Όσοι ρίξατε σήμερα το πρωί μια ματιά στην τιμή της αμόλυβδης, θα διαπιστώσατε ότι ύστερα από πάρα πολύ καιρό, ένα λίτρο κοστίζει ακόμη και κάτω από 1,2 ευρώ ανάλογα με την περιοχή στην οποία βρίσκεστε.
Ειδικά, στα πρατήρια των περιοχών που φημίζονται για τις χαμηλές τιμές τους (Γέρακας, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή κλπ) υπήρχαν σήμερα πρατήρια που πωλούσαν ένα λίτρο ακόμη και προς 1,17-1,18 ευρώ.
Πόσα όμως από αυτά τα χρήματα πηγαίνουν στην εφορία; Για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, ο φορολογικός συντελεστής στην αμόλυβδη σπάει και το φράγμα του…70%. Όσο υποχωρεί η διεθνής τιμή του πετρελαίου, τόσο υψηλότερος γίνεται ο συντελεστής καθώς ανεξάρτητα από τις εξελίξεις, η εφορία θα τα πάρει τα λεφτά της. Ιδού λοιπόν πώς διαμορφώνεται η κατάσταση:
Με τη μέση πανελλαδική τιμή στα 1,339 ευρώ, η εφορία αντλούσε μέσω του ειδικού φόρου κατανάλωσης αλλά και του ΦΠΑ τα 0,9291 ευρώ δηλαδή το 69,39% της τιμής. Αυτή η τιμή, είχε διαμορφωθεί στις 05/02/2016 και αναφέρεται στο τελευταίο επίσημο δελτίο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Με την τιμή της αμόλυβδης στα 1,2 ευρώ, το διυλιστήριο και οι πρατηριούχοι θα βγάζουν από κοινού περί τα 30 λεπτά ανά λίτρο. Τα υπόλοιπα 90 θα είναι φόροι και ειδικά τέλη. Που σημαίνει ότι για πρώτη φορά, ο φορολογικός συντελεστής θα ανέβει ακόμη και προς το 75%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ ένα λίτρο αμόλυβδης έχει φτάσει να φορολογείται με τέτοιο ποσοστό, το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ξεχάσει τα σχέδιά του για αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης με «αντάλλαγμα» τη μείωση των τελών κυκλοφορίας.
Υλοποίηση αυτού του σχεδίου, εφόσον διατηρηθεί η τιμή της λιανικής στα σημερινά επίπεδα, θα στείλει τον φορολογικό συντελεστή πάνω από το 80% καθώς επί του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ο οποίος σήμερα διαμορφώνεται στα 670 λεπτά ανά 1000 λίτρα, επιβάλλεται και ΦΠΑ με συντελεστή 23%.
fpress.gr