MEDIA

Τα βήματα που κάνει η ΕΡΤ στη νέα ψηφιακή εποχή…

ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΟΥΔΑΣ

Μπορεί η Νέα Δημοκρατία και οι «ουρές» της να έχουν αναλωθεί το τελευταίο διάστημα σε έναν συντονισμένο πόλεμο διαρκείας κατά της ΕΡΤ, όμως τα νούμερα αποδεικνύουν ότι πίσω από τις ανακοινώσεις, το «γαλάζιο» εμπάργκο και τα δήθεν αχρωμάτιστα αφιερώματα στα ΜΜΕ κρύβονται άλλοι λόγοι.

Η Νέα Δημοκρατία κατηγόρησε την ΕΡΤ για υψηλά κόστη παραγωγών, αλλά δυστυχώς για την ίδια αποδεικνύεται ότι οι ίδιες εκπομπές που παίζονταν και στη ΝΕΡΙΤ και στην ΕΡΤ έχουν μειωμένο κόστος παραγωγής κατά 20%-40%, ενώ σε ό,τι αφορά στις εξωτερικές παραγωγές, το κόστος τους είναι κατά 42% μικρότερο απ’ αυτό της ΝΕΡΙΤ.

Η Νέα Δημοκρατία κατηγόρησε επίσης την ΕΡΤ για κυβερνητική προπαγάνδα, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση διαψεύδεται κατηγορηματικά αφού είναι «πρωταθλήτρια» στη δαπάνη για τη δημόσια προβολή της. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, όπως αυτά δημοσιοποιήθηκαν κατόπιν ερώτησης του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου, από την επαναλειτουργία της ΕΡΤ μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί 680.188 ευρώ για 117 καλύψεις κομματικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων πολιτικών αρχηγών με πολυκάμερα, συνεργεία.

Συγκεκριμένα, η ΝΔ για 45 καλύψεις εκδηλώσεων την τετραετία 2015-2018 χρησιμοποίησε πολυκάμερα συνεργεία που κόστισαν στη δημόσια τηλεόραση 326.561 ευρώ, όταν οι ανάγκες κάλυψης εκδηλώσεων του ΣΥΡΙΖΑ ανέρχονταν στα 89.313 ευρώ, του ΚΙΝΑΛ στα 79.783 ευρώ, του ΚΚΕ στα 69.785 ευρώ, του Ποταμιού στα 30.000 ευρώ, των ΑΝΕΛ στα 24.479 ευρώ και της Χρυσής Αυγής στα 14.964 ευρώ.

Η ΕΡΤ δέχθηκε επίθεση και για τη 2ετή συμφωνία της με τη Super League για την τηλεοπτική κάλυψη των εντός έδρας αγώνων των ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Άρης, Ατρόμητος, Ξάνθη, Παναιτωλικός, Απόλλων και Λαμία. Κι αν αυτό δεν συνέβη από χείλη στελεχών της Νέας Δημοκρατίας έγινε μέσω διαρροών και φιλικών Μέσων. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο η ΕΡΤ «σκαρφάλωσε» στο 10%, αφήνοντας πίσω τον ΑΝΤ1, το STAR, το Epsilon (νυν open) και το Mega. Ο λόγος; Οι ποδοσφαιρικοί αγώνες, αφού καθήλωσαν στους καναπέδες τους σχεδόν 2 εκατ. τηλεθεατές.

Η Πειραιώς αντιδρά σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του προϊόντος της ΕΡΤ, μην μπορώντας να ξεπεράσουν το σύνδρομο του «μαύρου», όπως φάνηκε άλλωστε κι από τις πρόσφατες ομιλίες τους στη Βουλή της Άννας Ασημακοπούλου και του Μάκη Βορίδη στην επίκαιρη ερώτηση 27 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας προς τον Νίκο Παππά.

Μόνο με την πλατφόρμα υβριδικών υπηρεσιών της ΕΡΤ δεν έχουν ασχοληθεί στη Νέα Δημοκρατία. Ίσως όμως σε αυτή την περίπτωση να τα βρουν απολύτως σκούρα, αφού οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί…

ΕΡΤ Hybrid: Με το βλέμμα στο μέλλον

Πέρυσι, στις 4 Δεκεμβρίου, η ΕΡΤ εγκαινίασε την ERT Hybrid, η οποία προσφέρει μια μοναδική εμπειρία θέασης ελεύθερα, δωρεάν και διαδραστικά και έγινε έτσι ο μοναδικός οπτικοακουστικός φορέας που ανέπτυξε στην Ελλάδα πλατφόρμα υβριδικών υπηρεσιών.

Σε 10 μήνες λειτουργίας, 265.000 συνδεδεμένες τηλεοράσεις χρησιμοποιούν περί τις 15.000.000 (εκατομμύρια) φορές μηνιαίως τις υβριδικές εφαρμογές.
Ο στρατηγικός στόχος ανάπτυξης της ERT Hybrid προέβλεπε ότι σε τρία χρόνια μόλις, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2020, θα «πιάσει» τις επιδόσεις που επέτυχε η Τσεχία σε έξι χρόνια λειτουργίας της υβριδικής πλατφόρμας της (750.000 συνδεδεμένες τηλεοράσεις). Ένας στόχος που θα επιτευχθεί εύκολα, δεδομένου του ρυθμού ανάπτυξης της ERT Hybrid, αλλά και του ρυθμού αντικατάστασης παλαιότερων τηλεοράσεων με Smart TVs.
Πέραν των ποσοτικών στοιχείων, η ERT Hybrid πέτυχε κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ και μια σημαντικότατη ευρωπαϊκή πρωτιά. Έγινε η πρώτη πλατφόρμα που προσέφερε διαδραστικά βίντεο 360ο από τα γήπεδα των αγώνων στους πολίτες.

Επιτυχίες σαν και την παραπάνω, θα συνεχιστούν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Έως το τέλος του 2018, η ERT Hybrid θα αναβαθμιστεί στο πρότυπο μετάδοσης HbbTV 2.0, το οποίο θα επιτρέψει, μεταξύ άλλων:

Την ταυτόχρονη παρακολούθηση (και επιλογή) όλων των καναλιών της ΕΡΤ στην ίδια τηλεοπτική οθόνη
Τη δυνατότητα εισαγωγής μιας δεύτερης, παράλληλης ροής προγράμματος ταυτόχρονα με την «κανονική» της ψηφιακής ευρυεκπομπής σε όλα τα κανάλια της εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, η ΕΡΤ προσέφερε, επίσης για πρώτη φορά, διαδραστική εφαρμογή Εικονικής Πραγματικότητας στους πολίτες.

60.000 συνδρομητές απόλαυσαν, εντελώς δωρεάν, τους αγώνες σε συσκευές VR ή και μέσω του κινητού τους.

Οι εφαρμογές εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας (VR και AR) είναι το μέλλον στην κατανάλωση οπτικοακουστικών προϊόντων, και για αυτό το λόγο η ΕΡΤ προγραμματίζει άμεσα τα επόμενα βήματα της σε αυτό το πεδίο.

Συγκεκριμένα, μέσω της νέας θυγατρικής ΕΡΤ R&D, θα αναπτυχθούν:

Προγράμματα ξεναγήσεων επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στο Ραδιομέγαρο
Escape Game επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που θα διενεργείται ταυτόχρονα σε φυσικούς χώρους και στο περιβάλλον της Υβριδικής
Ειδική εφαρμογή ERT VR για φορητές συσκευές όπου θα διατίθεται ελεύθερα διαδραστικό οπτικοακουστικό υλικό εικονικής πραγματικότητας
Διαδραστικά παιδαγωγικά παιχνίδια για μαθητές ΑΜΕΑ μέσω της ERT Hybrid.
Επίσης:

Μηνιαίως, περίπου 2 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες επισκέπτονται το σάιτ ERT.gr. Οι επισκέψεις σελίδων είναι κοντά στις 10 εκατομμύρια μηνιαίως. 800% (!) περισσότερες σε σχέση με των ιστοσελίδων της ΝΕΡΙΤ.
Κατά μέσο όρο, οι πολίτες βλέπουν οπτικοακουστικό υλικό της ΕΡΤ μέσω Διαδικτύου (video on demand και live streaming) 3.300.000 φορές τον μήνα. Αθλητικές μεταδόσεις, οι θησαυροί του Αρχείου αλλά και τα μεγάλα γεγονότα της επικαιρότητας (π.χ. Πρέσπες) είναι οι πιο δημοφιλείς θεματικές.

altsantiri.gr