Η Spirit Airlines ανακοίνωσε τη Δευτέρα (18/11) ότι κατέθεσε αίτηση για προστασία από την πτώχευση και θα επιχειρήσει να κάνει επανεκκίνηση, καθώς αγωνίζεται να ανακάμψει από την πτώση των ταξιδιών που προκλήθηκε από την πανδημία και την αποτυχημένη προσπάθεια πώλησης της εταιρείας στην JetBlue.
Η Spirit, η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ, έχει χάσει περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια από τις αρχές του 2020 και αντιμετωπίζει εκκρεμείς πληρωμές χρέους συνολικού ύψους άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το επόμενο έτος.
Η Spirit δήλωσε ότι αναμένει να λειτουργήσει κανονικά καθώς περνάει από μια προσυμφωνημένη διαδικασία πτώχευσης του Κεφαλαίου 11 και ότι οι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν κρατήσεις και να πετούν χωρίς διακοπή. Όλα τα εισιτήρια, οι πιστώσεις και οι πόντοι επιβράβευσης παραμένουν σε ισχύ, δήλωσε η αεροπορική εταιρεία, όπως και οι συνδεδεμένες πιστωτικές κάρτες και άλλα προνόμια μελών.
Οι μετοχές της Spirit Airlines Inc. με έδρα το Μιραμάρ της Φλόριδας υποχώρησαν κατά 25% την Παρασκευή, αφού η «Wall Street Journal» ανέφερε ότι η αεροπορική εταιρεία συζητούσε τους όρους μιας πιθανής αίτησης πτώχευσης με τους ομολογιούχους της. Ήταν απλώς το πιο πρόσφατο από μια σειρά πλήγματα που έχουν στείλει τη μετοχή σε πτώση κατά 97% από τα τέλη του 2018 – όταν η Spirit εξακολουθούσε να βγάζει χρήματα.
Οι μετοχές αυξήθηκαν σχεδόν 4% πριν από το άνοιγμα της συνεδρίασης της Δευτέρας.
Ο διευθύνων σύμβουλος Ted Christie επιβεβαίωσε τον Αύγουστο ότι η Spirit μιλούσε με τους συμβούλους των ομολογιούχων της για τις επερχόμενες ληξιπρόθεσμες οφειλές. Χαρακτήρισε τις συζητήσεις ως προτεραιότητα και δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία προσπαθεί να επιτύχει την καλύτερη δυνατή συμφωνία το συντομότερο δυνατό.
Ο κόσμος εξακολουθεί να πετάει με την Spirit Airlines. Απλά δεν πληρώνουν τόσο πολύ.
Τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, οι επιβάτες της Spirit πέταξαν 2% περισσότερο από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, πληρώνουν 10% λιγότερο ανά μίλι και τα έσοδα ανά μίλι από τους ναύλους έχουν μειωθεί σχεδόν 20%, συμβάλλοντας στο σημερινό χρέος της εταιρείας.