ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε κατάσταση διάλυσης οι συγκοινωνίες – Οδεύουν σε χρεοκοπία!

Στη χρεοκοπία οδεύει η ΟΣΥ που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, μετά την απόρριψη αιτήματος από το δημόσιο, να καλύψει έλλειμμα ύψους 32 εκ. ευρώ.

Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να μην συμμετάσχει για πρώτη φορά, στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, όπως εκφράστηκε προ ημερών στην γενική συνέλευση των μετόχων, σε συνδυασμό με το έλλειμμα διοίκησης που υπάρχει από την Άνοιξη στην ΟΣΥ, καθιστούν εξαιρετικά δυσχερή τη λειτουργία της παρά τις πυροσβεστικές προσπάθειες του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών.

Πρακτικά, η πρόσφατη απόφαση της γενικής συνέλευσης ενεργοποιεί ακόμη και την υπαγωγή της εταιρείας στο άρθρου 47 του ν.2190/1920, του πτωχευτικού κώδικα. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν με λογιστικό τρόπο την τρύπα της ΟΣΥ. 
Αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι θα μειωθεί ισόποσα το μετοχικό κεφάλαιο και ο αριθμός των μετοχών, πρακτική που έχει υλοποιήσει και στο παρελθόν η εταιρεία. Μόνο που με τον τρόπο αυτό απομειώνεται συνεχώς η αξία της εταιρείας, αποδεικνύοντας το βαθύ τέλμα, στο οποίο έχουν περιέλθει οι συγκοινωνίες. Άλλωστε, πέρα από τους αριθμούς και τις λογιστικές καταστάσεις, την πραγματική εικόνα του δημόσιου μεταφορικού έργου, αντιμετωπίζουν καθημερινά οι επιβάτες και οι εργαζόμενοι, στο δρόμο. 
Η έλλειψη ανταλλακτικών που συνεχίζει να κρατά καθηλωμένα τα οχήματα στα αμαξοστάσια, οι πολύωρες ώρες αναμονής στις στάσεις, ο γερασμένος στόλος και οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων απέναντι στην απαξίωση των μέσων μεταφοράς, πλήττουν την εικόνα των ΜΜΜ και ενισχύουν το αίσθημα απαξίωσης.

Μόνο 800 λεωφορεία από τα 2.000 που είναι ο στόλος της ΟΣΥ, βγαίνουν καθημερινά στο δρόμο ενώ καθημερινά δημοφιλείς γραμμές με μεγάλο επιβατικό έργο, βρίσκονται αντιμέτωπες με την έλλειψη λεωφορείων.
“Υπάρχουν γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση όπως το Κηφισός-Κέντρο που από 14 λεωφορεία που έπρεπε να έχουμε, στο δρόμο βγαίνουν από 1 έως 3”, αναφέρουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι θεωρούν ότι η κυβέρνηση έχει αφήσει στην τύχη τους, τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Η έλλειψη οχημάτων εξηγεί και την πολύωρη αναμονή στις στάσεις που σε κάποια δρομολόγια (π.χ Αθήνα -Πέραμα, Ελευσίνα-Αθήνα κ.α) φτάνει από 1,5 έως 2 ώρες! Αυτό οδηγεί σε απόγνωση τους επιβάτες, με αποτέλεσμα τα κρούσματα διαπληκτισμών και χειροδικιών με τους οδηγούς να καταλήγουν με μεγάλη συχνότητα τους τελευταίους μήνες, στα αστυνομικά τμήματα.
Φέτος, το συνολικό έλλειμμα και για τις δύο εταιρείες του ΟΑΣΑ (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) έχει υπολογιστεί να φτάσει τα 58 εκατ. Ευρώ. Οι εκτιμήσεις μιλούν για συντηρητικές προβλέψεις καθώς θεωρείται ότι θα αναθεωρηθούν επί τα χείρω.
Από τα τέλη Μαίου η οικονομική διευθύντρια της ΟΣΥ έχει επισημάνει με έγγραφό της, την κάλυψη του προϋπολογισμού του 2017 στον τομέα των ανταλλακτικών και αναλώσιμων.

Οι οικονομικές υπηρεσίες δήλωναν πλήρη αδυναμία να καλύψουν τις απαιτήσεις προμηθειών. Το πρόβλημα όμως, δεν είναι μόνο ότι δεν υπάρχουν λεφτά αλλά ότι οι προμηθευτές αδυνατούν να χορηγήσουν ανταλλακτικά, από την στιγμή που η ΟΣΥ δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε παλαιότερες υποχρεώσεις της.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτός είναι και ο λόγος που έχει μπλοκάρει πρόσφατη έκτακτη επιχορήγηση, ύψους 2 εκ. ευρώ από τον ΟΑΣΑ, προς την ΟΣΥ σε μια προσπάθεια του Οργανισμού να αμβλύνει τις επιπτώσεις που δημιουργεί η καθήλωση των λεωφορείων στα αμαξοστάσια. Το ποσό έσπασε σε τρεις δόσεις των 700.000 ευρώ, ωστόσο οι νέες προμήθειες δεν έγιναν ποτέ καθώς οι προμηθευτές ζητούν επιτακτικά να μπουν σε διακανονισμό οι παλιές οφειλές.

Πηγή: www.newmoney.gr