Επιτήδειοι δημιουργούν κλώνους γνωστών σελίδων από τουριστικές πλατφόρμες κράτησης καταλυμάτων (κλέβουν φωτογραφίες δωματίων, logo καταλύματος, διεύθυνση κλπ) και κατευθύνουν το άτομο στην δική τους σελίδα πληρωμών.
Διαφημίζουν την «κλώνο» σελίδα τους μέσω social media και αναδυόμενα παράθυρα
Αν γίνει «κλικ» στο παράθυρο φαίνεται χρόνος εξάντλησης προσφοράς
Μέσω δελεαστικών προσφορών «ψαρεύουν» τα θύματα τους.
Προτρέπουν το άτομο να κλείσει την προσφορά εκείνη τη στιγμή για να κερδίσει την ευκαιρία. Σκοπός να αποσπάσουν χρήματα
Ο ταξιδιώτης πηγαίνει στο κατάλυμα και διαπιστώνει ότι δεν έχει φθάσει καμία πληρωμή
Τι να προσέξουν οι ταξιδιώτες πριν «κλείσουν» τις διακοπές τους
- Διασταύρωση με το όνομα του καταλύματος στην επίσημη πλατφόρμα κράτησης
- Έλεγχος πιστοποίησης της ιστοσελίδας – μέσω διακριτικών σημάτων για την ασφάλεια πληρωμών
- Οι επίσημες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν ένα κανάλι πληρωμών
- Οι επίσημες ιστοσελίδες την στιγμή της πληρωμής σε ενημερώνουν ότι κατευθύνεσαι σε ασφαλές περιβάλλον πληρωμών
- Να προτιμάμε την άμεση επικοινωνία με το κατάλυμα (ΠΡΟΣΟΧΗ: Μπορεί να έχει κατεύθυνση του σταθερού τηλεφώνου του καταλύματος σε αριθμό τηλεφώνου που ανήκει στον επιτήδειο)
- Υπάρχει και η επιλογή για πληρωμή στο κατάλυμα
- Χρήση προπληρωμένης κάρτας με συγκεκριμένο όριο, όπου θα δίνεται έγκριση με κωδικό από το κινητό του χρήστη
Τι κάνει κάποιος αν έχει ήδη πέσει θύμα απάτης;
Ηλεκτρονική καταγγελία στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και μία γνωστοποίηση στην τράπεζα που έχει τον τραπεζικό μας λογαριασμό για να διεκδικήσουμε τα χρήματα μας