Η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας συνεδριάζει την Παρασκευή, με σκοπό να επιλεγούν οι δύο εφέτες από τους 21 ανώτερους δικαστικούς για να ελέγξουν τις συνθήκες και τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη.
Οι δύο εφέτες θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.
Η έρευνα προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και ήδη στο κάδρο των κατηγορουμένων έχουν μπει άλλα τρία πρόσωπα, σε βάρος των οποίων ασκήθηκαν ποινικές διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είναι κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια καθώς και για τα αδικήματα των ανθρωποκτονιών και σωματικών βλαβών κατά συρροή που είναι πλημμελήματα.
Ασκήθηκαν διώξεις
Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη της Λάρισας που ήδη έχει προφυλακιστεί, αλλά και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Εννέα μέρες μετά την εθνική τραγωδία, πάντως, νέα στοιχεία έρχονται στο φως από τη δημοσιογραφική έρευνα: Έτσι, σε μικρότερα σταθμαρχεία, όπως αυτά των Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας είχε προγραμματισθεί να κάνει βάρδιες τον Μάρτιο ο 59χρονος σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς που είχε βάρδια στη Λάρισα και είναι πλέον προφυλακισμένος για την εθνική τραγωδία των Τεμπών.
Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Χρήστου Νικολαϊδη, που από τις πρώτες ώρες μετά το δυστύχημα βρίσκεται στη Λάρισα, το έγγραφο των βαρδιών βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας. Όπως προκύπτει οι μόνες βάρδιες που έκανε στη Λάρισα ο άπειρος σταθμάρχης ήταν οι πέντε νύχτες κοντά στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, κάλυψε δηλαδή ρεπό άλλων, πιο έμπειρων συναδέλφων του.