Σε νέα πρόκληση ετοιμάζεται να προχωρήσει η Τουρκία με «όχημα» το Αμπντουλχαμίτ Χαν επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις όσων έλεγαν ότι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν θα αρκεστεί στον πρώτο πλου του πλωτού γεωτρύπανου σε τουρκικά χωρικά ύδατα.
Όπως μεταδίδει η κυπριακή εφημερίδα Φιλελεύθερος το δεύτερο ταξίδι του νέου τουρκικού γεωτρύπανου, Αμπντουλχαμίτ Χαν, θα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, στην κυπριακή ΑΟΖ και συγκεκριμένα στα σύνορα των θαλασσοτεμαχίων 6 και 7 στο βόρειο τμήμα τους.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες η Άγκυρα εμφανίζεται να έχει δεδομένα, σύμφωνα με τα οποία στην περιοχή αυτή υπάρχουν κοιτάσματα φυσικού αερίου. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως ο σχεδιασμός Ερντογάν σε αυτή τη φάση είναι από τη μια να επεκταθεί υλοποιώντας το… όραμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και παράλληλα να έχουν αποτέλεσμα οι γεωτρήσεις. Αν και παλαιότερα ο βασικός στόχος ήταν η επίδειξη δύναμης και η επιβολή, τώρα πλέον στο κάδρο έχει μπει και το θέμα του εντοπισμού και της αξιοποίησης φυσικού αερίου.
«Συνεπώς είναι πρόδηλο, πως πλέον στη μεγάλη εικόνα των τουρκικών σχεδιασμών είναι τα γεωτρύπανα να «δουλεύουν» για να εντοπισθούν κοιτάσματα και τούτο γίνεται με βάση ένα οδικό χάρτη, τον οποίο καθορίζουν τα αποτελέσματα των σεισμικών ερευνών, που έχουν γίνει στο παρελθόν. Ως εκ τούτου, είναι ξεκάθαρο πως όταν αναφέρεται ο Ερντογάν ότι η Τουρκία θα καταστεί ενεργειακός κόμβος το εννοεί. Κι αυτό σημαίνει ότι αναζητεί και «δικό του» φυσικό αέριο. Πρέπει δε να σημειωθεί πως ο Τούρκος Πρόεδρος αναφέρθηκε πρόσφατα στο γεγονός ότι μέχρι το 2023 η Τουρκία θα έχει βρει φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Η αναφορά σε 2023 δεν είναι τυχαία, είναι χρονιά εκλογών και μεγάλων γιορτασμών για τα 100 χρόνια τουρκικού κράτους» αναφέρεται στο δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας.
Η πληροφορία έρχεται μάλιστα μια ημέρα κατά την οποία πριν από 48 χρόνια η βάρβαρη τουρκική εισβολή εισήλθε στην δεύτερη της φάση καθώς στις 14 Αυγούστου 1974, οι τουρκικές δυνάμεις, παρά την εκεχειρία που είχε συμφωνηθεί διεύρυναν τα επεκτατικά τους σχέδια παραβιάζοντας επανειλημμένα κάθε κανόνα διεθνούς νομιμότητας.
Το νέο πλοίο είναι τρυπάνι και όχι σεισμογραφικό, που σημαίνει ότι το πρόβλημα δεν είναι αν θα περάσει στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, αλλά αν θα τρυπήσει εντός της εν δυνάμει ελληνικής ΑΟΖ. Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε μιλάμε για παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας ή της Κύπρου.