ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Σχέδιο… έξωσης των ντίζελ και μείωσης των βενζινοκίνητων στις μεγάλες πόλεις

Στη σταδιακή έξωση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων και σε µείωση των βενζινοκίνητων, κυρίως στα αστικά κέντρα, προσανατολίζεται η κυβέρνηση, ώστε να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης εκπομπής αερίων άνθρακα.

Όπως δηλώνει στο Έθνος, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιώργος Σταθάκης "το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων".

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η ηγεσία του υπουργείου αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει "πακέτο" κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Ανάλογα µέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα, που καταρτίζεται αυτήν την περίοδο.

Στα µέτρα αυτά εντάσσονται:

– Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.

– Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων) 

– Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων.

Γεγονός είναι πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραµένει σε εµβρυϊκό στάδιο.

Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήµατα.

Τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαµορφώνεται στο 30%.

Στην παλαιότητα των οχηµάτων αποδίδεται η µεγάλη εξάρτησή τους από τα συµβατικά καύσιµα.

Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αµόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%. Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιµο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιµα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται µόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήµερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.