ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν θα πιστεύετε πόσα εκατομμύρια τηλεφωνήματα για διαφημίσεις κατέγραψε η Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα!

Με αφορμή τα παράπονα δεκάδων συνδρομητών που δεχόντουσαν τηλεφωνικές κλήσεις χωρίς την συγκατάθεσή τους με σκοπό την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, η Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα προχώρησε σε ελέγχους στις εγκαταστάσεις των εταιρειών που επιβεβαίωσε τις καταγγελίες.

Οι αριθμοί αποτυπώνουν τον «καταιγισμό» τηλεφωνικών κλήσεων που δέχονται οι συνδρομητές, καθημερινά και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το πρώτο εξάμηνο  του 2017, για λογαριασμό της Wind «πραγματοποιήθηκαν συνολικά 33.781.973 κλήσεις. Η πραγματοποίηση των κλήσεων αυτών, όπως περιγράφονται στο πόρισµα του ελέγχου, δεν αμφισβητήθηκε ουσιαστικά από τον υπεύθυνο επεξεργασίας». Στη σχετική απόφαση της Αρχής επισημαίνεται επίσης ότι «η Wind δεν προσκόµισε το σύνολο των αρχείων καταγραφής των εξερχοµένων κλήσεων ενώ αποδείχθηκε ότι υπήρξαν κλήσεις που διενεργήθηκαν για διαφηµιστικούς σκοπούς»

Ο έλεγχος που διενήργησε η Αρχή στις εγκαταστάσεις της Vodafone στις 26-06-2017 αποκάλυψε πως για λογαριασµό της εν λόγω εταιρείας πραγµατοποιήθηκαν, κατά το πρώτο εξάµηνο του 2017, συνολικά 6.558.959 κλήσεις σε αριθµούς που ανήκαν σε συνδροµητές, οι οποίοι τουλάχιστον 30 ηµέρες πριν την ηµεροµηνία της κλήσης έχουν εγγραφεί στο µητρώο «opt-out» (μητρώο εξαίρεσης από τις συγκεκριμένες κλήσεις) του παρόχου τους». Από την πλευρά της η Vodafone ανέφερε  ότι «παρά τις εγγενείς αδυναµίες τής διαδικασίας τήρησης και διαρκούς ενηµέρωσης του µητρώου του άρθρου 11 του ν. 3471/2006, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να συμμορφώνεται προς τις υποχρεώσεις της».

«Βροχή» τηλεφωνικών κλήσεων προκύπτει όμως από τον έλεγχο της Αρχής και για  λογαριασµό των ΟΤΕ και Cosmote. «Το πρώτο εξάµηνο του 2017 πραγµατοποιήθηκαν συνολικά 16.611.108 κλήσεις σε τηλεφωνικούς αριθµούς που ανήκαν σε συνδροµητές, οι οποίοι τουλάχιστον 30 ηµέρες πριν την ηµεροµηνία της κλήσης είχαν εγγραφεί στο µητρώο «opt-out» του παρόχου τους (εύρηµα υπ’ αριθµ. Εξ αυτών, οι 16.091.713 κλήσεις πραγµατοποιήθηκαν, αφού είχαν παρέλθει πλέον των 60 ηµερών από την εγγραφή του αριθµού του καλούµενου συνδροµητή στο µητρώο «opt-out» του παρόχου του . Οι κλήσεις αυτές µπορούν να διαχωριστούν επίσης, σε κλήσεις που πραγµατοποιήθηκαν προς αριθµούς που ανήκουν σε συνδέσεις σταθερής τηλεφωνίας, οι οποίες είναι 15.794.944 (σε συνδροµητές που είχαν εγγραφεί τουλάχιστον 30 ηµέρες στο µητρώο του παρόχου τους), και σε συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες είναι 816.164 (αντίστοιχα). ∆εν είναι εφικτός ο περαιτέρω ακριβής διαχωρισµός του ανωτέρω αριθµού κλήσεων σε κλήσεις που έγιναν για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών της Cosmote και αντίστοιχα της ΟΤΕ».

Σύμφωνα με την Αρχή πάντως «παρά το γεγονός ότι πραγµατοποιούνται χιλιάδες κλήσεις καθηµερινά για προωθητικούς σκοπούς –αφού, σύµφωνα και µε το πόρισµα του ελέγχου, κατά το πρώτο εξάµηνο του 2017 πραγµατοποιήθηκαν συνολικά 33.653.212 κλήσεις προωθητικών ενεργειών. Ο αριθµός των κλήσεων που πραγµατοποιήθηκε κατά παράβαση του άρθρου 11 παρ. 2 του ν. 3471/2006, δεν µπορεί να δικαιολογηθεί αποκλειστικά από την εγγενή πολυπλοκότητα της διαδικασίας και τα σφάλµατα που µπορούν να υπεισέλθουν από τον ανθρώπινο παράγοντα, αφού το ποσοστό των εν λόγω κλήσεων αντιστοιχεί, κατά προσέγγιση, στο 19.5% του συνολικού αριθµού των κλήσεων.»