ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τέλος το προειδοποιητικό τρίγωνο στο αυτοκίνητο – Τί το αντικαθιστά

Υποχρεωμένοι να φέρουν προειδοποιητικό τρίγωνο στο αυτοκίνητό τους είναι οι οδηγοί στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, ώστε σε περίπτωση ακινητοποίησης του οχήματος να προσφέρεται έγκαιρη ενημέρωση στους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου.

Τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, έχει φουντώσει η κουβέντα για το πόσο ασφαλής είναι η όλη διαδικασία τοποθέτησης του τριγώνου, μετά από περιστατικά παράσυρσης οδηγών που είχαν εξέλθει από το ΙΧ τους προκειμένου να εγκαταστήσουν το συγκεκριμένο αντικείμενο στο δρόμο. Ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος είναι αυξημένος σε αυτοκινητοδρόμους όπου τα οχήματα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες όπως και σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης όπου η ορατότητα των χρηστών του οδικού δικτύου είναι περιορισμένη.

Τα τραγικά περιστατικά που έχουν σημειωθεί στην άσφαλτο λόγω τοποθέτησης τριγώνου, έχουν προκαλέσει την αφύπνιση της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας της Ισπανίας (Directorate-General for Traffic -DGT) η οποία θα το αντικαταστήσει με έναν προειδοποιητικό φάρο προδιαγραφών V16 που θα τοποθετείται στην οροφή του οχήματος.

Ο φάρος θα είναι υποχρεωτικός από την 1η Ιανουαρίου 2026, με την Ισπανία να γίνεται η πρώτη χώρα που λαμβάνει μια τέτοια πρωτοβουλία. Μέχρι τότε οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν το αντικείμενο που επιθυμούν, δίχως να κινδυνεύουν με κάποιο πρόστιμο. Επιπροσθέτως, όπως ξεκαθαρίζει η DGT, οι οδηγοί οχημάτων που είναι ταξινομημένα εκτός Ισπανίας, θα επιτρέπεται να φέρουν το τρίγωνο και μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2025.

Ο λόγος που ο φάρος γίνεται υποχεωτικός στην Ισπανία έγκειται στο γεγονός ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να εξέλθει από το όχημα, με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύει να παρασυρθεί από ένα άλλο ΙΧ. Ο φάρος «κουμπώνει» στην οροφή του οχήματος, και επομένως αρκεί… η προέκταση του χεριού του οδηγού.

Τέλος, τα νέα φωτεινά σήματα προειδοποίησης έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Επομένως, όταν ενεργοποιούνται, αποστέλλουν αυτόματα τη θέση του οχήματος κάθε 100 δευτερόλεπτα στη DGT (Γενική Διεύθυνση Μεταφορών) και στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται η ταχύτερη ανταπόκριση των οχημάτων επείγουσας ανάγκης.

Τα μοναδικά δεδομένα που μεταδίδονται αφορούν την τοποθεσία του οχήματος, με τη διαβίβαση των εν λόγω στοιχείων να σταματά όταν ο φάρος απενεργοποιείται.

carandmotor.gr