Πριν ακόμη κάνει τα πρώτα του χιλιόμετρα η VW αναγκάζεται να ανακαλέσει το δημοφιλές Golf 8 λόγω σοβαρών προβλημάτων στο λογισμικό του. Όπως το 2020 έτσι και φέτος η VW κλονίζεται και μάλιστα σοβαρά.
Εκ πρώτης όψεως, ο λόγος της ανάκλησης δεν σχετίζεται με θέματα ασφαλείας και για αυτό δεν είναι υποχρεωτικός.
Όλα τα μοντέλα του Golf 8 που κατασκευάστηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι και τον Ιούλιο του 2020 φαίνεται ότι επηρεάζονται. Πληροφορίες λένε ότι εμπλέκονται συνολικά 56.000 οχήματα. Από αυτά τα 26.000 ταξιδεύουν στη Γερμανία και τα υπόλοιπα 30.000 σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τα μοντέλα του Golf 8 που κατασκευάζονται από την ημερολογιακή εβδομάδα 30 του 2020 δεν επηρεάζονται από την ανάκληση, καθώς είναι ήδη εξοπλισμένα με άλλο λογισμικό.
Αυτό όμως που δύσκολα διορθώνεται είναι η αξιοπιστία των καταναλωτών οι οποίοι με την νέα εξέλιξη εκφράζουν την πικρία τους αλλά και την ανησυχία τους για τα νέα δεδομένα που έρχονται στην επιφάνεια.
Η φήμη του premium μοντέλου στη συμπαγή κατηγορία κλονίζεται. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού ειδικού τύπου, το σύστημα infotainment του Golf 8 «παλεύει» να τα καταφέρει. Όμως όπως όλα δείχνουν σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει πλήρης αποτυχία κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του infotainment. Η μετάδοση μιας εικόνας από την κάμερα οπισθοπορείας στο πίσω μέρος του αμάξωμα δείχνει ελαττωματική λόγω του λογισμικού.
Η αυτοκινητοβιομηχανία VW με έδρα το Βόλφσμπουργκ έχει δεχθεί έντονη κριτική μετά την ανάκληση του VW Golf 8. Στα κοινωνικά δίκτυα, οι χρήστες κατηγορούν την εταιρία για ελλείμματα στην ανάπτυξη του λογισμικού καθώς και στον ποιοτικό έλεγχο.
Από τις 11 Ιανουαρίου 2021, οι έμποροι της VW άρχισαν να ενημερώνουν τους πελάτες τους ότι πρέπει να επισκεφθούν τα συνεργεία για δωρεάν έλεγχο. Ο λόγος ήταν το νέο λογισμικό. Σύμφωνα με τους ειδικούς η κάθε «επίσκεψη» στο συνεργείο – αυτό που λέμε «επίσκεψη» για δωρεάν έλεγχο μεταφράζεται σε παραμονή πέντε ωρών. Αν όμως χρειασθεί να αλλάξει η μονάδα τότε ο χρόνος παραμονής θα είναι πολύ μεγαλύτερος. Ακόμη και με την ενημέρωση του λογισμικού θα πρέπει ίσως να αντικατασταθούν διαφορετικές μονάδες ελέγχου.
Για την Γερμανία οι ιδιοκτήτες των Golf 8 θα πρέπει να πηγαίνουν τις πρώτες πρωινές ώρες στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία και αν είναι τυχεροί θα τα παραλαμβάνουν το βράδυ. Βέβαια για να μειωθούν τα παράπονα η VW παρέχει ένα αυτοκίνητο αντικατάστασης για όσο διάστημα τα αυτοκίνητα παραμένουν στα συνεργεία.
Θα υπάρχει και συνέχεια αφού οι αντιδράσεις δεν είναι λίγες.