτή τη στιγμή, εμείς αυτό που ζητάμε και θέλουμε είναι να αφήσουμε τον διχασμό και τις διαφωνίες πίσω μας. Αυτό που θέλουμε είναι να ξεκινήσει η απόσβεση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Μία διαδικασία η οποία έχει διχάσει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης, μια διαδικασία όμως που κρίθηκε πλέον στο ΣτΕ» είπε. Όπως συμπλήρωσε, «η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στην Αγία Σοφία έχει ήδη ξεκινήσει. Αυτό είναι ένα δείγμα που αποδεικνύει ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει.
Παραδώσαμε τις πλατείες και τον περιβάλλοντα χώρο σε πολλά σημεία πίσω στους Θεσσαλονικείς, κι αυτό νομίζω είναι το πιο σημαντικό, αποδεικνύει ότι πραγματικά προχωράει το έργο. Πλατείες που ήταν με λαμαρίνες, παραδίδονται σιγά-σιγά πίσω στην πόλη. Επομένως, οι δεσμεύσεις που έχουμε δεν έχουν αλλάξει. Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση και τον πόλεμο που γίνεται και τις καθυστερήσεις που έχουμε με τις προσφυγές, εμείς βάζουμε το κεφάλι κάτω και προχωράμε το έργο κανονικά» τόνισε.
Για τον 6ο προβλήτα σημείωσε πως «θέλουμε η Θεσσαλονίκη να είναι πρωταγωνίστρια στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Ευρώπη. Πώς, όμως, θα γίνει αυτό όταν στο λιμάνι είχαμε μια γέφυρα στον αέρα; Όταν δεν μπορούσαμε να κάνουμε το προφανές; Να ενώσουμε οδικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με ένα οδικό άξονα. Προχωρήσαμε, λοιπόν, ξεμπλοκάραμε αυτό το έργο, το οποίο ήταν στα όρια του κωμικοτραγικού, μία γέφυρα στον αέρα και κανείς να μην μιλάει…» ανέφερε
Ο κ. Καραμανλής γνωστοποίησε πως για τη Θεσσαλονίκη πολύ σύντομα θα βγει, όπως και για όλη την Ελλάδα, ένα πακέτο σιδηροδρομικών έργων, 3,3 δισ. ευρώ. «Είμαστε έτοιμοι στις επόμενες μέρες να το ανακοινώσουμε, όσον αφορά τη Θεσσαλονίκη θα αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι. Το έργο Θεσσαλονίκη-οξότες, όπως επίσης και τον Προαστιακό στα δυτικά. Αυτά είναι έργα πολύ σημαντικά για αυτή την πόλη» είπε και κατέληξε:
«Πλέον και οι πιο δύσπιστοι, διαπιστώνουν ότι η κυβέρνηση αυτή έχει βάλει πραγματικά τη Θεσσαλονίκη και τα έργα της Βορείου Ελλάδας στην πρώτη γραμμή.
Εγώ αυτό που δεσμεύομαι να κάνω είναι να παραδώσουμε το Μετρό, να αφήσουμε τη μιζέρια και να αφήσουμε όλο αυτόν τον διχασμό στο χθες και να προχωρήσουμε επιτέλους σε ένα έργο.
Διότι πιστεύω ότι σε μία πόλη σαν την Θεσσαλονίκη και αρχαία μπορούμε να έχουμε, και ένα σύγχρονο Μετρό, το οποίο να καλύπτει τις ανάγκες μίας πόλης, που πραγματικά πρέπει και θέλει να πρωταγωνιστήσει.
Στο Μετρό έχουμε πει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Παρόλα αυτά, οι προσφυγές δημιουργούν αρκετές καθυστερήσεις. Ο προγραμματισμός ο δικός μας όμως δεν έχει αλλάξει καθόλου. Ο στόχος μας είναι να παραδώσουμε το Μετρό μέσα στο 2023» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.