ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξετάζουν επιπλέον φόρο στη βενζίνη και «μισά» τέλη κυκλοφορίας

Εισήγηση για επιβολή επιπλέον φόρου στη βενζίνη, πέραν του 24% στον ΦΠΑ και της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, έχει καταθέσει η αρμόδια ομάδα εργασίας του υπουργείου Οικονομικών και εξετάζεται από την κυβέρνηση, όπως αποκάλυψε μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Όπως εξήγησε ο κ. Αλεξιάδης, επειδή πολύς κόσμος δεν μπορεί να καταβάλλει μεγάλα τέλη κυκλοφορίας, με την πρόταση αυτή θα πληρώνει μέρος του εφάπαξ και το υπόλοιπο θα περάσει στη βενζίνη μέσα από μια μικρή αύξηση.

Όπως διευκρίνισε, το μέτρο αυτό θα ωφελήσει όσους έχουν μικρή κατανάλωση βενζίνης και θα επιβαρύνει όσους έχουν μεγάλη κατανάλωση, ενώ είναι πρακτική που ακολουθείται και από άλλες χώρες.

Στην πρόταση αυτή είχε αναφερθεί ο κ. Αλεξιάδης και σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Ημερησία" το Σάββατο, όπου είχε δηλώσει: "Μια από τις προτάσεις που συζητείται είναι εκεί που ένα αυτοκίνητο πλήρωνε 500 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, να πληρώνει 250 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα 250 ευρώ να τα πληρώνει μέσω της κατανάλωσης βενζίνης. Έτσι αυτός που έχει μια μικρή κατανάλωση βενζίνης και θέλει να έχει το αυτοκίνητό του για ώρα ανάγκης να μπορεί να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας. Αυτός που θα κάνει πολλά χιλιόμετρα θα έχει μεγαλύτερο κόστος. Η επιβάρυνση θα φανεί στη βενζίνη και θα είναι της τάξης των 2-3 λεπτών το λίτρο".

Ο κ. Αλεξιάδης τόνισε εξάλλου ότι πρέπει να τελειώσει γρήγορα η διαδικασία των φορολογικών δηλώσεων για να γίνει η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, και κάλεσε τους πολίτες να σπεύσουν να κάνουν τις φορολογικές δηλώσεις τους.

Για το αφορολόγητο επεσήμανε πως “όσο αυξάνεται το εισόδημα θα αυξάνεται και το πόσο των αποδείξεων που θα μαζεύει ο πολίτης”, και πρόσθεσε: “Όποιος έχει μεγάλο εισόδημα πρέπει να συμβάλλει στα φορολογικά βάρη, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό εισοδήματός του σε αποδείξεις, οποίος δεν έχει αποδείξεις θα χάνει από το αφορολόγητο του”.

Σε ό,τι αφορά τη χρήση πλαστικού χρήματος, διευκρίνισε ότι από ένα όριο και πάνω θα υπάρχουν ηλικιακοί και γεωγραφικοί περιορισμοί.