Στην ολοκλήρωση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα σε χρόνο πολύ πιο σύντομο από το συνηθισμένο αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην τηλεδιάσκεψη μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.GΟ.
«Δεν οραματιζόμαστε την Ελλάδα απλά ως μία χώρα που είναι ανταγωνιστική σε επίπεδο υπηρεσιών. Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και στον κλάδο της μεταποίησης υψηλής τεχνολογίας, και θεωρώ κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης μεταξύ της Enterprise Greece και της εταιρείας Next.e.GΟ για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
«Το θέμα δεν είναι μόνο η κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου αλλά ένας διαφορετικός τρόπος να οραματιζόμαστε πώς θα γίνεται η παραγωγή στην εποχή του internet of things. Και επίσης μας επιτρέπει να ολοκληρώσουμε το έργο σε ένα πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με τα παραδοσιακά χρονοδιαγράμματα κατασκευής βιομηχανικών μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κι επεσήμανε την ανάγκη «τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα “made in Greece” να κατασκευαστούν στο πλαίσιο του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος».
«Η Ελλάδα μεταμορφώνεται γρήγορα σε μια χώρα που είναι ανοιχτή σε προχωρημένες άμεσες ξένες επενδύσεις, όπως αυτή που επεξεργαζόμαστε σήμερα. Δεν προσφέρουμε μόνο μια ισχυρή δέσμη οικονομικών κινήτρων αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό δυναμικό που είναι ταλαντούχο και με πολλά προσόντα», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
Η ταυτότητα του σχεδίου επένδυσης
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.), που είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, υπέγραψε Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας με την Next.e.GO SE, η οποία θέτει τις βάσεις για την υλοποίηση στρατηγικής, για την εθνική οικονομία, επένδυσης πλήρους κλίμακας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Το επενδυτικό σχέδιο, όπως έχει διαμορφωθεί με βάση τις έως τώρα διαπραγματεύσεις, προβλέπει την κατασκευή εργοστασίου της Next.e.GO στην Ελλάδα, το οποίο σε πρώτη φάση θα έχει τη δυνατότητα να παράγει έως 30.000 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ανά έτος, και την ίδρυση Κέντρου Τεχνολογίας και Καινοτομίας για ερευνητικούς σκοπούς.
Στη φάση της εκκίνησης η επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Προβλέπεται πως θα δημιουργηθούν 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο, πολλές εκ των οποίων θα καλυφθούν από εξειδικευμένο προσωπικό, και θα δημιουργηθούν επιπλέον 5.000 έμμεσες θέσεις στο ευρύτερο οικοσύστημα τροφοδοσίας και παροχής υπηρεσιών το οποίο θα υποστηρίζει τη βιομηχανική μονάδα.
Δεδομένου ότι το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και την πραγματοποίηση ποιοτικού ελέγχου, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα ισχυρό τοπικό δίκτυο προμηθευτών για την εξυπηρέτηση των αναγκών του εργοστασίου, δίνοντας επιπρόσθετη ώθηση στην οικονομία.
Η σχεδιαζόμενη επένδυση είναι «πράσινη», προάγοντας την κυκλική οικονομία και βασιζόμενη σε εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα καταδεικνύει ότι η κεντρική πολιτική για «πράσινο» μετασχηματισμό που προωθεί η κυβέρνηση προσελκύει ισχυρούς παράγοντες του ιδιωτικού τομέα.
Σε συνδυασμό με την επένδυση της Volkswagen για πιλοτική μετατροπή της Αστυπάλαιας σε νησί ηλεκτροκίνησης, αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα καλλιεργεί ένα brand name όσον αφορά την ανάπτυξη και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, φιλικών προς το περιβάλλον.
«Μετά τις ανακοινώσεις από την Microsoft, την Volkswagen και την Pfizer, το προχωρημένο ενδιαφέρον της Next.e.GO φανερώνει επίσης ότι, παρά την πανδημία και τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει παγκοσμίως, το έργο της προσέλκυσης στρατηγικών επενδυτών στην Ελλάδα συνεχίζεται με επιτυχία, ειδικά στο πεδίο της τεχνολογίας και της έρευνας» αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.