Πρόκειται για ένα σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων που μοιάζει πολύ σε αυτό με τις δέσμες και όπως αποκαλύπτει το Έθνος, οι μαθητές της τρίτης λυκείου θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα ενώ θα δοθεί η δυνατότητα μόνο σε όσους υποψηφίους το επιθυμούν, να εξεταστούν σε ένα επιπλέον μάθημα, έτσι ώστε να διευρύνουν τις σχολές επιλογής στο μηχανογραφικό δελτίο.
Αναλυτικά:
- Για τις επιστήμες Υγείας το μάθημα-μπαλαντέρ είναι η Βιολογία
- Για τα Παιδαγωγικά Τμήματα τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας
- Για τα τμήματα Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών η Φυσική Γενικής Παιδείας
- Για τα τμήματα Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
- Για τα τμήματα Ανθρωπιστικών Επιστημών η Ιστορία Γενικής Παιδείας
- Το μάθημα των Στοιχείων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών θα αποτελέσει κλειδί για τη διεκδίκηση μιας θέσης στις αντίστοιχες σχολές, καθώς και στα τμήματα Ψυχολογίας.
«Θέλουμε ένα σύστημα, που δεν επιβαρύνει περισσότερο τα παιδιά αλλά ταυτόχρονα όποιος υποψήφιος θέλει να έχει περισσότερες επιλογές. Σε κάθε περίπτωση οι λεπτομέρειες που πρέπει να δούμε είναι… άπειρες και χρειάζεται μελέτη πριν από κάθε επιλογή μας για να μην αδικηθούν κάποιοι υποψήφιοι», τόνισε χαρακτηριστικά χθες στο «Έθνος» ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.
Τι αλλάζει σε Α και Β Λυκείου
Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α τάξη του ημερήσιου γενικού λυκείου και στις Α και Β Εσπερινού γενικού λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασμόμενα μαθήματα, εκτός από την Ερευνητική Εργασία και τη Φυσική Αγωγή. Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
Για την προαγωγή των μαθητών στην Α τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και στις Α κα Β του Εσπερινού Γενικού λυκείου απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον 9,5 ο οποίος προκύπτει από τον μ.ο. των βαθμών ετήσιας επίδοσης του μαθητή όλων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας, όπου αυτό διδάσκεται.
Σε περίπτωση απώλειας διδακτικών ωρών η αναπλήρωσή τους εξασφαλίζεται με τους ακόλουθους τρόπους: περικοπή περιπάτων και εκδρομών, περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομων και αξιοποίηση των σχολικών εορτών (και γιορτή και μάθημα)