Οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Γερμανία έχουν ανέβει κατά μέσο όρο κοντά στο 20% μέσα σε μόλις ένα χρόνο, με την προσφορά μοντέλων να έχει αρχίσει να παρουσιάζει ελλείψεις.
Η αγορά νέων αυτοκινήτων υποφέρει από έλλειψη αναλώσιμων μερών, με αποτέλεσμα να έχει οδηγήσει σε προβλήματα την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου στη Γερμανία. Αυτό αναφέρει σε ανάλυσή της η Berliner Zeitung, η οποία συνιστά στους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων να τα πουλήσουν, γιατί τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να το κάνουν και να βγουν κερδισμένοι.
Η αγορά αυτοκινήτου έχει αλλάξει δραματικά τους τελευταίους μήνες, πρώτα λόγω έλλειψης τσιπ στην αυτοκινητοβιομηχανία και στη συνέχεια λόγω εμποδίων στην αλυσίδα ανεφοδιασμού αναλώσιμων μερών. Η κατάσταση επιδεινώνεται από την κρίση στην Ουκρανία, καθώς τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων δεν λαμβάνουν τα απαραίτητα ανταλλακτικά που παράγει η χώρα και που χρειάζονται για την παραγωγή τους. Ως αποτέλεσμα, η αγορά των νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία έχει υποχωρήσει κατά 20%, στις 241.300 μονάδες.
Όταν αγοράζει κάποιος ένα νέο αυτοκίνητο, θα πρέπει να είναι υπομονετικός με τον χρόνο παράδοσης. Αυτό προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις στην αγορά αυτοκινήτου και όσοι δεν παίρνουν καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να συνεχίσουν να οδηγούν το παλιό που έχουν στην κατοχή τους.
Αντιλαμβανόμενοι αυτό το γεγονός, πολλοί Γερμανοί εγκαταλείπουν την ιδέα πώλησης του παλιού τους αυτοκινήτου, γεγονός που μειώνει την προσφορά στην αγορά μεταχειρισμένου. Κατά συνέπεια, αυτό οδηγεί σε αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που βρίσκονται προς πώληση, και μάλιστα με πολύ έντονο ρυθμό.
Τον Μάρτιο του 2021 υπήρχαν 46.800 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην αγορά της Γερμανίας, ενώ ένα χρόνο αργότερα υπήρχαν μόνο 34.000. Παράλληλα με τη μειωμένη προσφορά, οι τιμές έχουν πάρει την ανιούσα και από 21.650 ευρώ που ήταν η μέση τιμή, τώρα έχει φτάσει στα 25.536 ευρώ. Δηλαδή υπάρχει αύξηση 17,9% μέσα σε ένα χρόνο.