Είναι νωρίς να μιλάμε για «αγορές πανικού» στο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Κι όμως, μια ματιά στα ράφια των γερμανικών σούπερ-μάρκετ δείχνει ότι αρχίζουν να εξαντλούνται κάποια είδη πρώτης ανάγκης.
Τα στοιχεία είναι ξεκάθαρα: με τη συνεχή άνοδο κρουσμάτων στην περίοδο 12-17 Οκτωβρίου, οι πωλήσεις του χαρτιού υγείας στη Γερμανία σχεδόν διπλασιάστηκαν (+89,9%) σε σχέση με αντίστοιχες περιόδους πριν από την πανδημία. Αυτό επιβεβαιώνουν στοιχεία της Γερμανικής Στατιστικής Υπηρεσίας, που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Πέμπτη. Σημαντική αύξηση καταγράφεται επίσης στις πωλήσεις αντισηπτικών (+72,5%), αλλά και στο σαπούνι (+62,3%). Μικρότερη, αλλά αισθητή, η αύξηση πωλήσεων σε συγκεκριμένα τρόφιμα, όπως το αλεύρι (+28,4%) και η διατροφική μαγιά (+34,8%).
Κι όμως, ο Γερμανικός Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου Τροφίμων (BVLH) επιμένει ότι σε αντίθεση με το πρώτο κύμα της πανδημίας, δεν έχουν ακόμη ξεσπάσει «αγορές πανικού» στα σούπερ μάρκετ. «Μέχρι στιγμής δεν παρατηρούμε δραστικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταλωτών», λέει ο εκπρόσωπος του συνδέσμου Κρίστιαν Μπέτχερ στο πρακτορείο Reuters, για να προσθέσει ότι «τα αποθέματα που κυκλοφορούν στο εμπόριο επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση», έστω και αν «σε μεμονωμένες περιοχές καταγράφεται αυξημένη ζήτηση για συγκεκριμένα είδη, όπως τα καθαριστικά». Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο Μπέτχερ στο χαρτί υγείας: «Μπορεί να μη φαίνεται υπερβολικό να αγοράζει ο καθένας από εμάς μία επιπλέον συσκευασία, αλλά αν πραγματικά γίνει αυτό, θα δείτε μεγάλη διαφορά στο ράφι», προειδοποιεί ο εκπρόσωπος του συνδέσμου.