Τα Προηγμένα Συστήματα Φρένων Έκτακτης Ανάγκης (AEBS) διαθέτουν αισθητήρες που ανιχνεύουν τις κινήσεις γύρω από το όχημα και μπορούν έτσι να προειδοποιούν τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση. Το σύστημα μπορεί να θέτει αυτόματα σε λειτουργία το πεντάλ του φρένου, αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στους συναγερμούς. Το AEBS εφαρμόζεται ήδη εδώ και χρόνια στα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Ο νέος κανονισμός θα επιβάλει αυστηρές και εναρμονισμένες σε διεθνές επίπεδο απαιτήσεις για τη χρήση των AEBS σε χαμηλές ταχύτητες (μέχρι 60 χλμ/ώρα). Ο κανονισμός θα εφαρμόζεται στα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και επίσης σε όλα τα ελαφρά οχήματα δημόσιας χρήσης, όπως τα μικρά φορτηγά και τα μινιμπάς των εννέα επιβατών.
«Τα AEBS είναι ήδη διαθέσιμα για ορισμένα οχήματα σε ορισμένες χώρες, όμως δεν υφίσταται μέχρι τώρα καμιά απαίτηση τεχνικής προδιαγραφής που να εγγυάται την καλή λειτουργία αυτών των συστημάτων», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (CEE-ONU).
Το σχέδιο αυτό υιοθετήθηκε από την Ομάδα Εργασίας για τα Αυτοματοποιημένα/Αυτόνομα και Συνδεδεμένα Οχήματα (GRVA) του Παγκόσμιου Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών που αφορούν τα οχήματα της CEE-ONU, εξήγησε ένας εκπρόσωπος του οργανισμού, ο Ζαν Ροντρίγκεζ, στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων στη Γενεύη.
Ο νέος κανονισμός, ο οποίος θα πρέπει να υιοθετηθεί επισήμως τον Σεπτέμβριο από το Φόρουμ, θα υποβληθεί στη συνέχεια στα κράτη μέλη, στα οποία περιλαμβάνονται περίπου πενήντα χώρες, μεταξύ των οποίων αυτές της ΕΕ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Αυστραλία και η Ρωσία, αλλά όχι η Κίνα ούτε οι ΗΠΑ.
Αυτό το νέο σύστημα έχει στοχο να βελτιώσει την οδική ασφάλεια, ιδιαίτερα μέσα στις πόλεις, όπου μόνο μέσα στην ΕΕ καταγράφηκαν το 2016 περισσότεροι από 9.500 θάνατοι, δηλαδή το 38% των θανάτων από τροχαία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Βρυξελλών, το AEBS θα μπορούσε να σώζει περισσότερες από 1.000 ζωές κάθε χρόνο στην ΕΕ.