ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έγκλημα στο Blue Horizon: Τι προβλέπεται πριν τον απόπλου – Οι ευθύνες του Λιμενικού

Νόμοι που δεν εφαρμόστηκαν είναι πίσω (και) από την τραγωδία που εκτυλίχθηκε, το βράδυ της Τρίτης (05/09), στο λιμάνι του Πειραιά, όταν ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης ενώ επιχειρούσε να επιβιβαστεί στο πλοίο Blue Horizon σπρώχτηκε από μέλη του πληρώματος, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα και να πνιγεί.

Αυτά ενώ ο καταπέλτης είχε αρχίσει να σηκώνεται και με την λιμενική αρχή απούσα, όπως μαρτυρούν βίντεο από το περιστατικό. Μάλιστα, το καράβι αναχώρησε κανονικά για το Ηράκλειο της Κρήτης και μετά από μία ώρα εν πλω, επέστρεψε στον Πειραιά.

Το Π.Δ 177/2000, που καθορίζει την φόρτωση του πλοίου, δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην συγκεκριμένη περίπτωση. Συγκεκριμένα στο άρθρο 22 με τίτλο «Καταπέλτες», στην παραγ. 11 καθορίζει ότι: «Η ασφάλιση του καταπέλτη και της θύρας ασφαλείας, πρέπει να γίνεται πριν τον απόπλου του πλοίου με ευθύνη του πλοιάρχου».

Σημαντικό μερίδιο των ευθυνών φαίνεται να έχει και το Λιμενικό, καθώς όπως καταγράφεται σε βιντεοληπτικό υλικό, αποδεικνύεται η έλλειψη της παρουσίας λιμενικής αρχής και η μη παρέμβαση της, ως όφειλε, με βάση την υπουργική απόφαση 2415.1/51133/2021, που καθορίζει την ευθύνη των λιμενικών αρχών.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 14, αναφέρει: «Η λήψη των ενδεικνυόμενων μέτρων κατά τους κατάπλους και απόπλους των επιβατηγών πλοίων, επιβατηγών οχηματαγωγών, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή και ασφαλής διακίνηση των επιβατών και οχημάτων στους χερσαίους χώρους λιμένα και η επιβίβαση/αποβίβαση από τα πλοία».

Να σημειωθεί ότι η πλοικτήτρια εταιρία, Attica Group με ανακοίνωσή της γνωστοποίησε τη διενέργεια «εσωτερικής έρευνας» ενώ υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλιτιάδης Βαρβιτσιώτης έχει διατάξει ΕΔΕ για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.