Κοντά στην λίμνη Κερκίνη ακούγεται ο ρυθμικός ήχος ενός ξύλινου αργαλειού που απαιτεί την μέγιστη προσοχή του χειριστή, ο οποίος ακολουθεί από το χαρτί τα παλιά σχέδια, σπρώχνοντας την σαΐτα με το νήμα ανάμεσα στο περασμένο σε ρολό στημόνι.
Μόνο ένα πέπλο αντίστοιχο με εκείνο που ύφαινε η Πηνελόπη μπορεί να συγκριθεί με τα χειροποίητα τεχνουργήματα του Σαράντη Νικηφορίδη. Όπως λέει ο νεαρός υφαντουργός επέλεξε να μείνει στον τόπο του και να ζωντανέψει μια πανάρχαια τέχνη με το εργαστήρι παραδοσιακών φορεσιών που δημιούργησε.
Αρχικά δραστηριοποιήθηκε με πολιτιστικούς συλλόγους και την ενδυματολογία, κάτι που τον συνάρπασε και αποφάσισε να δώσει τον χρόνο του σε μια εργασία η οποία απαιτεί υπομονή και επιμονή. Ανέμες και αδράχτια από άλλες εποχές, που παραπέμπουν σε ομηρικές διηγήσεις και φτάνουν έως την σύγχρονη Ελλάδα, χωρίς να έχουν αλλάξει στην όψη και στην χρήση, αποτελούν τα εργαλεία για την δημιουργία μιας πραγματικά παραδοσιακής φορεσιάς ή ενός υφαντού.
«Με τα νήματα μπορεί να δημιουργηθούν έργα τέχνης, επηρεαζόμενα από την ομορφιά της ελληνικής ενδυματολογίας και λαογραφίας, των αρχών του περασμένου αιώνα». Για τον κ. Νικηφορίδη η φορεσιά δεν είναι απλώς χρηστική, έχει την σημειολογία της, χαρακτηρίζεται από κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες αντιπροσωπευτικές του τόπου και των ανθρώπων.
Ασχολούμενος με τον χώρο του πολιτισμού, έχει εδραιώσει συνεργασίες με πολιτιστικούς φορείς και την ομογένεια στο εξωτερικό, γεγονός που τον κάνει να αισιοδοξεί για το μέλλον της επιχείρησης του που ξεκινά με την νέα χρονιά.
Όπως λέει η παλιά τέχνη και τεχνική καθίσταται σύγχρονη και αυτό φαίνεται από την στροφή των νέων προς τις παραδοσιακές αξίες και τα μέσα με τα οποία αυτές αποτυπώνονται.
Δείτε το ρεπορτάζ της ΕΡΤ