Η Fiat Chrysler Automobiles απέσυρε τα ξημερώματα της Πέμπτης την προσφορά συγχώνευσης ύψους 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη Renault, «παγώνοντας» τη δημιουργία της τρίτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.
Το διοικητικό συμβούλιο της Renault δεν κατάφερε να καταλήξει σε ετυμηγορία σχετικά με την πρόταση συγχώνευσης της FCA στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε χθες αργά το βράδυ.
Το συμβούλιο «δεν μπόρεσε να λάβει απόφαση λόγω του αιτήματος που εξέφρασαν οι εκπρόσωποι του γαλλικού κράτους να αναβάλουν την ψηφοφορία σε μεταγενέστερη συνεδρίαση», ανέφερε η Renault σε δήλωση.
Η FCA έβαλε την προσφορά της για τη Renault μετά την απόρριψη της συμφωνίας της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας από τη Nissan ανέφερε η Wall Street Journal.
Οι δύο εκπρόσωποι της Nissan στο διοικητικό συμβούλιο της Renault δεν υποστήριξαν τα υπόλοιπα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που ήταν διατεθειμένα να ψηφίσουν υπέρ της συγχώνευσης των 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανέφερε η εφημερίδα.
Η αντιπολίτευση από τους εκπροσώπους της Nissan εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους για τη δέσμευση της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας στη συμμαχία σε περίπτωση συγχώνευσης, ανέφερε η εφημερίδα.
«Η FCA παραμένει σταθερά πεπεισμένη για την επιτακτική, μετασχηματιστική λογική μιας πρότασης που έχει εκτιμηθεί ευρέως από τότε που υποβλήθηκε, η δομή και οι όροι της οποίας προσεκτικά εξισορροπημένες ώστε να αποφέρουν σημαντικά οφέλη σε όλα τα μέρη”, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση . “Ωστόσο, έχει καταστεί σαφές ότι οι πολιτικές συνθήκες στη Γαλλία δεν υπάρχουν προς το παρόν για να επιτευχθεί επιτυχώς ένας τέτοιος συνδυασμός”.
Η γαλλική κυβέρνηση, κύριος μέτοχος της Renault, δήλωσε την Τετάρτη ότι δεν θα εγκρίνει την πρόταση συγχώνευσης της FCA χωρίς την εγγύηση της Nissan. Η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε να καθυστερήσει η ψηφοφορία για τη συγχώνευση, προτρέποντας τη FCA να αποσύρει την πρόταση συγχώνευσης της, ανέφερε η The Wall Street Journal.
Η FCA στην ανακοίνωσή της εκφράζει τις ειλικρινείς ευχαριστίες της στην Renault, ιδιαίτερα στον Πρόεδρο Jean-Dominique Senard και στον διευθύνοντα σύμβουλό της Thierry Bollore, αλλά και στις Nissan και Mitsubishi για την εποικοδομητική δέσμευσή τους σε όλες τις πτυχές της πρότασης της FCA. Η FCA καταλήγει στην ανακοίνωσή της πως θα συνεχίσει να εκπληρώνει τις δεσμεύσεις της μέσω της εφαρμογής της ανεξάρτητης στρατηγικής της.
Η ιταλοαμερικανική εταιρεία υποστηρίζει πως η πρότασή της είχε σχεδιαστεί προσεκτικά προκειμένου να υπάρχουν οι απαιτούμενες ισορροπίες αλλά και να αποφέρει σημαντικά οφέλη και στις δύο εταιρίες, αλλά «κατέστη σαφές πως δεν υπάρχουν προς το παρόν οι πολιτικές συνθήκες στη Γαλλία που θα επέτρεπαν να υπάρξει συμφωνία.»
Ανησυχίες
Το γαλλικό κράτος, το οποίο κατέχει το 15% της Renault, επιδίωξε μεγαλύτερη επιρροή στη συγχωνευθείσα εταιρεία, πιο αυστηρές εγγυήσεις εργασίας και βελτιωμένους όρους για τους μετόχους της Renault σε αντάλλαγμα για την ευνοϊκή δέσμευση των 35 δισ. δολαρίων.
Η Renault, η FCA και η γαλλική κυβέρνηση αρνήθηκαν να σχολιάσουν νωρίτερα τις συνεχιζόμενες συζητήσεις στο διοικητικό συμβούλιο.
Οι αναλυτές είχαν προειδοποιήσει για τις επιπλοκές της συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένης της υπάρχουσας συμμαχίας της Renault με τη Nissan, του ρόλου του γαλλικού κράτους ως του μεγαλύτερου μέτοχου της Renault και της ενδεχόμενης αντίστασης πολιτικών και εργαζομένων σε οποιεσδήποτε περικοπές.
Η FCA βρέθηκε κλειδωμένη στις συνομιλίες με τη Renault και το γαλλικό κράτος για την προσπάθειά της να δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως. Η Γαλλία χαιρέτισε ευρέως τη συμφωνία, υπό την προϋπόθεση ότι εγγυάται τις εγχώριες θέσεις εργασίας και τα εργοστάσια της Renault.