«Υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια μας και μάλιστα από μεγάλους παγκόσμιους λιμενικούς παρόχους, από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας, αλλά και στον χώρο του yachting», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Μιλώντας σε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ στην Πάτρα, οου πραγματοποιήθηκε σε χώρο του λιμανιού, ο κ. Πλακιωτάκης υποστήριξε πως «η χώρα μας και τα λιμάνια μας οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά, ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό, τόσο σε επίπεδο οικονομίας, όσο και σε επίπεδο ναυτιλίας, και για αυτό το λόγο θέσαμε ως βασική προτεραιότητα την αξιοποίηση των 10 μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας μας».
Αναφερόμενος στην εξέλιξη των διαδικασιών, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι «σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και μέσω μιας μελετητικής εταιρείας, μας έχουν παρουσιάσει τις δυνατότητες αξιοποίησης του κάθε λιμανιού ξεχωριστά, και εμείς απ’ την πλευρά μας προσπαθούμε να διαφυλάξουμε το δημόσιο συμφέρον, τις επενδύσεις και βέβαια θέσεις απασχόλησης».
«Όλα αυτά θα τα κάνουμε με όρους κοινωνικής συνεννόησης με τους τοπικούς φορείς, διότι θέση της κυβέρνησης είναι ότι καμία επένδυση δεν πρόκειται να προχωρήσει, αν δεν υπάρχει αγαστή συνεργασία με την τοπική κοινωνία» πρόσθεσε και συνέχισε:
«Στο δεύτερο στάδιο θα γίνει η οικονομική αποτύπωση των στοιχείων του κάθε λιμένα ξεχωριστά, ενώ το τρίτο στάδιο θα είναι οι διεθνείς διαγωνισμοί».
Μιλώντας για το λιμάνι της Πάτρας, ο Γιάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι «μπορεί να αποτελέσει μοχλό τοπικής, περιφερειακής και εθνικής ανάπτυξης, όμως για να αξιοποιηθεί, θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα πράγματα και ως εκ τούτου η στόχευση του λιμανιού θα πρέπει να είναι ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων».
Όπως εξήγησε, «για να γίνει αυτό, χρειάζεται η σύνδεση του λιμανιού με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο», προσθέτοντας ότι «έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις από την κυβέρνηση, διότι αν θέλουμε να φθάσει ο σιδηρόδρομος στο λιμάνι και να αναπτυχθεί ο εμπορευματικός σταθμός, αυτό θα πρέπει να γίνει με όρους ρεαλισμού».
Όσον αφορά την μονάδα εγκατάστασης, τροφοδοσίας και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, είπε ότι «είναι απαραίτητη, διότι θα εξυπηρετήσει το λιμάνι, την πόλη και τις επιχειρήσεις, αφού θα συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας».