Μακάβριες εικόνες ντροπής στο Α΄ Δημοτικό Κοιμητήριο Πατρών, με σπασμένα οστεοφυλάκια σε συλημένα μαυσωλεία και οστά τεθνεώτων σε κοινή θέα.
Καταστάσεις που αποτελούν περιύβριση νεκρών, προσβάλλουν την ιστορία και τον Πολιτισμό της Πάτρας. Η ύβρις κατά των νεκρών ταράζει την ησυχία της σιωπηλής πολιτείας στο Ζαβλάνι και αποτελεί όνειδος για την πόλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του pelop.gr, ανάμεσα στους βεβηλωμένους περικαλλείς ναΐσκους και το κοινό ταφικό μνήμα της οικογένειας Κόγκου και της οικογένειας Τριάντη, η οποία εκτός των άλλων, έχει αναδείξει δήμαρχο Πατρέων, αλλά και μεγάλο ευεργέτη της πόλης.
Το περίτεχνο ταφικό μνήμα των οικογενειών Κόγκου και Τριάντη, κτισμένο το 1893, με παραβιασμένη θύρα, την οποία οι υπεύθυνοι του Α΄ Δημοτικού Κοιμητηρίου, έχουν δέσει πρόχειρα με… κοτετσόσυρμα!
Οι δύο οικογένειες είχαν συνδεθεί με τον γάμο του βιομηχάνου Γεράσιμου Κόγκου με την Δέσποινα Γ. Τριάντη, που απέφερε το 1872 τη λειτουργία ατμόμυλων και βαμβακοκλωστηρίου με την επωνυμία «Κόγκος και Τριάντης». Η συνεργασία όμως έληξε το 1885 όταν ο Γ. Κόγκος αποχώρησε, με αποτέλεσμα η περιουσία της εταιρείας να περιέλθει στην εταιρεία «Υιοί Γ. Τριάντη».
Οπως μαρτυρούν οι φωτογραφίες της «Π», το ναΰδριο, που δεσπόζει στην κεντρική αλέα του Κοιμητηρίου, έχει παραδοθεί απροστάτευτο στη μανία και τη φθορά του χρόνου.
Παράλληλα, η θύρα του είναι παραβιασμένη και δεμένη πρόχειρα με… κοτετσόσυρμα από τους υπευθύνους του νεκροταφείου. Κάτι που φυσικά δεν εμποδίζει τους τυμβωρύχους να εισέρχονται ανενόχλητοι στο εσωτερικό του και να το λεηλατούν για τους σκοτεινούς σκοπούς τους. Αυτό εξηγεί το γεγονός, ότι όλα τα οστεοφυλάκια είναι παραβιασμένα και τα οστά των αειμνήστων μελών της οικογένειας Τριάντη είναι διασκορπισμένα και πεταμένα στο έδαφος!
Εικόνα που σοκάρει, στο εσωτερικό του ναϊσκου, που βρίσκεται στην κεντρικότερη οδό του Α΄ Κοιμητηρίου: Τα οστά των κεκοιμημένων λεηλατημένα και τα οστεοφυλάκια σπασμένα από άγνωστους τυμβωρύχους!
Πέρα από την αυτονόητη βεβήλωση της μνήμης των νεκρών, που συνιστά αυτή η θλιβερή κατάσταση, είναι προφανές, ότι πρόκειται και για καταστροφή σπουδαίων ταφικών μνημείων, που συγκροτούν μια υπαίθρια γλυπτοθήκη, απαράμιλλου αρχιτεκτονικού και καλλιτεχνικού κάλλους.
Φτιαγμένη από τη σμίλη επώνυμων γλυπτών, μαρμαρογλυπτών και λαϊκών καλλιτεχνών, που δημιούργησαν ένα υπαίθριο μνημείο για την πόλη, που αντικατοπτρίζει την πολυεθνική κοινωνία της Πάτρας κατά τον 19ο αι., η οποία και δημιούργησε τη νεοκλασική Πάτρα. Δυστυχώς, αντί το κεντρικό τμήμα του νεκροταφείου να ανακηρυχθεί προστατευόμενο και διατηρητέο μνημείο, έχει μετατραπεί σε ξέφραγο αμπέλι…