Ο αερομεταφορέας θεωρείται ο πρώτος υπεύθυνος όταν υπάρχει δυστύχημα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, ακόμη κι αν δεν έχει κάνει κανένα λάθος.
Σύμφωνα με τη Συνθήκη του Μόντρεαλ του 1999, η οποία υπογράφηκε από 110 χώρες, εκ των οποίων η Γερμανία και η Γαλλία, η ευθύνη του αερομεταφορέα εκτιμάται ως 145.000 ευρώ ανά επιβάτη για τις διεθνείς πτήσεις.
Η προκαταβολή στις οικογένειες δεν μπορεί να είναι κατώτερη από 18.000 ευρώ.
Εν προκειμένω μιλάμε για 21 εκατομμύρια για τους θανάτους 144 επιβατών της Germanwings το μεσημέρι της Τρίτης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αεροπορική εταιρεία έχει καταβάλει ήδη αποζημίωση 6 εκατομμυρίων ευρώ για την απώλεια του Airbus Α320 στην κατασκευαστική εταιρεία. Τα χρήματα πληρώθηκαν μόλις 24 ώρες μετά τη συγκλονιστική τραγωδία που στοίχισε τη ζωή συνολικά 150 ατόμων.
Αν αποδειχθεί ότι η Lufthansa και η Germanwings φέρουν ευθύνη για ελλειπή έλεγχο του πληρώματος, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο συγκυβερνήτης Lubitz που φέρεται να έριξε το αεροσκάφος, τότε θα πρέπει να πληρώσουν πολλά περισσότερα χρήματα στις οικογένειες των θυμάτων.
Οι οικογένειες μπορούν να διεκδικήσουν βάσει γαλλικού νομικού συστήματος περαιτέρω αποζημιώσεις. Η εταιρεία παρόλα αυτά διατείνεται πως σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ήταν νόμιμη η παραμονή ενός και μόνου πιλότου στο κόκπιτ κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Αν προκύψει τελικά η ετυμηγορία ότι ο συγκυβερνήτης "αυτοκτόνησε", οι ασφαλιστικές εταιρείες θα αθωώσουν την εταιρεία-πελάτη τους και θα μειώσουν κατά πολύ τις αποζημιώσεις στα όσα προβλέπονται ως ελάχιστα ποσά.