Πριν από την τρίτη επίθεση στο Λονδίνο, το περασμένο Σάββατο, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι από την 1η Ιουνίου θα εξοπλίζει όλη την γκάμα των βαν της (Caddy, Transporter, και Crafter) με το σύστημα AEB.
To ΑΕΒ, που αποτελεί τη συντομογραφία για το Autonomous Emergency Braking, και η γενικευμένη χρήση του θα μπορούσε να σώσει εκατοντάδες ζωές, αποτελώντας τροχοπέδη για τρομοκρατικές ενέργειες. Η βρετανική εφημερίδα Telegraph ισχυρίζεται ότι θα μπορούσε να μετριάσει, ακόμα και να αποτρέψει εντελώς την τρομοκρατική επίθεση του περασμένου Σαββάτου στο Λονδίνο.
Αυτά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού διαθέτουν σαρωτές που βλέπουν προς τα εμπρός. Όταν λοιπόν προχωρήσουν στην πρόσκτηση ενός σταματημένου αυτοκινήτου και δεν υπάρξει αντίδραση επιβράδυνσης από τον οδηγό, αρχικά το AEB προειδοποιεί τον οδηγό για το εμπόδιο. Στη συνέχεια και εφ’ όσον δεν υπάρξει αντίδραση από μέρους του επεμβαίνει στα φρένα.
Στόχος του να ακινητοποιήσει το όχημα πριν αυτό συγκρουστεί ή να επιβραδύνει σε ικανό βαθμό, περιορίζοντας τις συνέπειες της σύγκρουσης. Το γεγονός είναι ότι τα συστήματα αυτά δεν αναγνωρίζουν τα αντικείμενα εμπρός τους και λειτουργούν πανομοιότυπα είτε πρόκειται για μπαριέρα είτε για άνθρωπο. Με την αύξηση των τρομοκρατικών επιθέσεων όπου χρησιμοποιούνται ως κύρια όπλα τα φορτηγά, τα συστήματα AEB φαίνεται να αποκτούν ένα νέο ρόλο, αυτόν του αποτελεσματικού εργαλείου στο δρόμο εναντίον της τρομοκρατίας.
Στην πραγματικότητα, αυτά τα συστήματα έχουν ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους κατά τη διάρκεια άλλων τρομοκρατικών επιθέσεων. Με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτήν επίθεση σε μια χριστουγεννιάτικη αγορά στο Βερολίνο, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Ο τρομοκράτης, «οπλισμένος» με ένα Scania R450 επιχείρησε να επαναλάβει το μακελειό της Νίκαιας στη Γαλλία, όπου είχαν σκοτωθεί 86 αθώοι, ανύποπτοι άνθρωποι. Το γεγονός είναι ότι το Scania, ήταν κατασκευής ύστερα από το 2012 και ως εκ τούτου υποχρεωμένο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία να είναι εξοπλισμένο με AEB, όπως όλες οι νταλίκες κατασκευής ύστερα από αυτήν την ημερομηνία.
Πιθανότατα, επειδή ο οδηγός «κάρφωσε» το πόδι του στο γκάζι, η ενέργεια αυτή υπερέβη αρχικά το AEB. Επενέβη όμως εκ νέου ύστερα από την πρόσκρουση, σταματώντας το φορτηγό 80 μέτρα μακρύτερα την έναρξη της επίθεσης. Ακινητοποίηση που πιθανόν έσωσε δεκάδες ζωές. Αντίθετα με το Scania, το Renault Master που χρησιμοποιήθηκε στην τελευταία επίθεση στο Λονδίνο διέθετε ένα βασικό σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος που απλώς μεγιστοποιεί την πίεση σε φρενάρισμα πανικού εκ μέρους του οδηγού.
drive.gr