Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας ανέφερε ο συγκυβερνήτης στην Germanwings, Αndreas Lubitz οδήγησε σκόπιμα το αεροπλάνο στη συντριβή.
"Ο συγκυβερνήτης βρισκόταν μόνος του στα χειριστήρια," είπε ο Brice Robin, με βάση τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από το μαύρο κουτί. «Στη συνέχεια αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης στον πιλότο και ξεκίνησε "οικειοθελώς" την κάθοδο του αεροπλάνου."
Ο Robin πρόσθεσε ότι ο 28χρονος είχε μια "σκόπιμη επιθυμία να καταστρέψει".
Χαρακτηριστική ήταν η μαρτυρία μητέρας συμμαθήτριάς του, η οποία είπε στην εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung ότι είχε κάνει διάλειμμα από την εκπαίδευση πιλότων, επειδή έπασχε από κατάθλιψη.
"Προφανώς ένιωθε μίας μορφής επαγγελματική εξάντληση, ήταν σε κατάθλιψη", σύμφωνα με τη γυναίκα. Πρόσθεσε όμως ότι η κόρη της τον είχε δει και πάλι λίγο πριν από τα Χριστούγεννα και ότι ήταν φυσιολογικός. Πρόσθεσε ότι ήταν ένα "υπέροχο αγόρι" και "…είχε ένα καλό οικογενειακό υπόβαθρο".
Αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια
Η εισαγγελία δεν έχει αποφανθεί αν πρόκειται για αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια ενώ γίνονται προσπάθειες για να βρεθεί το δεύτερο μαύρο κουτί το οποίο θα φέρει στο φως περισσότερα στοιχεία.
Το αεροπλάνο έπεσε στο βουνό με ταχύτητα 700 χλμ την ώρα και ο θάνατος των επιβατών ήταν ακαριαίος ενώ επί 8 λεπτά έχανε ύψος.
"O συγκυβερνήτης ανέπνεε κανονικά και δεν είπε ούτε μία λέξη πριν τη συντριβή, ενώ τα τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή ακούγονταν μόνο οι κραυγές των επιβατών" δήλωσε από τη δική του μεριά ο επικεφαλής της εισαγγελίας του Ντίσελντορφ.
"Δεν υπάρχουν στοιχεία που να εμπλέκουν τον Lubitz με τρομοκρατικές οργανώσεις", πρόσθεσε.
Όπως είπε, οι κραυγές ακούστηκαν δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή, κάτι που δείχνει πως κανείς δεν είχε αντιληφθεί πως το αεροπλάνο έχανε ύψος μιας και αυτό γινόταν σταδιακά όπως φαίνεται από την πρώτη ανάλυση.
Ο συγκυβερνήτης ανάσαινε "ήρεμα" μέχρι την τελευταία στιγμή, όπως ανακοίνωσαν οι εισαγγελικές αρχές. Μιλώντας στο AFP Γάλλοι ειδικοί εκτιμούν ότι με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο για αρκετά λεπτά καθώς και ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε τροχιά καθόδου επί εξίσου πολλά λεπτά δύο μπορεί να είναι τα ενδεχόμενα:
Ή ο συγκυβερνήτης να ήθελε να αυτοκτονήσει ή να αρρώστησε ξαφνικά, με το δεύτερο να φαίνεται λιγότερο πιθανό καθώς οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει την καθοδική του πορεία το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο σε τέτοια κατάσταση.