ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συγκλονιστικές μαρτυρίες για την τραγωδία της Αίγινας – Πού φυγαδεύτηκε ο 77χρονος μετά το δυστύχημα

Τα κενά στο τι πραγματικά συνέβη λίγα λεπτά αφότου το ταχύπλοο σκάφος διέλυσε το τουριστικό πλοιάριο, ανοιχτά της Αίγινας, και τα θολά σημεία όσον αφορά τις συνθήκες του δυστυχήματος παραμένουν στο “παζλ” της τραγωδίας με τέσσερις νεκρούς και 16 τραυματίες, που σημειώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης. Οι «σκιές» στο θρίλερ της Αίγινας πληθαίνουν και από καταγγελίες για συγκάλυψη ευθυνών.

 

Επιβάτες της τουριστικής λάντζας “Αντωνία” την οποία έκοψε στη μέση το σκάφος “Ντουέντε”, επιμένουν στην εκδοχή της εγκληματικής εγκατάλειψης από τον 77χρονο Θρασύβουλο Λυκουρέζο, κατηγορούμενο οδηγό του ταχύπλοου, ενώ άλλοι εκτίμησαν ότι δεν ήταν καν εκείνος ο χειριστής του σκάφους την ώρα την πρόσκρουσης.

«Δεν οδηγούσε αυτός. Να πουν την αλήθεια, να μην καλύψουν κανέναν» είπε την Πέμπτη – στον ίδιο τόνο με τον αδελφό του αδικοχαμένου καπετάν Στέλιου της λάντζας “Αντωνία”, η θεία του 5χρονου κοριτσιού που βρήκε τραγικό θάνατο.

Την ίδια ώρα, η γυναίκα που είδε μπροστά στα μάτια της να σκοτώνονται η κόρη της και ο 44χρονος σύζυγός της τόνισε: «Να τιμωρηθεί αυστηρά γι' αυτό που έκανε. Δεν καταλάβαμε τίποτα, απλώς είδαμε το σκάφος με την ταχύτητα που είχε. Ερχόταν πάνω μας και δεν καταλάβαμε. Όσο μπορούσαμε κρατιόμασταν από κάτι ξύλα. Ο άνδρας μου και το παιδί μου δεν είχαν από που να κρατηθούν».

Φυγαδεύτηκε σε θαλαμηγό 

Εντύπωση προκαλεί πληροφορία, σύμφωνα με την οποία ο οδηγός του ταχύπλοου βρήκε «αμέσως μετά το δυστύχημα καταφύγιο στη θαλαμηγό Ελβετίδας», αφήνοντας τους επιβάτες του τουριστικού πλοιαρίου στη θάλασσα αβοήθητους.

Καθώς οι ναυαγοί του τουριστικού σκάφους «Αντωνία» διασώζονταν από τη θάλασσα την περασμένη Τρίτη, ο Αντώνης Μαλτέζος κλήθηκε να ρυμουλκήσει το ταχύπλοο που προκάλεσε το πολύνεκρο δυστύχημα μεταξύ του χωριού Πέρδικα και της νησίδας Μονή στην Αίγινα.

Όπως δηλώνει στην Καθημερινή, τον είχε καλέσει φίλος του 77χρονου χειριστή του ταχυπλόου. «Όταν έφτασα, το ταχύπλοο ήταν ακυβέρνητο, είχε ρήγματα και γέμιζε νερά», λέει. Υποστηρίζει ότι έκανε μια πρόχειρη στεγανοποίηση για να το οδηγήσει στο λιμάνι, χωρίς τους επιβάτες, οι οποίοι το εγκατέλειψαν με άλλα σκάφη. Ο χειριστής είχε επιβιβαστεί μόνος του σε σκάφος που τον οδήγησε στη στεριά και συνελήφθη με καθυστέρηση σχεδόν τριών ωρών.

Το γεγονός ότι δεν υπήρξε άμεση σύλληψή του κατά την αποβίβαση στο λιμάνι περιέπλεξε την υπόθεση. Σύμφωνα με το Λιμενικό, ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, χειριστής του ταχυπλόου, συνελήφθη στις 15.30, αφού ο ίδιος προσήλθε αυτοβούλως στο λιμεναρχείο (το Λιμενικό είχε ειδοποιηθεί για το δυστύχημα στις 12.30). Όπως φαίνεται, ο αριθμός και τα ονόματα των επιβατών του ταχυπλόου προκύπτουν εκ των υστέρων από μαρτυρίες.

«Πρώτο μέλημα του Λιμενικού ήταν να σωθούν οι άνθρωποι και αμέσως άρχισε η διαδικασία διερεύνησης. Ο πιο αντικειμενικός κριτής μπορεί να καταλάβει ότι το Λιμενικό έδρασε με μεγάλη ταχύτητα», δηλώνει στην «Κ» ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας.