Η χρήση του αυτοκινήτου για μικρές διαδρομές τους χειμερινούς μήνες δεν αποτελεί ενδεδειγμένη χρήση μιας και δεν προλαβαίνει ο κινητήρας να ανεβάσει την προβλεπόμενη θερμοκρασία λειτουργίας.
Εάν οι καθημερινές διαδρομές σας δεν είναι μεγάλες, κάτω από 10 χλμ., να ξέρετε ότι οι χειμερινοί μήνες δεν είναι φίλος αυτών των συνθηκών και κινδυνεύει το αυτοκίνητό σας από βλάβη με δυσάρεστες συνέπειες.
Σύμφωνα όμως με τους ειδικούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν τα προβλήματα, αναφέροντας μάλιστα και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί.
Σχηματισμός επικαθίσεων
Αυτό το φαινόμενο συμβαίνει εάν ο κινητήρας λειτουργεί για μεγάλο χρονικό διάστημα με πλούσιο μείγμα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Ο θάλαμος καύσης, οι βαλβίδες και τα μπουζί καλύπτονται από ένα παχύ στρώμα επικαθίσεων άνθρακα. Και σε αυτές τις συνθήκες, ο κινητήρας μπορεί να αντιμετωπίσει πρόβλημα με τα δαχτυλίδια των εμβόλων. Το αποτέλεσμα είναι η κατανάλωση καυσίμου να αυξηθεί, τα μπουζί να κινδυνεύουν με καταστροφή, ακόμα και να «καούν» οι βαλβίδες εάν δεν κλείνουν σωστά.
Καταστροφή του καταλύτη
Όσο ένα μοτέρ λειτουργεί κρύο και με πλούσιο μείγμα, υπάρχει ενδεχόμενο να βουλώσουν ορισμένες δίοδοι του καταλύτη. Και σε αυτή την περίπτωση, η καλύτερη πρόληψη είναι η οδήγηση σε μία ικανή διαδρομή με υψηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα. Απλά θυμηθείτε ότι για θα πρέπει πρώτα να ζεστάνεται τον κινητήρα σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Βούλωμα του φίλτρου μικροσωματιδίων
Η συντήρηση/αναγέννηση του φίλτρου μικροσωματιδίων επιτυγχάνεται οδηγώντας για ώρα με υψηλή ταχύτητα. Εάν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο στην πόλη, δεν μπορεί να πραγματοποιήσει αναγέννηση του φίλτρου και είναι βέβαια ότι θα βουλώσει. Πέρα από την ένδειξη που θα ανάψει στον πίνακα οργάνων, θα νοιώσετε απώλεια στην ισχύ και θα παρατηρήσετε αύξηση της κατανάλωσης.
Αποδυνάμωση της μπαταρίας
Η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν προλαβαίνει να φορτιστεί κατά την διάρκεια σύντομων διαδρομών. Για να πραγματοποιηθεί φόρτιση της 12βολτης μπαταρίας θα πρέπει να λειτουργήσει για αρκετή ώρα ο κινητήρας, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κατά την διάρκεια του χειμώνα δέχεται πίεση από το σύστημα κλιματισμού, τις αντιστάσεις ξεπαγώματος, τους υαλοκαθαριστήρες κ.α.
Δημιουργία σκουριάς
Κατά την διάρκεια σύντομων διαδρομών τον χειμώνα, η υγρασία που συσσωρεύεται στην καμπίνα δεν προλαβαίνει να εξατμιστεί και θολώνει τις γυάλινες επιφάνειες. Τα σταγονίδια υγρασίας θα κυλήσουν σε όλα τα δυσπρόσιτα σημεία και με την πάροδο του χρόνου υπάρχει ενδεχόμενο να δημιουργηθεί σκουριά.
carandmotor.gr