Πάνω από μία ολόκληρη ημέρα δαπανά την εβδομάδα ο Ελληνας «κολλημένος« στο τιμόνι του ΙΧ του ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι Έλληνες έχουν «κερδίσει» μία ακόμα πρωτιά με «επίδοση» 13 ώρες και δύο λεπτά ανά εβδομάδα χάνοντας για τις καθημερινές μετακινήσεις τους τον περισσότερο χρόνο από κάθε άλλο Ευρωπαίο!
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιήθηκε από την εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Boston Consulting Group (BCG) και το ινστιτούτο δημοσκοπήσεων Ipsos οι Ευρωπαίοι περνούν κατά μέσο όρο 9 ώρες και 35 λεπτά στις μετακινήσεις κάθε εβδομάδα, με το αυτοκίνητο να είναι το προτιμώμενο μέσο μεταφοράς, ακόμη κι αν οι χρήστες δηλώνουν έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Εκτός Σαββατοκύριακου, οι Ευρωπαίοι περνούν κατά μέσο όρο 3 ώρες και 58 λεπτά σε μηχανοκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα και δίτροχα). Περνούν 3 ώρες και 42 λεπτά στο αυτοκίνητο (ως οδηγοί, συνοδηγοί ή επιβάτες).
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Ευρωπαίοι μετακινούνται κατά κύριο λόγο για να πάνε στη δουλειά ή για να πάνε τα παιδιά τους στις καθημερινές δραστηριότητες, ενώ σημαντικές είναι και οι διαδρομές για αγορά τροφίμων ή ακόμη για διοικητικά διαβήματα. «Το αυτοκίνητο είναι ακόμη πιο αδιαφιλονίκητο για τους ανθρώπους που κατοικούν στην ύπαιθρο ή στις περιφέρειες των πόλεων», αναφέρεται ακόμη στην έρευνα, καθώς το 70% των Ευρωπαίων το χρησιμοποιούν στην ύπαιθρο και το 67% στην περιφέρεια κάποιας πόλης, έναντι 54% μέσα στην πόλη.
Ηπιες μορφές
Οι λεγόμενες ήπιες μορφές μετακίνησης δεν υπολείπονται: έτσι οι Ευρωπαίοι περνούν κατά μέσο όρο 3 ώρες και 57 λεπτά για να μετακινηθούν με τα πόδια ή με ποδήλατο, ενώ τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι τα λιγότερο δημοφιλή (1 ώρα και 40 λεπτά). Αν και οι Έλληνες, είναι πρώτοι στις ώρες που δαπανούν στον δρόμο οι Γάλλοι είναι τελευταίοι στην κατάταξη με 7 ώρες και 12 λεπτά.
Σύμφωνα με την έρευνα, ένα μεγάλο μέρος των Ευρωπαίων θα ήταν έτοιμοι να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους αν πραγματοποιούνταν οι απαραίτητες επενδύσεις στις μεταφορές. Έτσι, το 72% δηλώνει ότι θα χρησιμοποιούσε πιο συχνά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το 66% θα χρησιμοποιούσε λιγότερο συχνά το αυτοκίνητό του και το 44% θα επέλεγε συχνότερα να μετακινηθεί ως συνοδηγός ή να μοιραστεί το αυτοκίνητο με άλλους επιβάτες.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 23 Φεβρουαρίου έως τις 28 Μαρτίου σε δείγμα 10.018 ανθρώπων ηλικίας τουλάχιστον 15 ετών σε δέκα χώρες της Ευρώπης (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία Ελλάδα, Ισπανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία).
Της Μαρίας Μόσχου
imerisia.gr