Τις προδιαγραφές ασφαλείας και κατά πόσο αυτές πληρούνταν από το τοίχος που ήταν τοποθετημένο στο αεροδρόμιο της Νότιας Κορέας εξετάζει τώρα η κυβέρνηση της χώρας. Είχαν προηγηθεί ωστόσο δεκάδες ειδικοί της αεροπλοΐας ανά τον κόσμο που εκτιμούσαν πως ο τοίχος ίσως ευθύνεται για τον θάνατο 179 ανθρώπων.
Στον τοίχο πάνω στον οποίο συνετρίβη το πρωί της Κυριακής το αεροπλάνο της Jeju Air στο αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας πέφτει η προσοχή των Αρχών, ώστε να γίνουν σαφείς οι συνθήκες κάτω από τις οποίες 179 άνθρωποι, 175 επιβάτες και 4 μέλη του πληρώματος, σκοτώθηκαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο τοίχος αυτός έχει ύψος σχεδόν δύο μέτρα και πάνω του ήταν ενσωματωμένη μια κεραία εντοπισμού που έστελνε πληροφορίες στα αεροσκάφη.
. Ο Ντέιβιντ Λιαρμάουντ, ειδικός στην ασφάλεια πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποστήριξε πως είναι ασυνήθιστο και μη ασφαλές να υπάρχει μια τέτοια κατασκευή τόσο κοντά στον αεροδιάδρομο. «Μια τέτοια κατασκευή δε θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Όχι μόνο δεν υπάρχει δικαιολογία, αλλά νομίζω πως τίθεται ζήτημα ποινικής ευθύνης», είπε στο Sky News.
Η θέση του τοίχου και τα διεθνή πρότυπα
Αν και μετά την κατακραυγή, η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα διερευνήσει κατά πόσο ο τοίχος πληρούσε τις διεθνείς προδιαγραφές, νωρίτερα αξιωματικοί της χώρας είχαν δηλώσει πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων.
Όπως διαβάζουμε στον Guardian, τη θέση αυτή επιβεβαίωσε ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, λέγοντας ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.
«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στην λάσπη», είπε ενώ πρόσθεσε ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.