Ακόμα και για 500 κρούσματα κάνουν λόγο οι καταγγελίες, που διατυπώθηκαν από Γάλλους τουρίστες αλλά και την Ρωσική Υπηρεσία Καταναλωτών
Ήρθαν για διακοπές στην Ελλάδα και ούτε μπορούσαν να φανταστούν τον «εφιάλτη», που θα ζούσαν εκατοντάδες Γάλλοι αλλά και Ρώσοι σε πολυτελές ξενοδοχείο στη Ρόδο. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, έπαθαν όλοι μαζί βαριάς μορφής τροφική δηλητηρίαση χωρίς να δεχθούν την περιποίηση που έπρεπε στη χώρα μας.
Πρώτο την είδηση δημοσίευσε χθες, Τετάρτη, το κανάλι RTL για να ακολουθήσει η γαλλική εφημερίδα Le Figaro επισημαίνοντας το μυστήριο γύρω από τη μαζική δηλητηρίαση ευρωπαίων τουριστών, χωρίς ωστόσο να κατονομάσουν το τουριστικό κατάλυμα πολυτελείας. Σήμερα, η ηλεκτρονική έκδοση της Le Parisien και η γαλλική τοπική ιστοσελίδα της Τουλούζης Ladepeche.fr προχωρούν την αποκάλυψη ένα βήμα παραπέρα και διασύρουν τη συγκεκριμένη παροχή τουριστικών υπηρεσιών στη χώρα μας, φιλοξενώντας επώνυμες μαρτυρίες γάλλων τουριστών, ενώ και η Ρωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία για την Εποπτεία της Προστασίας των Καταναλωτών ανακοίνωσε ότι στις 11 Αυγούστου, 94 Ρώσοι τουρίστες χρειάσθηκαν γιατρό μετά από δείπνο, που είχαν σε ξενοδοχείο της Ρόδου.
Οπως αναφέρουν τα γαλλικά ΜΜΕ, περίπου 400 με 600 γάλλοι τουρίστες -στην πλειοψηφία τους από την Τουλούζη- έπεσαν θύματα της κακής ποιότητας του προσφερόμενου φαγητού στο πεντάστερο λουξ ξενοδοχείο Lindos Imperial στη Λίνδο της Ρόδου.
Με συνέντευξη τους στο Ladepeche.fr η Μαρσέλ και ο Ζαν-Πιερ Λακό περιγράφουν πώς οι ίδιοι, η κόρη τους και τα πέντε εγγόνια τους ξόδεψαν 20.000 ευρώ για τις διακοπές τους στη Λίνδο, που τελικά μετατράπηκαν σε μια απίστευτη ταλαιπωρία που τους κόστισε τόσο στην τσέπη όσο και στην υγεία τους.
Όπως διηγείται ο Ζαν-Πιερ Λακό, η πρώτη εβδομάδα της διαμονής τους κύλησε «απίστευτα ομαλά, ενώ η δεύτερη, από τις 10 μέχρι τις 17 Αυγούστου, μετατράπηκε σε εφιάλτη». «Όπως και εκατοντάδες άλλοι παραθεριστές, έτσι η οικογένειά μου κι εγώ, ξαφνικά κάναμε εμετό και συνεχείς διάρροιες. Η σύζυγός ήταν ήδη άρρωστη από το εστιατόριο (πριν καν προλάβουμε να ανεβούμε στο δωμάτιο). Έβλεπα ανθρώπους να κάνουν εμετό στις πισίνες, στους διαδρόμους… παντού. Ήταν δύσκολο, για να μην πω σκηνικό αποκάλυψης» καταγγέλλει σε τηλεοπτική εκπομπή Ζαν-Πιερ Λακό, καθηγητής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου της Τουλούζης «Πιερ Σαμπατιέ».
Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι γαλλικές ιστοσελίδες, αυτό που εξέπληξε τον καθηγητή, ήταν ότι τα συμπτώματα μοιάζουν πολύ με τους φορείς της μόλυνσης που ευθύνονται για αρρώστιες όπως ο δάγκειος πυρετός και ο ιός που μεταδίδεται επίσης από τα κουνούπια, ο chikungunya. Ο λόγος που οδηγεί τον Σαμπατιέ σε αυτό το συμπέρασμα «είναι η ταχύτητα με την οποία τόσοι πολλοί άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένου και μεγάλου μέρους του προσωπικού (του ξενοδοχείου), αποδεκατίστηκαν τόσο γρήγορα».
«Ταξιδεύω πολύ και ποτέ μου δεν έχω δει κάτι παρόμοιο» τονίζει ο Λακό ο οποίος αποκάλυψε ότι τόσο ο ίδιος όσο και πολλοί που «χτυπήθηκαν» από την αρρώστια, ζήτησαν εξηγήσεις από τον διευθυντή του ξενοδοχείου που φιλοξενούσε στις εγκαταστάσεις του 1.400 τουρίστες, αλλά και μια εκτίμηση για την αρχή της περίεργης αυτής επιδημίας. Ο ξενοδόχος του είπε πως «το νησί της Ρόδου επηρεάστηκε από έναν ιό που υπάρχει στον αέρα και πως η τροφή και το νερό δεν ευθύνονταν» για την κατάσταση.
Άλλος παραθεριστής, από το Λουξεμβούργο, που επιθυμεί να κρατήσει την ανωνυμία του, κατήγγειλε στα γαλλικά μίντια ότι «τρεις γιατροί ήταν στη διάθεσή μας, αλλά για να μας εξετάσουν έπρεπε να πληρώσουμε εκ των προτέρων πάνω από 100 ευρώ». Έτσι, ο ίδιος διέκοψε τις διακοπές του κι έφυγε από την Ελλάδα άρον-άρον.
Το ζευγάρι Λακό έπειτα από αυτές τις εξελίξεις επικοινώνησε με τον ταξιδιωτικό πράκτορα που τους έκλεισε το ξενοδοχείο. «Το δικό μας (το πρακτορείο), η Fram,μας είπε ότι ήταν σε εξέλιξη αναλύσεις πάνω στο νερό και την τροφή. Τους υπενθυμίσαμε ότι ήμασταν πελάτες τους και πως ήταν κατά συνέπεια, άμεσα ενδιαφερόμενοι για το τι μας συνέβαινε».
Την περασμένη Παρασκευή, όπως αναφέρει το ζεύγος Λακό, περίπου 200 παραθεριστές, κυρίως Γάλλοι, συναντήθηκαν με τον διευθυντή του ξενοδοχείου. «(Οι τουρίστες) του ζήτησαν να περιορίσει στο ελάχιστο τη ζημιά» και «του δώσαμε επίσης και τα αποτελέσματα των αναλύσεων που πραγματοποιήθηκαν πάνω σε τρία ή τέσσερα «ευαίσθητα» πιάτα, όπως ζυμαρικά και ρύζι, καθώς και ότι και τα τέσσερα εστιατόρια (του ξενοδοχείου) βασίζονται σε συστατικά που εμπεριέχουν μεγάλο κίνδυνο (δηλητηρίασης) όπως τα γαλακτοκομικά» αναφέρει ο Λακό.
Οι γάλλοι ανέφεραν ότι έπειτα από αυτό, η διοίκηση του καταλύματος έθεσε σε εφαρμογή ένα πρωτόκολλο υγιεινής, όπως το καλό πλύσιμο χεριών πριν την είσοδο στους χώρους των εστιατορίων, αλλά όπως καταγγέλλουν, αποδείχθηκε ανεπαρκές, καθώς η μόλυνση εξαπλωνόταν με αμείωτο ρυθμό. Ο εκπρόσωπος του γαλλικού ταξιδιωτικού πρακτορείου Fram είπε: «Δεν σταμάτησε ποτέ».
Από την πλευρά του ξενοδοχείου, δημοσιεύθηκε εκ μέρους της διεύθυνσης επίσημη απάντηση σε ένα από τα δεκάδες σχόλια πελατών που κατέκλυσαν την ιστοσελίδα tripadvisor. Εκφράζοντας θλίψη για την περιπέτεια που πέρασαν οι επισκέπτες, τονίζεται πως πλέον τα αποτελέσματα των εξετάσεων και των αναλύσεων είναι διαθέσιμα για όλους τους ενδιαφερόμενους: «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων που διενεργήθησαν από ανεξάρτητα ιδιωτικά εργαστήρια στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο έδειξαν πως δεν υπήρξε κάποιος γαστρεντερολογικός ιός στο φαγητό, το νερό ή άλλη πηγή στο ξενοδοχείο. Οδηγούμαστε έτσι στο συμπέρασμα πως πιθανότατα όλα ξεκίνησαν από κάποιον επισκέπτη μας, που μετέδωσε τον ιό και στους υπολοίπους».
«Σήμερα (σσ 20/8) δεν παρουσιάστηκε κανένα κρούσμα στο ξενοδοχείο μας» συνεχίζει η ανακοίνωση. «Πήραμε όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής για να περιορίσουμε την εξάπλωση του ιού και προσθέσαμε έξτρα βάρδιες στο προσωπικό καθαρισμού», ενώ επισημαίνεται ακόμα πως δεν αρρώστησαν όλοι όσοι βρίσκονταν στο ξενοδοχείο και πως ένας μεγάλος αριθμός των επισκεπτών ευχαριστήθηκε τις διακοπές του.
Αυτή την ώρα, οι τουρίστες που προσεβλήθησαν από τον ιό αναδιοργανώνονται, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Λακό, προκειμένου να εξακριβώσουν την αιτία της επιδημίας, να εκτιμήσουν τις ευθύνες από πλευράς ξενοδοχείου, ώστε να αξιολογήσουν τα δικαιώματά τους έναντι αυτού και να τα απαιτήσουν. «Θα αποδώσουμε δικαιοσύνη μέσα στις επόμενες ημέρες» δήλωσε ο Λακό. Προς το παρόν, το Fram ανακοίνωσε ένα είδος παροχής αποζημίωσης προς τους πελάτες που αρρώστησαν, καθώς θα τους επιστραφεί το 15% των χρημάτων που κατέβαλαν.