Τα προηγούμενα χρόνια η προσέλευση των ιδιοκτήτων ΙΧ που ήθελαν να θέσουν σε ακινησία τα οχήματα τους δημιουργούσε απίστευτες ουρές ταλαιπωρίας στις εφορίες. Υπενθυμίζεται πως η προβλεπόμενη διαδικασία ήταν: ο φορολογούμενος με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός του επισκέπτεται αυτοπροσώπως την εφορία του και υποβάλει χειρόγραφα τη λεγόμενη δήλωση ακινησίας του οχήματός του. Οι πινακίδες παραμένουν στην εφορία για μερικά χρόνια για την περίπτωση που ο φορολογούμενος θέσει ξανά το όχημά του σε κυκλοφορία και αν δεν γίνει αυτό καταστρέφονται.
Πλέον όπως γράφει και το capital.gr στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν δύο λύσεις ώστε να απλοποιηθεί η διαδικασία.
Η πρώτη λύση που εξετάζεται είναι αν περάσει όλη η αρμοδιότητα για την κατάθεση στους δήμους. Οι φορολογούμενοι θα επισκέπτονται το δημοτικό κατάστημα και θα καταθέτουν εκεί τις πινακίδες μαζί με τη δήλωση ακινησίας του οχήματος. Ο δήμος στη συνέχεια θα αναλαμβάνει τη διαδικασία ενημέρωσης του taxisnet για την ακινησία του οχήματος. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος θα θέλει να παραλάβει εκ νέου τις πινακίδες θα πηγαίνει και πάλι στον δήμο και θα πληρώνει τα τέλη κυκλοφορίας σε τράπεζα.
Η δεύτερη λύση ακολουθείται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα στο Βέλγιο. Ο φορολογούμενος είτε ταχυδρομεί, είτε τοποθετεί τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας σε ειδική θυρίδα στην εφορία που είναι ανοικτή όλο το 24ωρο. Στη συνέχεια η διαδικασία ολοκληρώνεται από τον φορολογούμενο με συμπλήρωση ειδικής αίτησης στο taxisnet η οποία επικυρώνεται από την εφορία και πάλι ηλεκτρονικά.