Άργησε αλλά ήρθε. Μετά από δέκα χρόνια παρουσίας του στην παγκόσμια αγορά, χωρίς καμιά ουσιαστική παρέμβαση και αφού πουλήθηκαν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα η Nissan αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα.
- Του Πέρη Χαλάτση
Παρουσίασε το νέο Jukeμε πιο ήπιες γραμμές αλλά με ξεχωριστό ντιζάιν, με υψηλής ποιότητας υλικά και με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στο χώρο της συνδεσιμότητας. Το ολοκαίνουργιο JUKE σχεδιάστηκε από νέους ανθρώπους για να ενθουσιάσει τους καινούργιους αγοραστές.
Είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα CMF-B και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο παραγωγής της Nissan στο Sunderland, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόκειται για ένα ευέλικτο Crossover με νέα αντίληψη και με μια συνταγή που τα οφέλη της ο οδηγός μπορεί να τα αντιληφθεί μόλις κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα.
Με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1000 cc και με απόδοση 117 ίππους το νέο Juke αναμένεται να προσελκύσει τους οπαδούς της γιαπωνέζικης φίρμας. Άλλωστε θα βοηθήσει σε αυτό και η τιμή εκκίνησης που είναι 17.900 ευρώ. Αν και η πανελλαδική παρουσίαση έγινε χθες (13/1/2020) οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει αφού το νέο Juke βρίσκεται στις εκθέσεις της Nissan.
Ο σχεδιασμός του Juke στην πρώτη του έκδοση δεν έγινε αποδεκτός από όλους αφού πέρναγε κατά πολύ τα όρια των κατεστημένων σχεδιαστικών γραμμών. Σήμερα οι γραμμές είναι πιο ήπιες και το νέο Crossover εντυπωσιάζει ακόμη και τους συντηρητικούς.
Το αυτοκίνητο είναι άνετο για πέντε επιβάτες. Το μήκος του είναι κατά 75mm μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του (4.210 mm) ενώ κατά 29 mm μεγαλύτερο είναι και το πλάτος του (1800mm). Το ύψος στο νέο Juke είναι 1.595 mm.
Στο εσωτερικό του οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό «αέρα» από τα μπροστινά καθίσματα. Με το νέο αυξημένο μεταξόνιο που είναι σήμερα 2.636 mm έχουν προστεθεί άλλα 58 mm και έτσι τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν ακουμπούν τα μπροστινά καθίσματα.
Ο χώρος αποσκευών που έχει δύο επίπεδα φθάνει τα 422 λίτρα. Προσφέρει δηλαδή 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.
Στο καινούργιο Juke έχει αλλάξει ο σχεδιασμός στο πίσω μέρος του πορτμπαγκάζ και έτσι γίνεται πιο άνετος και πιο εύκολος ο τρόπος φόρτωσης των αποσκευών. Σημαντικό για τους Έλληνες αγοραστές που ακόμη δεν αποδέχονται το κιτ επισκευής ελαστικών είναι η ρεζέρβα που διατίθεται σε όλα τα μοντέλα.
Δοκιμάσαμε το νέο Juke μόνο στην άσφαλτο. Κάναμε περισσότερα από 250 χιλιόμετρα. Δεξιά στον οδηγό υπάρχει ένα κουμπί που γράφει «D-Mode». Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει άνετα τις τρεις λειτουργίες -Standard, Eco και Sport– προκειμένου να ρυθμίζει την απόκριση του αυτοκινήτου ανάλογα με το δρόμο ή τη διάθεσή του.
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1000 κ.εκ μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Έχει απόκριση και ευχάριστη συμπεριφορά. Αποδίδει 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ , η ροπή του είναι 180 nm(1.750-4.000) και 200Nm με λειτουργία overboost.
Και μιας που μιλάμε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά να επισημάνουμε τις καταναλώσεις που διαφοροποιούνται ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το Juke μπορείτε να το βρείτε με αυτόματο κιβώτιο DCT ή με κιβώτιο 6 σχέσεων. Και αυτό ήταν το μοντέλο της δοκιμής μας στην πανελλαδική παρουσίαση.
Οι επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις για την επιτάχυνση από 0-100 είναι 10.4 δευτερόλεπτα. Η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί, επιτυγχάνοντας 5,9l/ 100km (WLTP) με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 6,0l /100km με το DCT (WLTP).Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί, ξεκινώντας από 135g/km (WLTP) για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και 138g/km (WLTP) για το DCT.
To Juke μπορείτε να το βρείτε με ελαστικά 215/60/R17 ή και με ελαστικά 215/65/ R16.
Οι ζάντες 19 ιντσών δίνουν μια επιβλητική και αθλητική στάση στο νέο JUKE, ενώ η ο σχεδιασμός της “αιωρούμενης” οροφής σε συνδυασμό με τις έντονες πλευρικές λεπτομέρειες, προσθέτουν ένα νέο επίπεδο γοήτρου στην εμφάνιση του μοντέλου.
Εκεί που δεν πρόκειται να αποφασίσετε αμέσως είναι στο χρώμα. Το νέο Jukeέχει 11 χρώματα αμαξώματος που μπορούν να συνδυαστούν με τρία “αντίθετα” χρώματα οροφής.
Στο νέο JUKE (B-crossover) οι γιαπωνέζοι έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια και στην άνεση. Το αναδιαμορφωμένο εσωτερικό προσφέρει στυλ και άνεση πλαισιωμένο από φωτεινά υλικά υψηλής αισθητικής αλλά και νέα, μαλακής αφής υλικά στο ταμπλό, στις επενδύσεις των θυρών και στο πάτωμα.
Οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν με το πρωτοποριακό ηχοσύστημα BosePersonalPlus το οποίο διατίθεται σε συγκεκριμένες εκδόσεις. Το ηχοσύστημα μπορεί να ελεγχθεί μέσω μιας ‘αναδυόμενης’ οθόνης ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 8 ιντσών, που παρέχει εύκολη πρόσβαση στην εφαρμογή Nissan Connect Services.
Έχοντας κερδίσει την κορυφαία αξιολόγηση των πέντε αστέρων για το 2019 από το Euro NCAP, το νέο Nissan JUKE είναι εξοπλισμένο με πλήθος προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδήγησης και επιλογών ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, κάνοντας την κάθε διαδρομή ασφαλέστερη, απλούστερη και πιο ευχάριστη.
Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν την Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, την Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, την Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, το Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας και την Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, ως μια μοναδική “πρεμιέρα” για την συγκεκριμένη κατηγορία. Η Παρέμβαση Τυφλού Σημείου, προειδοποιεί τον οδηγό όταν ένα αυτοκίνητο μπαίνει στο τυφλό σημείο του (κατά την αλλαγή λωρίδας) και επαναφέρει το νέο JUKE πίσω στη λωρίδα του.
Παράλληλα, η προηγμένη τεχνολογία ProPILOT της Nissan, η οποία προσφέρει ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι, την επιτάχυνση και την πέδηση, θα είναι διαθέσιμη στο JUKE για πρώτη φορά. Σχεδιασμένο για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε μία λωρίδα κυκλοφορίας, το ProPILOT επιταχύνει και επιβραδύνει το όχημα, ούτως ώστε ο οδηγός να διατηρεί την σωστή απόσταση και ταχύτητα και με το αυτοκίνητο εντός της λωρίδας κυκλοφορίας. Τη νύχτα, η ορατότητα βελτιώνεται περαιτέρω χάρη στους στάνταρ προβολείς LED, οι οποίοι αυξάνουν το πεδίο ορατότητας στα 10 μέτρα, όντας το καλύτερο στην κατηγορία.
Το JUKE διαθέτει το πιο εξελιγμένο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα Nissan. Διαθέτει απρόσκοπτη ενσωμάτωση των smartphones, μια εφαρμογή για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του JUKE και WiFi.