Στις αρχές του νέου χρόνου θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, αρχίζοντας από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, ενώ από το καλοκαίρι του 2017 το ηλεκτρονικό εισιτήριο αναμένεται να καλύψει και το δίκτυο του μετρό και του ηλεκτρικού, όταν θα μπουν οι ειδικές πύλες στις εισόδους- εξόδους, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης.
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, στις αρχές του 2017 οι “έξυπνες κάρτες” θα αντικαταστήσουν το κλασικό χάρτινο εισιτήριο, δίνοντας τη δυνατότητα για ζωνική-αναλογική χρέωση, δηλαδήο επιβάτης θα πληρώνει αντίτιμο ανάλογα με την απόσταση που θα διανύει και όχι για το σύνολο της διαδρομής που το μέσο εκτελεί, όπως συμβαίνει σήμερα.
Η κάρτα αυτή, όπως εξηγεί ο κ. Ταστάνης, θα είναι προσωποποιημένη και θα φορτώνεται με ένα ποσό με πολλούς τρόπους (με πιστωτικές κάρτες, από το διαδίκτυο, στα γκισέ κ.ά.). Αυτό το ποσό θα μειώνεται κάθε φορά που θα την περνάει ο επιβάτης μπροστά από ένα ειδικό ακυρωτικό μηχάνημα μέσα στο λεωφορείο, το τρόλεϊ και το τραμ ή από τις ειδικές πύλες εισόδου-εξόδου που θα υπάρχουν στο μετρό και τον ηλεκτρικό. Εκτός από την κάρτα θα εκδοθούν και ειδικά χάρτινα εισιτήρια, τα οποία θα ενσωματώνουν ένα μικρό κύκλωμα και θα λειτουργούν με αντίστοιχο τρόπο όπως η κάρτα.
Ερωτηθείς τι οφέλη θα έχει ο πολίτης από το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τι οφέλη προσδοκά να έχει ο ΟΑΣΑ, ο Τάσος Ταστάνης απαντά: “Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα παρέχει πολλά πλεονεκτήματα στους επιβάτες, όπως: Πρόσβαση σε πολλά σημεία πώλησης για την αγορά και χρήση της έξυπνης κάρτας, δυνατότητα μονού εισιτηρίου για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πιο δίκαιη χρέωση, μέσω της εισαγωγής νέων πολιτικών τιμολόγησης και νέων προϊόντων (π.χ. σύστημα ανά ζώνες, εβδομαδιαίες κάρτες, οικογενειακές κάρτες, κ.λπ.), αυξημένη ευελιξία με πιθανή ενσωμάτωση και πρόσθετων υπηρεσιών, ευκολία για τους μη τακτικούς χρήστες και τους τουρίστες, ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης, απώλειας ή κλοπής. Όσον αφορά τον ΟΑΣΑ πιστεύουμε πως θα μειώσει δραστικά την εισιτηριοαποφυγή. Επίσης, θα εξοικονομήσει πόρους από τη μη έκδοση των χάρτινων εισιτηρίων, θα δώσει τη δυνατότητα για καλύτερο σχεδιασμό των μεταφορών στη βάση της πραγματικής ζήτησης και θα βελτιώσει την κατανομή των εσόδων μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης των μεταφορών.