ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λέκκας για «Ναυάγιο»: Έχει αρνητική προϊστορία με κατολισθήσεις – Προσπαθούμε να βρούμε μια ενδιάμεση λύση

Στην απόφαση να κλείσει η πρόσβαση στην παραλία «Ναυάγιο» της Ζακύνθου αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, σημειώνοντας ότι είναι σε εξέλιξη μια διαδικασία για να δοθούν περαιτέρω διευκρινίσεις που ενδεχομένως να επιτρέψει με κάποιο τρόπο την πρόσβαση στην παραλία.

Ο κ. Λέκκας σημείωσε ότι το «Ναυάγιο έχει μία αρνητική προϊστορία με μεγάλες κατολισθήσεις που οι κατολισθήσεις δεν είναι αρνητικό φαινόμενο για την παραλία αυτή. Από τις μάζες ρέουν στην παραλία κι αυτή τροφοδοτείται με το υλικό, ώστε να διατηρείται ισορροπία μεταξύ των μαζών που κατολισθαίνουν και της διάβρωσης που υφίσταται από το κύμα. Εάν δεν υπήρχαν οι κατολισθήσεις στο «Ναυάγιο» δεν θα υπήρχε παραλία».

Αφού, δε, υπενθύμισε την κατολίσθηση του 2018 από την οποία υπήρξαν επτά τραυματίες και του 2022 ενώ, μάλιστα, γινόταν σύσκεψη για το αν η παραλία θα έμενε ανοιχτή ή όχι, στη συνέχεια ο κ. Λέκκας είπε στο MEGA ότι «είχαμε οριοθετήσει κάποιες ζώνες που δεν τηρήθηκαν γιατί βλέπαμε πλήθος κόσμο να είναι κάτω από τα πρανή εκεί όπου ένα πετραδάκι θα έπεφτε θα είχαμε απώλειες».

«Προσπαθούμε, όμως, αντιλαμβανόμενοι το κόστος και τις επιπτώσεις που έχει στην οικονομία του νησιού να βρούμε μια ενδιάμεση λύση και να προσεγγίζουν οι τουρίστες και αυτό να γίνεται με ασφάλεια. Κάναμε κάποιες διαδικασίες που να καταλήγουν εκεί» συμπλήρωσε ο Ευθύμιος Λέκκας.

Όπως εξήγησε, δε, «στο «Ναυάγιο» της Ζακύνθου κάνουμε δύο φορές τον χρόνο μετρήσεις, μία στην αρχή της χειμερινής περιόδου και μία στην αρχή της εαρινής γιατί τότε αλλάζουν όλες οι συνθήκες κυρίως στην ατμόσφαιρα».

Από την πλευρά του ο δικηγόρος Νίκος Πέττας ζήτησε να βρεθεί σύντομα μία λύση για το «Ναυάγιο», καθώς, όπως είπε, «αποτελεί ζήτημα της εθνικής τουριστικής οικονομίας».

«Το «Ναυάγιο» τελικά έχει καταστεί απολύτως ασφαλές γιατί είναι κλειστό! Τώρα δεν μπορούν να το πλησιάσουν ούτε από θαλάσσης ούτε από το πλάτωμα. Αυτή τη στιγμή το έχουμε παραχαρακώσει με αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. Οι κυρώσεις για τα καραβάκια εάν παραβιάσουν την κοινή υπουργική απόφαση ξεκινούν από 50 ευρώ και φτάνουν μέχρι 60.000 ευρώ. Έχουμε καταστήσει το «Ναυάγιο» μουσειακό έκθεμα και δεν αφορά αυτό την τοπική οικονομία. Το «Ναυάγιο» είναι υπερτοπικό ζήτημα, σχετίζεται με την εθνική τουριστική οικονομία» είπε ο κ. Πέττας.